Prvi čovjek Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić ispraća drugu godinu velikih izazova i za turizam i za instituciju koju vodi, ali i iznenađujuće dobrih turističkih rezultata. Već naveliko gleda u 2022., a sa zadovoljstvom se osvrće i na 2021.
Jeste li proljetos mogli zamisliti da bi rezultati mogli biti ovako dobri?
Tijekom planiranja i pripreme turističke 2021., na temelju tada dostupnih podataka i analiza, postavili smo si realni cilj u smislu ostvarenja 65 posto noćenja iz rekordne 2019. S obzirom na to da smo od početka godine do sredine prosinca u Hrvatskoj ostvarili gotovo 72 milijuna noćenja, prvotnu smo projekciju itekako premašili te se danas nalazimo na 77 posto rezultata čime je Hrvatska već drugu godinu zaredom pobjednica Mediterana.
Nazire li se kako će izgledati iduća turistička godina?
– Bit će slična ovoj i prošloj godini. Nažalost, pred nama je godina koja će također biti obilježena pandemijom i epidemiološkim mjerama, restrikcijama u putovanjima, protokolima prelazaka granica itd. Ono što smo dokazali dvije godine zaredom jest da se itekako znamo nositi s poteškoćama i izazovima. Ponekad mislim da nedaće u nama bude dodatni inat i želju da se istaknemo, udružimo, još snažnije povežemo i budemo najbolji. Sigurnost i visoki higijenski standardi i dalje će ostati prioriteti u motiviranju turista na putovanja. Hrvatska ima i važnu komparativnu prednost, a to je blizina najvažnijih emitivnih tržišta. Mi ćemo dati sve od sebe da treću godinu zaredom budemo pobjednici Mediterana i dobar primjer u kvaliteti, kreativnosti i dobroj organiziranosti i pripremljenosti. Ukratko, očekujemo izazovnu turističku godinu, ali i godinu velikih postignuća za Hrvatsku, od ulaska naše zemlje u Schengen do otvaranja Pelješkog mosta, a što će se itekako dobro odraziti i na hrvatski turizam.
Netom je usvojen plan rada HTZ-a za 2022., možete li predstaviti osnovne smjernice i glavne ciljeve?
– Sve aktivnosti u 2022. bit će usmjerene u daljnje pozicioniranje Hrvatske kao najpoželjnije i najsigurnije destinacije Mediterana, odnosno u ostvarenje visokih 90 posto turističkog prometa realiziranog 2019. Sve to planiramo postići provedbom intenzivnih marketinških i PR kampanja koje će biti prilagođene situaciji na svakom pojedinom tržištu, a u fokusu promocije će biti proizvodi poput nautike, cikloturizma, enogastronomije, prirode te aktivnog i zdravstvenog turizma. Sve više ćemo u prvi plan stavljati i naše ljude i hrvatski stil života koji se mnogima sviđa. Iduća će godina biti obilježena i izradom novog Strateškog marketinškog i operativnog plana turizma. Riječ je o dugoročnom strateškom okviru koji će odrediti strategiju komuniciranja i smjernice za afirmiranje Hrvatske kao visokokvalitetne destinacije. Još bolje rezultate na pojedinim tržištima planiramo ostvariti širenjem mreže predstavništava. Naime, ako budu postojali uvjeti, planiramo pokretanje procesa otvaranja predstavništava u Ukrajini i Španjolskoj. Ne smijemo zanemariti i povratak nama konkurentnih zemalja tako da je pred nama još jedna vrlo izazovna, ali ja vjerujem i uspješna godina.
U iduću godinu ulazite s manje-više istim sastavom direktora predstavništava HTZ-a u inozemstvu, jedino je novo ime Leila Krešić Jurić u New Yorku, hoće li se njihove zadaće u trećoj pandemijskoj sezoni razlikovati u odnosu na dosadašnje?
– Kolegica Krešić Jurić dobro je poznato ime u sektoru turizma, dolazi s pozicije direktorice i partnerice konferencije zdravstvenog turizma HTI, a prije toga je bila direktorica Sektora turizma u Hrvatskoj gospodarskoj komori. U našem uredu u New Yorku zamijenit će Inu Rodin, jednu od kolegica koju posebno cijenim zbog odličnih rezultata koje je ostvarila u dva mandata na toj poziciji. Zadaća će svima biti ista, a to je svaku godinu podići ljestvicu u državama u kojima promoviraju Hrvatsku. Inzistiram na konkretnim rezultatima i na snažnom povezivanju s globalnim partnerima kako bismo našu zemlju učinili što vidljivijom na turističkoj karti svijeta. Imamo odličan primjer rada na mnogim našim tržištima i to je smjer u kojem treba snažno nastaviti dalje.
Turistička 2022. nosi nove izazove, uz nastavak borbe s koronavirusom očekuje se i povratak mediteranskih konkurenata koji neće štedjeti na promociji. Ima li HTZ neke nove alate i adute?
– Naš najveći adut je dosad stečeno iskustvo te vrlo dobra startna pozicija u vidu odličnih rezultata ostvarenih tijekom zadnje dvije godine, koji su našu zemlju pozicionirali u europski vrh. Ključna će biti povoljna epidemiološka situacija i percepcija naše zemlje kao sigurne destinacije i zato je nužno kontinuirano apelirati na procijepljenosti stanovništva. Upravo kvaliteta i sigurnost moraju biti u fokusu interesa svih hrvatskih destinacija jer samo tako možemo ostvariti sve potencijale koje nam nudi blizina naših najvažnijih tržišta poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Italije i dr.
Sigurnost će zasigurno ostati pitanje broj jedan, jeste li razočarani slabim odzivom naših građana na cijepljenje?
– Sigurnost i turizam oduvijek su bili usko povezani, no zbog pojave globalne pandemije ta je međuovisnost postala još izraženija. Danas s razvojem turizma moramo usporedno raditi i na razvoju segmenta sigurnosti. Već smo naglasili da je povoljna epidemiološka situacija postala jedan od osnovnih preduvjeta realizacije turističkih putovanja zbog čega veseli visok stupanj procijepljenosti hrvatskih turističkih djelatnika. Tako štitimo svoje goste kojih je u ovoj godini bilo oko 14 milijuna, ali i same djelatnike te sugrađane. Nadam se daljnjem rastu procijepljenosti među građanima jer ćemo tako biti još konkurentniji na međunarodnom tržištu, ali i što je važnije – sigurniji u ovoj iscrpljujućoj borbi protiv virusa.
”Safe Stay in Croatia” ostaje glavna krilatica domaćeg turizma?
– Ne bih rekao da je to glavna krilatica domaćeg turizma, već snažna poruka koju ćemo intenzivno odašiljati svim dostupnim alatima u predsezoni prije nego što aktiviramo pozivnu kampanju prema turistima. Samu kampanju “Safe Stay” nadogradit ćemo kako bismo našim gostima, ali i korisnicima oznake “Safe Stay” ponudili dodatni sadržaj i dodanu vrijednost koja će ih izdvajati od konkurencije. Poruka sigurnosti destinacije u ovoj se godini pokazala ključnom.
U tijeku je zimska kampanja “Croatia – Winter Wonderland”, ali čak ni popularni zagrebački Advent nije u punom sjaju, može li Hrvatska za blagdane izvući više od lanjskih 141.000 noćenja?
– S obzirom na to da je ova godina po gotovo svim parametrima bolja od lanjske, očekujemo i bolje rezultate tijekom ovih blagdana. U prosincu će biti otvoreno više od 200 hotela, otvoreni su i drugi smještajni kapaciteti, uz Zagreb interesantne adventske programe imaju i Opatija, Split, Dubrovnik, Osijek te brojne druge destinacije i mjesta na obali, otocima i na kontinentu. Trenutačno u zemlji imamo oko 13 tisuća gostiju, s približavanjem blagdana očekujemo ih i više, a možda će neki od njih motiv za putovanje u našu zemlju pronaći prateći našu zimsku kampanju “Croatia – Winter Wonderland”, koju ćemo do 10. siječnja provoditi na najvažnijim emitivnim tržištima.
Pelješki most i ulazak u Schengen bit će 2022. hrvatski turistički aduti ukoliko Nizozemci, Njemci, Slovenci ili još netko od onih koji odlučuje ne veli "Ne može balkanska bando"