'Protivimo se monetizaciji hrvatskih autocesta jer smatramo da nije dobro davati u koncesiju nešto što je financirano javnim novcem i pritom mislimo da postoje i druga rješenja. Uz to smatramo da se to pitanje tiče svih građana Hrvatske i zato prikupljamo potpise za referendum, a bude li potrebno ići ćemo od vrata do vrata - kazala je Danica Pavliš, povjerenica za Bjelovarsko-bilogorsku županiju Samostalnog sindikata Solidarnost, predstavljajući na bjelovarskoj gradskoj tržnici početak prikupljanja potpisa u akciji "Ne damo naše autoceste!".
Predstavnicima sindikata na gradskoj tržnici pridružili su se i članovi bjelovarskog HSLS-a čija je stajališta i podršku obrazložio potpredsjednik stranke i ujedno predsjednik bjelovarskog ogranka Dario Hrebak.
- HSLS će putem svoje stranačke infrastrukture poduprijeti ovu inicijativu jer smo mi još prije godinu dana donijeli alternativni model upravljanja hrvatskim autocestama i poslali ga hrvatskoj vladi. Smatramo da bi monetizacijom kratkoročno dobili određena sredstva, no dugoročno hrvatska država i hrvatski narod bi time jako puno izgubili. I zato ćemo sve naše članove i simpatizere kapilarno
uključiti u ovu akciju jer nam je cilj da se skupi dovoljno potpisa i održi ovaj referendum - pojasnio je Hrebak.
Osim na gradskoj tržnici aktivisti ove inicijative u Bjelovaru u naredna dva tjedna potpise građana prikupljat će i na gradskom korzu.
>> Rino Štorić: 'Prvog dana odaziv za prikupljanje potpisa je iznad svih očekivanja'
>> U ponoć počelo prikupljanje potpisa za referendum o koncesiji autocesta
Sa ukljućenih 60 lipa u cijenu litre goriva za automobile, koje bi direktno išle u korist HAC-a, riješilo bi se sve. Nema naplate cestarine, što je direktna ušteda od cca 300.000.000,00 kuna, promet bi se o velikoj mjeri usmjerio na autoceste, a privreda bi dobila dodatni impuls kroz diretne uštede na cestarini i u brzini prometovanja, a ne kao do sada da se koriste županijske i državne ceste, što potencira više prometnih nezgoda i učestale zastoje na tim prometnicama. Umreženost autocesta omogućava ćak i odvijanje lokalnog prometa, pa bi tako svi imali koristi od ovakovog naćina plaćanja.