Oldtajmer privlači pažnju u Vinkovcima

Peugeot iz 1929. buči kao traktor, ali svaki dan uredno pali

storyeditor/2022-06-23/20220622_125508.jpg
Foto: Branimir Bradarić
1/6
24.06.2022.
u 10:51

Matija Vukoja i njegov Peugeot 201, koji na vinkovačkim ulicama već danima privlači pažnju građana

U Vinkovcima, ali i okolici, oduvijek su se mogli vidjeti najrazličitiji automobili, među kojima je bilo puno i najnovijih skupocjenih modela. Ipak, posljednjih dana daleko najviše pažnje u Vinkovcima privlači jedan gotovo stogodišnjak među automobilima koje se svakodnevno može vidjeti na ulicama grada.

Riječ je o Peugeotu 201, koji je proizveden još 1929. godine, a koji je nedavno u Francuskoj nabavio Matija Vukoja.

Jedan od starijih

Uz vinkovačke registracijske pločice, na njemu je još uvijek i njegova prva registracija iz Francuske.

Foto: Branimir Bradarić

– Svakako da je riječ o jednom od starijih automobila uopće u Hrvatskoj. Je li ovo jedini Peugeot 201 u Hrvatskoj, to ne znam, ali, koliko sam upućen, ovo je njihov prvi model kada su zaštitili "nulu", po čemu su prepoznatljivi u svijetu automobila. Kako god, kamo god se provezem privlači veliku pažnju ljudi, koji ga fotografiraju, razgledaju, raspituju se o karakteristikama i slično – kaže Vukoja.

Iako mu je gotovo sto godina, Peugeot 201 uredno pali i svakodnevno ga se može vidjeti na ulicama Vinkovaca. Registrira ga se kao povijesno vozilo, a moguće ga je upaliti ključem ili pak, ako imate dovoljno snage, pomoću kurble. Tadašnji motori nisu imali riješeno hlađenje kao današnji, tako da se sa strane limarije mogu vidjeti otvori koji služe za hlađenje motora. Temperatura se prati na čepu hladnjaka koji se nalazi na poklopcu motora. Vozilo nema sinkrone u mjenjaču ali zato ima neovisan prednji ovjes. Kada se vozilo ugasi, treba voditi računa da se prekine i dovod goriva kako ne bi iscurilo. Od opreme u unutrašnjosti ima kilometar sat, ampermetar te pokazivače količine goriva i pritiska ulja.

Foto: Branimir Bradarić

– Ne može ga se uspoređivati s današnjim vozilima po ničemu ali je ipak po mnogo čega poseban. Kada me pitaju kako ga je voziti, uvijek ga usporedim s traktorom, jer buči, bruji, treba znati na njemu mijenjati brzine… – objašnjava Vukoja.

Troši 8 litara na 100 km

Inače, Peugeot 201 ima motor od 1122 kubika i 23 konjske snage. Maksimalna brzina mu je 80 kilometara na sat, ali Vukoja ga je vozio do 65 km/h. Troši otprilike osam litara benzina na sto kilometara.

-Ne mislim na limariji ništa raditi jer mi se sviđa ta patina na njemu. Kako bih je zaštitio mažem je kuhanim lanenim uljem. U planu mi je srediti unutrašnjost vozila kako bi bila uređenija i ljepša – najavio je Vukoja. 

Ključne riječi

Komentara 1

FA
FantaOrange
21:30 24.06.2022.

prekrasna spravica

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije