Sudbina Konstruktor Inženjeringa i njegovih 1100 radnika, kao i tvrtki 2500 tisuće kooperanata koje s najvećim građevinarom Dalmacije posluju i od njega žive, ugrožena je zbog privatne nesnošljivosti ministra financija Slavka Linića i Željka Žderića, većinskog vlasnika Konstruktora.
Interes drugih građevinara
Ministri u Vladi peru ruke od Konstruktora pa kažu da je on \"u Slavkovim i Božjim rukama\", kaže visoki izvor iz Banskih dvora, a neki izvori tvrde da u pozadini možda stoje i interesi drugih građevinskih tvrtki zainteresiranih za 900 milijuna kuna vrijedne poslove koje je Žderić ugovorio na domaćem tržištu.
Gordijski čvor mogle bi razriješiti banke koje su, prema izvorima Večernjeg lista, spremne uložiti napore da spase Konstruktor, ali ne odobravanjem kredita kojim bi se namirilo 117 milijuna kuna poreznog duga i izbacilo Linića iz procesa odlučivanje, kako se nagađalo, već modelom koji uključuje udruživanje građevinara u jednu jaku tvrtku. Sporno je, međutim, kako će se tehnički izvesti podmirenje države jer su u procesu predstečajne nagodbe svi vjerovnici u istoj poziciji. Banke kojima tvrtka duguje stotine milijuna kuna žele pod svaku cijenu spasiti Konstruktor. Poziciju tvrtke dodatno otežava činjenica da država miče Konstruktor s gradilišta pa je tako u rekordnom roku odlučeno da tvrtka mora napustiti gradilište u Rijeci koje je prepušteno Viaduktu, kao i ono na cesti Solin – Klis. Hrvatske autoceste kao najveći naručitelj radova zadovoljne su kvalitetom Konstruktora pa su za Večernji list službeno izjavili da su zadovoljni dinamikom izvođenja radova \"naročito na dionici autoceste prema Pločama\".
Ako banke žele spasiti tvrtku, a naručitelji radova su zadovoljni njezinim radom, zašto onda Linić toliko inzistira na njezinoj likvidaciji, pitaju se uplašeni radnici, koji sedam mjeseci nisu dobili plaću. Sindikalni povjerenik Konstruktora tvrdi da ministar Linić najavama o stečaju prejudicira postupak, što je utjecalo na odluke dobavljača, koji su odmah nakon Linićeve izjave zaustavili isporuku materijala Konstruktoru.
Plan nagodbe
– Ne želim tvrditi da je u pozadini privatni interes, ali s obzirom na kampanju koja se vodi protiv tvrtke, sve je moguće – kaže Bartul Bekavac, sindikalist, koji budućnost Konstruktora vidi i u činjenici da su jedina tvrtka s licencijama za gradnju hidroelektrana na tržištu. A u kampanji protiv Konstruktora Linić je izjavio i da je Žderić izvlačio imovinu tvrtke i prebacivao je na druge pravne osobe, što nije istina. Naime, sve su nekretnine pod hipotekom, a imovina se u bilanci nije smanjivala od 2010. i ostala je 624 milijuna kuna. Inače, Žderić je spreman ostati bez tvrtke jer je sam predložio u planu nagodbe da većinski vlasnici zadrže samo 0,27 posto tvrtke, dok bi banci prepustili više od 60 posto, a državi 37 posto tvrtke. Mandat Žderiću istječe 1. ožujka, a sindikalist Krešimir Sever tvrdi da je Žderić spreman odstupiti da spasi tvrtku i radnike.
Najasna ostaje obustava radova početkom 2012. na autocestama. Vlada je to tumačila revizijom ugovora. I što imamo danas? Nastavak radova, Konstruktor u stečaju, a o ugovorima niti riječi.