O pobačaju, eutanaziji, 'proizvodnji' djeteta, govorio je papa Franjo članovima Talijanskog udruženja katoličkih liječnika koje je primio jučer u povodu 70-te obljetnice osnutka tog udruženja.
Zahvaljujući znanstvenom i tehničkom napretku, značajno su se povećale mogućnosti liječenja tijela, ali se istodobno čini kako su se umanjile sposobnosti brige za osobe, posebno za one koje pate, za ranjive i nemoćne, kazao je papa Franjo. - Znanstveni i medicinski napredak može pridonijeti poboljšanju ljudskoga života u toj mjeri u kojoj se ne udalji od svojih etičkih korijena, kazao je Franjo i pozvao katoličke liječnike da shvate svoju struku kao ljudsko i duhovno poslanje, kao istinski laički apostolat.
- Briga za ljudski život, posebno kada je najugroženiji, tiče se poslanja Crkve, i stoga Crkva s pravom daje svoj prinos, utemeljen na Evanđelju, u raspravi o ljudskome životu, objasnio je Papa 'uplitanje' u pitanja zdravstva i etike u zdravstvu. Često je znanost pažnju previše usmjerila prema tjelesnim vidicima života zaboravljajući dublje dimenzije postojanja. U svjetlu vjere i ispravnoga razuma, ljudski je život uvijek sveti i 'kvalitetan'. Ne postoji ljudski život koji bi bio svetiji od drugoga, kao što nema ljudskoga života koji je kvalitetniji od drugoga tek zbog sredstava, prava, ekonomskih ili društvenih prilika, objasnio je papa Franjo, te dao smjer kojeg bi se trebali držati katolički liječnici.
- Svjedočanstvo katoličkih liječnika je da je ljudski život uvijek sveti, valjan i nepovrjediv i kao takav ima biti voljen, branjen i liječen, kazao je Franjo. Spomenuo je Hipokratovu zakletvu koja obvezuje služenje životu, dok evanđelje potiče da se život uvijek i svugdje voli, posebno kada mu je potrebna osobita skrb. No,'vladajući nazor predlaže 'lažno suosjećanje', prema kojem je pobačaj pomoć ženi, eutanazija dostojanstven čin, a hvalevrijedno znanstveno postignuće je 'proizvodnja' djeteta, koje se smatra pravom, umjesto darom, kazao je papa Franjo i naglasio kako je to nazor prema kojem se ljudski životi koriste kao laboratorijski zamorci da bi se tobože druge spasilo.
- Suprotno tome je evanđeosko suosjećanje koje se, poput dobroga Samaritanca, približava drugom i pruža mu konkretnu pomoć, kazao je Papa i naglasio kako vjernost Evanđelju i poštovanje ljudskoga života ponekad traži hrabri izbor, a u nekim okolnostima i prigovor savjesti. Papa Franjo je upozorio liječnike da budu oprezni, jer eksperimentiranje sa životom, igranje sa životom su grijesi protiv Boga Stvoritelja. Papa je to govorio ne čitajući napisani tekst. - Božji grijeh je i kada se odluči 'stvoriti dijete, a ne primiti ga kao dar', a eutanazija nije 'dostojanstven čin'. Franjo je upotrijebio neke izraze, kao što je 'lažno suosjećanje' pape Ivana Pavla II. iz enciklike 'Evangelium Vitae' (1995.) i pape Benedikta XVI. koji je govorio o vrijednostima života o kojima se ne može pregovarati.
>>Papa opet šokira. Za božićni koncert izabrao punk legendu!
>>Papa Franjo dao 200.000 eura obiteljima kako bi mogle platiti struju
Nije li Isus umro najstrašnijom mogućom smrću , a opet ta smrt daje život svima koji vjeruju , nije li njegova patnja bila cijena otkupljenja , nije li milosrđe pri nečijoj patnji izvuklo najbolje iz čovjeka ? Skloniti se odod patnje je nemoguće , pobjeći od nje je iluzija jer nitko ne zna kolika je cijena bijega po dušu . Ja nisam ni sudac , nisam ni izvršitelj, samo pokušavam razmišljati , i u tome razmišljanju dolazim do zaključka da eutanazija nema veze s kršćanstvom i nikada neće imati .