NOVO RADNO VRIJEME

Ovako od danas rade veće trgovine u Hrvatskoj

Trgovine
Foto: PIXSELL
27.04.2020.
u 09:10

Trgovinama je dopušteno raditi u dvije smjene, no između smjena moraju imati pauzu od sat vremena kako bi sve dezinficirali

Trgovine od danas rade po novom radnom vremenu. Naime, radno vrijeme trgovina više nije od 8 do 17 sati kao što je bilo proteklih mjesec dana, nego većina počinje s radom u 7 sati.

Trgovinama je dopušteno raditi u dvije smjene, no između smjena moraju imati pauzu od sat vremena kako bi sve dezinficirali.

Ovo je radno vrijeme svih većih trgovina u Hrvatskoj:

SPAR/INTERSPAR
Svi SPAR supermarketi i INTERSPAR hipermarketi u cijeloj Hrvatskoj od ponedjeljka 27. travnja rade od 7:30 do 21 sat od ponedjeljka do subote. Pauza je od 14 do 15 sati.

PLODINE
Od ponedjeljka do subote radno vrijeme je od 7:00 do 14:00 sati te od 15:00 do 22:00 sata.

LIDL
Svakoga dana između 13:30 i 14:30 sati sve će trgovine biti zatvorene kako ne bi došlo do preklapanja radnika iz dvije smjene te kako bi se trgovina temeljito dezinficirala.

VIDEO Prof. dr. sc. Nenad Ban savjetuje čega bi se građani trebali držati i nakon opuštanja mjera

KONZUM
Sve trgovine radit će od 7:00 do 13:30 sati i od 14:30 do 21:00 h, svaki dan od ponedjeljka do subote. Isto se odnosi i na uslugu POKUPI.

KAUFLAND
Kauflandovo novo radno vrijeme jest od 7 do do 21 ili 22 sata ovisno o lokaciji s pauzom od 14 do 15 sati.

TOMMY
Radno vrijeme je od 7 do 13.30 sati te od 14.30 do 21 sat.

NTL
Sve trgovine rade od 6.30 do 20.30 sati, a pauza je od 13 do 14 sati.

IKEA
Radno vrijeme je od ponedjeljka do subote od 11:00 do 19:00 sati. Zatvoren je IKEA restoran, bistro i caffe, odjel ''Kakvo je takvo je'' te dječja igraonica Småland. Uz ponovno otvaranje robne kuće, aktivirana je i usluga Klikni i preuzmi, pa građani opet mogu doći i preuzeti pošiljke koje su prethodno naručili putem internetske trgovine.

PEVEX
Pevex prodajni centri ponovno su otvoreni za  za prodaju cjelokupnog asortimana u radnom vremenu od 7:00 do 21:00 h od ponedjeljka do subote s pauzom za dezifinciranje prodajnog centra od 13:30 do 14:30 h. Također, prodajni centri Pevex neće raditi na Međunarodni praznik rada.

BAUHAUS
Sve BAUHAUS poslovnice tako će do daljnjega raditi svaki dan od 8.00 do 20.00 sati, osim nedjeljom. Sukladno novim uputama i odlukama stožera od 14 do 15 sati poslovnice će biti zatvorene zbog dezinfekcije dućana.

VIDEO Kako će izgledati život nakon koronavirusa? "Nema više rukovanja, ni sastanaka.."

Ovo su preporuke stožera za trgovine:

1. Ograničiti broj kupaca koji istovremeno borave u trgovini.

  • 15 kupaca na 100 m² neto. Maksimalni broj kupaca koji mogu istovremeno boraviti u trgovini ovisi o neto površini trgovine (površina koja je predviđena za kretanje kupaca, tj. bruto površina umanjena za površinu koju zauzimaju izlošci, police, blagajna, hladnjaci i ostala oprema trgovine). Najveći broj kupaca koji može istovremeno boraviti u trgovini je neto površina u četvornim metrima podijeljena sa 7. Ako je teško odrediti neto površinu, može se najveći broj kupaca koji istovremeno smiju biti u trgovini izračunati da se bruto površina podijeli s 10.
  • Ograničenje broja kupaca. Nakon što u trgovinu uđe maksimalno dozvoljen broj kupaca, daljnji ulasci mogući su tek kad netko od kupaca izađe, tj. na jednog koji izađe, jedan može ući.
  • Posebna pravila za trgovine tekstila. U trgovinama tekstila preporučuje se prodaja bez isprobavanja odjevnih predmeta. Epidemiološki se ne preporučuje isprobavanje odjevnih predmeta koji se oblače i svlače preko glave. Ako je nužno isprobati odjevne predmete, nekupljena roba mora se spremiti na pet dana u za to predviđeni prostor prije ponovnog stavljanja u prodaju. Isto vrijedi i za odjevne predmete iz povrata.
  • Ograničen broj košarica i kolica. U trgovinama koje imaju košarice ili kolica, ograničenje broja kupaca koji ulaze u trgovinu može se postići tako da se na raspolaganje stavi onaj broj košarica ili kolica koji odgovara najvećem broju kupaca koji mogu istovremeno biti u trgovini te da se ulazak uvjetuje preuzimanjem slobodne košarice ili kolica.

2. Osigurati zaštitne maske i fizičku distancu za osoblje koje dolazi u kontakt licem u lice s kupcima

  • Maksimalna zaštita kupaca i prodajnog osoblja. To se odnosi na blagajnike, poslužitelje, osoblje koje objašnjava karakteristike proizvoda i slično. Osoblje treba prilikom interakcije s kupcem koristiti zaštitnu masku koja prekriva nos i usta. Treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički dezinficirati ruke. Ako je moguće, prostorno osigurati razmak od minimalno dva metra između poslužitelja ili blagajnika i kupca prilikom izdavanja robe i plaćanja robe. Ako je moguće ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu posluživanja i na blagajni, koja će fizički odvojiti blagajnika od kupca. Treba poticati beskontaktno plaćanje kreditnim karticama.

3. Osigurati minimalni kontakt između djelatnika koji rade u različitim smjenama

  •  Dvosmjenski rad. Ako je moguće, organizirati rad dvokratno, na način da između prve i druge smjene bude barem sat vremena razmaka koji će se iskoristiti za čišćenje i dezinfekciju površina tijekom rutinskog čišćenja. Površine se dezinficiraju prebrisavanjem dezinficijensom na bazi alkohola.

4. Osigurati dezinfekcijsko sredstvo za ruke kupaca i obavijesti za kupce te kontinuirano provoditi dezinfekciju površina koje se često diraju

  • Dezinfekcija prostora. Na ulazu u trgovinu treba kupcima biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Također na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno dva metra među kupcima te između kupaca i osoblja. Kvake i rukohvate na vratima te površine, rukohvata i rubove vrata na hladnjacima i ostale površine za koje se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola.


5. Osigurati nadzor nad zdravstvenim stanjem osoblja

  • Dnevno mjerenje tjelesne temperature. Osoblje treba prije dolaska na posao izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine ili hitnoj medicinskoj službi u slučajevima kad je izravno ugrožen život ili teško narušeno zdravlje.

Provođenje obavezne pauze

Sukladno odluci Nacionalnog stožera civilne zaštite, u prvoj fazi popuštanja mjera trgovine su od danas ponovno otvorene po starom radnom vremenu. Iznimka u poslovanju obavezna je pauza u trajanju od sat vremena za sve trgovine koje rade dulje od deset sati radi čišćenja i dezinfekcije prostora te izmjene djelatnika.

Provjerili smo kako se ta mjera provodi u praksi novozagrebačke poslovnice trgovačkog lanca, gdje je predviđena pauza od 14 do 15 sati. Kupce su o tome pet minuta prije informirali putem razglasa, moleći ih da što prije završe kupnju i napuste trgovinu. Na ulazu je, pak, zaštitar obavještavao one koji su tek došli da ne mogu ući jer je trgovina zbog pauze zatvorena do 15 sati. (Doris Vučić)

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije