Austrijska građevinska tvrtka Strabag traži od Hrvatskih autocesta 24,3 milijuna kuna odštete zbog nemogućnosti izvođenja radova na autocesti Podravski ipsilon!
Radovi stoje
Strabag je s HAC-om potpisao ugovor o gradnji objekata na Podravskom ipsilonu u proljeće 2009., a dosad je sagradio samo jedan nadvožnjak iako je cijeli posao trebao biti gotov u jesen 2010! Prepiska između Strabaga i HAC-a, koju imamo u posjedu, nesmiljeno otkriva kako su se sklapali ugovori o gradnji autocesta u RH i kako su potpisivanje ugovora o gradnji i svečani počeci radova iskorištavani u predizborne svrhe jer za gradnju prometnica nisu bila osigurana sredstva i bankovna jamstva, nije bilo otkupljeno zemljište, nisu izrađeni projekti... U proljeće 2009., prije lokalnih izbora, HAC je navrat-nanos sklopio ugovore za gradnju Podravskoga ipsilona, koji vodi od Zagreba prema utvrdama HDZ-ovih koalicijskih partnera – HSS-a u Podravini i tadašnjeg HSLS-a, koji je vodila Đurđa Adlešič, prema bjelovarskome kraju. Strabag je vodeći partner u konzorciju s Viaduktom i Skladgradnjom koji je dobio gradnju objekata na Ipsilonu, a posao je vrijedan 571 milijun kuna plus PDV.
No Strabag sad traži od HAC-a 24,3 milijuna kuna! Zasad – jer se ta svota iz mjeseca u mjesec povećava zbog nemogućnosti izvođenja radova koje su ugovorili, a to im, tvrde, stvara troškove jer su im neiskorišteni i radna snaga i strojevi. U Strabagu tako upozoravaju HAC da su ih uveli u radove na Ipsilonu u svibnju 2009., no da su sagradili samo jedan nadvožnjak jer im na ostalim dijelovima gradilišta nije omogućeno izvođenje radova. Naime, Strabag je od HAC-a dosad dobio samo izvedbene projekte za dva nadvožnjaka, a za još 19 nadvožnjaka, četiri mosta, tri podvožnjaka i pet propusta dokumentacija im još nije dostavljena! Upozoravaju HAC da suprotno ugovoru još nemaju neometan pristup gradilištu zbog nedovršena otkupa zemljišta.
HAC-ov odgovor Strabagu pak otkriva još jednu dimenziju o sklapanju ugovora o gradnji autocesta. U svoju obranu HAC navodi da Strabag nije dostavio pravovaljan vremenski plan i tijek novca za ugovoreni posao te bankovna jamstva. Tako navode da je umjesto pet posto od ukupno ugovorena posla, Strabag HAC-u dostavio jamstva od pet posto za samo 36 % ugovorene vrijednosti. U HAC-u stoga smatraju da je Strabagov zahtjev za odštetom neosnovan jer on nije ispunio obveze!
Ugovor za Podravski ipsilon potpisan je dakle bez osiguranog novca, zemljišta, projekata, jamstava...
Nadaju se dogovoru
U Strabagu su nam kazali da su u tijeku razgovori s HAC-om, nadaju se da će se dogovoriti i da zasad ne razmišljaju o tužbi. Potvrdili su da izvođenje radova gotovo i nije počelo. “Strabag je unatoč tome pravodobno dostavio potrebno jamstvo u skladu sa svojim udjelom u poslovnoj udruzi. Kako su izvedeni samo neznatni radovi, HAC se i više nego osigurao tim jamstvom. Na žalost na tome zarađuje samo banka”, navode u Strabagu i dodaju da dostava jamstva nije pretpostavka za sklapanje ugovora. Strabag sad traži produljenje roka izvođenja radova do listopada 2012.
Iz HAC-a pak nisu odgovorili na naš upit u vezi s Podravskim ipsilonom.
Podravski ipsilon: Traže 24 milijuna odštete za - nerad
Ugovor za Podravski ipsilon potpisan je bez novca, zemljišta, projekata, vremenskog plana, jamstava...
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Vlasnik Strabaga je kupio već pola mista Sutivana na Braču. Sad mu valjda treba lova za drugu polovicu. Eto za kakvu smo državu krv prolijevali! Budale.