Željezničko povezivanje Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije sa Zagrebom preko tzv. Lepoglavske spojnice i putovanje vlakom od Čakovca do Zagreba za 68 minuta predstavljeno je u četvrtak u Varaždinu.
HŽ infrastruktura organizirala je prezentaciju projekta Lepoglavske spojnice, procijenjene vrijednosti radova od otprilike 4,4 milijarde kuna. Cilj je povezati srednju Europu sa Zagrebom najkraćim željezničkim putem te uspostaviti brz, učinkovit i ekološki prihvatljiv prijevoz, a projektom će se nastaviti i modernizacija te elektrifikacija željezničkih pruga, istaknuto je na prezentaciji.
Glavni inženjer u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova HŽ Infrastrukture Marko Car najavio je moderniziranje 70 kilometara postojećih pruga te izgradnju 20-ak kilometara novog spoja, što bi trebalo biti gotovo unutar deset godina.
Načelnik sektora za željezničku infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Milan Vuković kazao je da željeznica dobiva prioritet te podsjetio da je Vlada u srpnju donijela sektorske politike kojima će se željeznica modernizirati s ciljem da bude konkurentnija.
Modernizaciju željezničkog prometa pozdravili su predstavnicu triju županija sjevera Hrvatske. „Vjerujem da će putnici koristiti željeznicu sve više, pogotovo ako se realizira ovaj projekt i ako će putovanje od Čakovca do Zagreba trajati svega 68 minuta“, rekao je varaždinski župan Anđelko Stričak.
Župan Željko Kolar naglasio je koristi za Krapinsko-zagorsku županiju. „Dobivamo nove kilometre pruge, od Bedekovčine, preko Zlatara, Peršavesa na području općine Mače, prema Lepoglavi. Ti kilometri će sigurno otvoriti taj dio za dodatni razvoj gospodarstva“, kazao je Kolar.
Stručni suradnik za promet u Međimurskoj županiji Ivica Rus podsjetio je da je prva pruga u Hrvatskoj, Kotoriba - Čakovec – Pragersko, izgrađena davne 1860. godine te dodao da je sada projekt Lepoglavske spojnice važan za gospodarski i razvoj kontinentalnog turizma.
U studijskoj dokumentaciji Lepoglavske spojnice, koju je izradila zajednica ponuditelja koju čine tvrtke ŽPD, Granova, Institut IGH i Rijekaprojekt, izrađena su i analizirana idejna rješenja, dok je na temelju studije izvodljivosti odabrana najpovoljnija varijanta trase, i to Čakovec – Varaždin – Cerje Tužno – Ivanec – Lepoglava – Peršaves – Bedekovčina – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina, za koju je izrađena analiza troškova i koristi.
Odabrana trasa je duga 92 kilometra za projektiranu brzinu od 120 kilometara na sat. U odabranoj varijanti predviđeno je devet željezničkih kolodvora i 17 stajališta, a projektom je planirana izgradnja dvaju željezničkih tunela.
Završetkom izrade studijske dokumentacije pripremljene su podloge za potrebne izmjene i dopune dokumenata prostornog uređenja, za izradu studije utjecaja na okoliš te za projektnu dokumentaciju, koja je preduvjet za daljnje aktivnosti.
Inače, projekt sufinancira Europska unija iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. iz Kohezijskoga fonda u iznosu 85 posto sredstava, a ugovorena vrijednost ugovora o izradi studijske dokumentacije i idejnih rješenja projekta iznosi 6,7 milijuna kuna.
Jel to vlak bez voznog reda...