U posljednjem mjesecu u godini, prosincu, završavamo poslove, analiziramo postignuća u godini koja je iza nas, biramo darove za drage nam osobe i pripremamo se za blagdane koje ćemo provesti u krugu obitelji i prijatelja. Na mnogim radnim mjestima, po kompanijama, ali i manjim tvrtkama prosinac je užurban, prošaran domjencima, izvlačenjem Secret Sante, veseljem zbog božićnica i, naravno, slobodnih dana.
Postoje radna okruženja u kojima je ovih dana posebno užurbano. Sve više građana darove naručuje online kako bi izbjegli gužve na blagajnama i u shopping centrima, a upravo sve ove silne pošiljke prolaze kroz ruke marljivih djelatnika Hrvatske pošte – tijekom prosinca svakodnevno se dostavi oko milijun pošiljki i do 100.000 paketa. I baš svaki član tima, od poštara, operatera, kontrolora do voditelja igra važnu ulogu u ovome procesu, a mi smo vas odlučili upoznati s ekipom koja pokriva područje Zagreba i Velike Gorice.
U zagrebačkom Sigetu uvijek je veselo
U poštanskom uredu u zagrebačkom Sigetu prosinac je najprometniji mjesec u godini. Kako nam priča operaterka Iva Zoretić, u ovo predblagdansko vrijeme promet paketima je i za 50 posto veći nego ostalih mjeseci u godini.
– Ljudi božićne poklone sve češće kupuju preko interneta, dolaze paketi narudžbi za Black Friday, pa onda neki žele povrat paketa, ali začudo među nama zaposlenicima vlada vesela atmosfera – priča nam Iva, koja se u Hrvatskoj pošti zaposlila u kolovozu ove godine i ovo joj je prvi prosinac na radnom mjestu operatera.
Kako nam Iva priča, ne padaju joj teško gužve na šalteru ni rad s korisnicima jer ima odličan tim u kojem se svi međusobno podržavaju i pomažu. – Imamo stalne korisnike i već znamo njihove želje i potrebe. Često nam dolaze i oni starije životne dobi jer kod nas plaćaju račune pa s njima malo i porazgovaramo, uvijek bude šale i smijeha – kaže operaterka Iva Zoretić i dodaje kako im je baš neki dan jedna stalna klijentica pokazala mail koji je uputila Hrvatskoj pošti, a u kojem je posebno pohvalila djelatnike poštanskog ureda u Sigetu. – Bila je to lijepa gesta, koja nama puno znači. Dobro se osjećate kada znate da netko primijeti vaš trud i cijeni ga – s osmijehom nam kaže Iva.
Iva Zoretić nam je objasnila i kako je zbog sustava Hrvatske pošte, koji je digitaliziran, danas posao puno lakši, a korisnici puno zadovoljniji. Naime, sustav praćenja pošiljaka i prijam, uplate, isplate, slanje paketa, sve se može pratiti online i putem aplikacije.
Ivu, ali i ostale djelatnike Hrvatske pošte, ovog je prosinca razveselila i božićnica, koja im je na račune stigla čak prije plaće.
– Svi smo dobili veliku božićnicu, bez obzira na radni staž. Puno to znači. Poslodavac tako pokazuje da cijeni naš rad, a to pozitivno utječe na atmosferu u cijelom timu – kaže Iva i dodaje kako ima više od 22 godine radnog staža te da je dosad radila kod nekoliko poslodavaca, ali da se u Hrvatskoj pošti osjeća prihvaćeno, cijenjeno i motivirano.
Da u Hrvatskoj pošti vlada pozitivna radna atmosfera, potvrdio nam je i Dino Božić, poštar za ekspres dostavu na području Novog Zagreba. Dino je u Hrvatskoj pošti zaposlen godinu dana, a kaže kako su mu kolege pomogle da nauči posao i da se uklopi u tim.
– Iako sam “novi” u ovome poslu, osjećam se kao dio zajednice i puno mi znači podrška kolega. Kako radimo na terenu i pomažemo jedni drugima, stvorio se i krug povjerenja.
No teret božićnih paketa i pošiljaka osjeća se upravo na terenu. Kako Dino kaže, zbog obima posla, često se uskače u pomoć i kolegama na drugim dijelovima Zagreba.
– Prosinac je uvijek zahtjevan mjesec, razvio sam svoj ritam i uspio sam se organizirati. Važno je ostati fokusiran. U suradnji s kolegama uspijemo sve odraditi. Uvijek ima izazova, ali u dobrom timu sve je rješivo – otkriva nam Dino i napominje kako se blagdanski duh osjeća i u komunikaciji s korisnicima.
– Često s njima i popričamo, nasmijemo se. Uvijek je važno biti susretljiv, ljubazan, a kada su korisnici zadovoljni, tada smo i mi zadovoljni – zaključuje Dino.
I u Velikoj Gorici vlada timski duh
Kako bi sve funkcioniralo, posebno kada je velik promet paketa i pošiljki, kao što je to u prosincu, potrebno je sve pomno isplanirati, organizirati, ali i motivirati zaposlenike.
– Prosinac je, bez sumnje, najdinamičnije razdoblje u godini za Hrvatsku poštu, a to se posebno osjeti na razini organizacije i operativnog vođenja. Kao voditelj, suočavam se s izazovima poput visokog obujma pošiljaka, održavanja ritma rada u pojačanim smjenama te upravljanja stresom i motivacijom tima. Ključ rješavanja tih izazova leži u pravovremenom planiranju, jasno definiranim prioritetima i otvorenoj komunikaciji unutar tima. Svakodnevno analiziramo situaciju i prilagođavamo pristup, kako bismo brzo reagirali na eventualne poteškoće. Uz kvalitetnu suradnju i predanost cijelog tima, sve uspijevamo držati pod kontrolom, čak i u ovim intenzivnim trenucima – objašnjava nam Robert Mrkonjić, voditelj lokacije Velika Gorica, koji je u Hrvatskoj pošti zaposlen od 2017. godine.
No, kako Robert ističe, digitalizacija i automatizacija ključni su faktori koji zaposlenicima Hrvatske pošte omogućuju da se učinkovitije nose s izazovima prosinca.
– Automatizirani sustavi za sortiranje paketa i digitalni alati za praćenje pošiljaka značajno ubrzavaju procese i smanjuju mogućnost pogrešaka. Osim toga, optimizacija ruta za dostavu doprinosi većoj produktivnosti i boljem iskustvu korisnika. Naravno, tehnologija ponekad donosi i izazove, poput tehničkih poteškoća, ali uvijek imamo pripremljene alternativne planove kako bismo osigurali nesmetani rad – priča nam voditelj Robert Mrkonjić.
Robert, kao iskusni voditelj, dobro zna da najveća vrijednost leži u pravo u zaposlenicima i kvalitetnom te složnom timu. Stoga, posebno se trudi osigurati pozitivnu radnu atmosferu, pohvaliti svoje kolege i kolegice te im jasno dati do znanja koliko cijeni njihov rad i doprinos.
– U kolektivu važan je osjećaj zajedništva i podrške. Trudimo se imati zajedničke pauze tijekom kojih se družimo, a naše poslovnice ovih dana odišu pravim blagdanskim duhom. Važno mi je pokazati timu da, iako je prosinac izazovan, njihov trud ima veliko značenje, ne samo za nas nego i za korisnike koji s nestrpljenjem očekuju svoje pošiljke. No i ostalih dana u godini često se okupljamo nakon posla kako bismo proslavili završetak najintenzivnijih dana – otkriva nam Robert.
S Robertom na lokaciji Velika Gorica radi i njegov kolega kontrolor Teo Beg, koji koordinira timove i brine o tome da svi procesi teku glatko, od prijema pošiljaka do njihove dostave.
– Prosinac uvijek dolazi s izazovima, ali i s posebnom energijom. Količina pošiljaka znatno raste, što zahtijeva maksimalnu organiziranost i prilagodljivost. U tim procesima i izazovima važno je iskustvo, ali i potpora voditelja lokacije. Svakodnevno pratimo situaciju, identificiramo kritične točke i brzo reagiramo na moguće zastoje. Važno je znati što očekivati i kako raspodijeliti resurse na najučinkovitiji način – otkriva nam Teo Beg.
I Teo se slaže s Robertom da je digitalizacija uvelike olakšala i njegov posao. – Najkorisnije promjene su automatizirano sortiranje i praćenje pošiljaka u stvarnom vremenu. Kada sustavi automatski sortiraju pošiljke prema destinaciji, možemo se fokusirati na kontrolu kvalitete i rješavanje specifičnih problema – objašnjava Teo.
Teo smatra kako su pozitivna atmosfera na radnome mjestu i zajedništvo ključni za rješavanje svih izazovnih situacija.
– Ovo je vrijeme kada je svaki član tima važan i kada moramo djelovati kao jedno. Suradnja i međusobna podrška pomažu nam da se nosimo s pritiskom i ostanemo fokusirani na ciljeve. Važno je da se svaki djelatnik osjeća uključeno i cijenjeno – kaže Teo i dodaje da, bez obzira na stres s kojim se svakodnevno suočavaju u ovo predblagdansko razdoblje, uvijek se pronađe vrijeme za druženje i šalu.
Stoga, kada vam paket ovih dana dođe na vrata, sjetite se da su i djelatnici Hrvatske pošte dio ovoga blagdanskog veselja.
Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom poštom.