U razmaku od samo dva dana Europska komisija usmjerava dosad najozbiljnije svote iz fondova EU u infrastrukturne projekte u Hrvatskoj.
Jučer je Bruxelles odobrio plan za širokopojasnu mrežu nove generacije u vrijednosti od 101,4 milijuna eura, a danas se očekuje dugo očekivana odluka o sufinanciranju gradnje Pelješkog mosta, za koji EU daje 357 milijuna eura.
Gradnja mreže nove generacije trebala bi pružiti brzi internetski pristup ondje gdje trenutačno nije dostupan, osobito u ruralnim područjima Hrvatske, priopćio je jučer EK. Mreža će ostati u javnom vlasništvu, planira se graditi do kraja 2023., a od ukupno 101,4 milijuna eura veći dio dolazi iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
– To će Hrvatskoj pomoći da uspostavi infrastrukturu potrebnu za informatičko društvo i pridonese stvaranju jedinstvenog digitalnog tržišta u EU – rekla je europska povjerenica za politiku tržišnog natjecanja Margrethe Vestager.
Posredničke mreže, kao što je mreža nove generacije u Hrvatskoj, mogu se smatrati informacijskim autocestama. One prave autoceste, točnije autocesta A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, koja je prije ulaska Hrvatske u EU sagrađena do Ploča, dobivaju financiranje novog važnog koraka današnjom odlukom Europske komisije o sufinanciranju Pelješkog mosta.
Na svečanosti potpisivanja odluke, prema kojoj Europska komisija odobrava sufinanciranje tog mosta u 85-postotnom iznosu (357 od 420 milijuna eura ukupno prihvatljivih troškova), danas u Bruxellesu će biti europska povjerenica za promet Corina Cretu, ministrica regionalnog razvoja Gabrijela Žalac i državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić.
Sufinanciranje iz EU odnosi se i na sam most duljine 2,4 kilometra, i na pristupne ceste na Pelješcu u duljini od 12 kilometara, i na obilaznicu Stona.
Radovi bi trebali početi na jesen, a završetak i otvorenje mosta, koji će po prvi put teritorijalno spojiti Dubrovnik i okolicu s ostatkom Hrvatske, očekuje se do 2022. godine.
Lakoje ga vama,zivite ko srce u loju 😎