Iako je jučer tek počela državna matura, i to ispitom iz hrvatskog jezika na višoj razini, već je sada jasno da baš nitko nema prava ovogodišnju generaciju rangirati po uspješnosti, a na temelju konačnih rezultata tog jedinog nacionalnog testa u Hrvata koji će pristići sredinom srpnja. Kakvi god rezultati bili, ova generacija može biti ponosna. Onoliko koliko je u njihovoj moći oni su uspjeli obraniti maturu kao jedini “alat” po kojem su pri upisu na fakultete svi jednaki, neovisno o tome jesu li djeca saborskih zastupnika, liječnika, odvjetnika, uspješnih poduzetnika ili pak djeca tek običnih radnika.
Svi pišu isti ispit – ili znaju ili ne znaju. Ova generacija nije tražila ukidanje mature, to je tražila politika. Ova generacija nije tražila ukidanje lektira iz ispita, to je politika tražila i izbrisala. Ovi su učenici tražili jasne upute i na vrijeme datume pisanja državne mature. Politika je odlučila “izaći” u susret mladima, a oni su u liniji manjeg otpora koja im je prostrta besprijekorno prepoznali politički populizam. Prepoznali su ga i u odluci da ove školske godine praktički nitko ne može pasti razred – taman u toj aktivnosti dao sve od sebe.
Znaju dobro učenici, nisu sve te mjere za lakši prolaz zbog brige za njih, to je zbog brige za “perfektne” rezultate “perfektne” Škole za život. I perfektnih reformskih procesa koji će se upravo tako prezentirati. A posve neizrečena ostat će činjenica da je u jedanaest godina provođenja mature ovo drugi put da se politika, čitaj aktualni ministar ili ministrica, uplela u sadržaj ispita. Prvi je to put bilo u doba ministra Željka Jovanovića, koji je sazvao ekspertnu skupinu zbog “mnogobrojnih” pritužbi roditelja na dvosmislena i teška pitanja na državnoj maturi koja, kazao je tada, nije provjera znanja, nego iživljavanje na učenicima.
Digla se prava buka, izdvojena su teška pitanja i onda je uslijedio šok. Stigli su rezultati i ta teška pitanja, koja je izdvojio Jovanovićev tim, uspješno je na maturi riješilo 86 posto učenika. Drugi put to je učinila ministrica Divjak. Naime, lani su je dočekali najlošiji rezultati učenika, a ove godine, osim za prolaz razreda, sniženi su kriteriji i za prolaz na državnoj maturi. Sve zato što se nije znala nositi s izazovima u sektoru.
Ne kužim što je ovo, članak, komentar, ispljuvak? Uglavnom, kako u 3-4 paragrafa ništa ne reći, ništa ne zaključiti i ništa ne predložiti. Osim jednog ideološkog proseravanja, veliko ništa. Autorice - pala bi na maturi s ovakvim člankom.