DEMONTAŽA

Počela demontaža: Ministar Božidar Kalmeta gubi HAC

Božidar Kalmeta
Foto: Goran Kovačić/Pixsell
1/2
04.03.2010.
u 19:40

Osniva se tvrtka kći koja će u početku biti ovisna o matičnom poduzeću, a poslije operater samostalan na tržištu, preostali dio HAC-a u budućnosti bi mogao biti državna agencija.

Započela je demontaža Hrvatskih autocesta – javnog poduzeća koje je u devet godina postojanja postalo prepoznatljiv brend, ali i rasadište najvećih afera. Od tvrtke preko koje je država ulagala u gradnju stotina kilometara autocesta ostat će samo naplata cestarine i održavanje.

Razvlašćivanje ministara

Preostali dio HAC-a (građenje, projektiranje...) najvjerojatnije će u budućnosti postati državna agencija za investicije, doznaje Večernji list. Uprava HAC-a osnovala je sedmeročlano povjerenstvo, u kojem su direktori pojedinih sektora u HAC-u, ali i neki vanjski stručnjaci, koje mora izraditi model po kojem će se osnovati, u prvoj fazi, tvrtka kćer Hrvatskih autocesta u koju će se izdvojiti naplata cestarine i održavanje autocesta.

U početku će ta tvrtka kćer ovisiti o matičnom poduzeću, odnosno HAC-u, a u dogledno vrijeme ona će postati operater samostalan na tržištu. Nije isključena ni mogućnost prodaje tog operatera koncesionaru premda je davanje izgrađenih autocesta u koncesiju, što je bio jedan od neslužbenih prijedloga mjera za suzbijanje krize, prije nekoliko mjeseci kao ideja posve odbačeno.

>>Stanić: Direktor Krapljan HAC je oštetio za 790.000 kuna

Premda je demontaža HAC-a logična jer je to poduzeće sa 3000 zaposlenih preglomazno, a gradnja je autocestovne mreže u Hrvatskoj pri kraju, tu se reorganizaciju može gledati i u kontekstu razvlašćivanja resornog ministra Božidara Kalmete, ali i ministrice graditeljstva Marine Matulović Dropulić.

Milijarde kuna

Ona, naime, ima izniman utjecaj i na HAC i na Hrvatske ceste, odnosno na građevinare s kojima su ta poduzeća poslovala.

 Ministričin čovjek u NO HAC-a i HC-a je Boris Ordulj, koji je bio pročelnik za graditeljstvo u vrijeme kada je M. Matulović Dropulić bila gradonačelnica Zagreba. Već se nagađalo kako bi ministar Kalmeta mogao izgubiti resor infrastrukture iz svog ministarstva, što se također doživljavalo kao demontaža njegove moći, ali od toga ipak, čini se, neće biti ništa.

Reorganizacija Hrvatskih autocesta, naposljetku, nužna je i zbog silnih afera koje su stvorene u toj tvrtki. To je poduzeće raspolagalo milijardama kuna kojima su plaćani poslovi dobiveni, nerijetko, na namještenim natječajima.

Komentara 42

ZI
Ziggy313
07:23 05.03.2010.

Ova procjena da 1% nestalih kartica odnose 15 mil. kuna je sigurno potcijenjena, jer oni koji muljaju sa karticama to sigurno ne rade sa prosječnim iznosom na kartici, već se to radi na onima koje najviše koštaju, da bi se isplatilo varati, dakle kamioni na dugim relacijama (npr. Zagreb-Split), koji onda koštaju iznad prosjeka. Time je i pronevjereni iznos sigurno veći od onih mršavih1%.

DU
Deleted user
07:31 05.03.2010.

izgleda da kalmetu može maknuti samo onaj koji ga je postavio. da je kosor stalo do antikorupcije ovaj kalmeta bi bio prvi eliminiran.

OB
-obrisani-
23:34 04.03.2010.

ljudi, jel istina da se ono mesto konduktera u naplatnim kućicama plaća, bre, deset hiljada evra?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije