Počeo je dugoočekivani projekt obnove i modernizacije 9,5 kilometara tramvajske pruge u Osijeku, a u sklopu čega će biti izgrađene i 23 tramvajske postaje prilagođene osobama s invaliditetom. Riječ je o investiciji od 127 milijuna kuna, a koja je dio najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog prijevoza, ukupno vrijednog 267 milijuna kuna. Projekt je sufinanciran EU novcem u iznosu od gotovo 200 milijuna kuna, a ostatak osiguravaju Vlada RH i Grad Osijek.
– Ovaj je projekt jedan od dokaza da grad Osijek grabi krupnim koracima prema naprijed. Priprema je to za dolazak novih, niskopodnih tramvaja u Osijeku. Prvi u Hrvatskoj primijenit ćemo najsuvremeniju tehnologiju pričvršćivanja tračnica za podlogu – rekao je gradonačelnik Ivan Radić, ističući kako je cilj povećati broj korisnika gradskog prijevoza. Radovi su počeli demontažom postojećeg kolosijeka tramvajske pruge u osječkoj Strossmayerovoj ulici.
Gradonačelnik Radić je ocijenio kako će projekt doprinijeti razvoju grada te poboljšanju standarda života građana.
– Uz nove niskopodne tramvaje koji će stići kada se obnovi tramvajska infrastruktura, u Osijek stiže i nova flota od 13 autobusa. Osijek će dobiti javni gradski prijevoz na razini europskih standarda po pitanju sigurnosti, pouzdanosti, dostupnosti osobama s invaliditetom, te smanjenju negativnih CO2 emisija – dodao je Radić. Istaknuo je i kako je tramvajska infrastruktura jedna od ključnih zelenih politika Europske komisije te najavio i njezino proširenje.
Projekt Modernizacija tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka inače je podijeljen u dvije aktivnosti. Prva se odnosi na elektromonterske i građevinske radove na modernizaciji i izgradnji ispravljačkih stanica te na modernizaciju kontaktne mreže i izgradnju podzemne kabelske mreže. Ovi su radovi vrijedni gotovo 58 milijuna kuna. Druga aktivnost se odnosi na danas započete građevinske radove na modernizaciji tramvajske pruge i tramvajskih postaja. Riječ je o prvom velikom ulaganju u osječku tramvajsku mrežu u posljednjih 14 godina.
A kada će se u Osijeku riješiti pitanje kaosa koji vlada u taxi prijevozu? Zar je toliko teško malo upitati taxiste kakvi su problemi, što ne valja i kako to riješiti?