Predizborni ipsilon

Podravski ipsilon: Traže 24 milijuna odštete za - nerad

ipsilon
Pixsell
16.06.2011.
u 12:00

Ugovor za Podravski ipsilon potpisan je bez novca, zemljišta, projekata, vremenskog plana, jamstava...

Austrijska građevinska tvrtka Strabag traži od Hrvatskih autocesta 24,3 milijuna kuna odštete zbog nemogućnosti izvođenja radova na autocesti Podravski ipsilon!

Radovi stoje

Strabag je s HAC-om potpisao ugovor o gradnji objekata na Podravskom ipsilonu u proljeće 2009., a dosad je sagradio samo jedan nadvožnjak iako je cijeli posao trebao biti gotov u jesen 2010! Prepiska između Strabaga i HAC-a, koju imamo u posjedu, nesmiljeno otkriva kako su se sklapali ugovori o gradnji autocesta u RH i kako su potpisivanje ugovora o gradnji i svečani počeci radova iskorištavani u predizborne svrhe jer za gradnju prometnica nisu bila osigurana sredstva i bankovna jamstva, nije bilo otkupljeno zemljište, nisu izrađeni projekti... U proljeće 2009., prije lokalnih izbora, HAC je navrat-nanos sklopio ugovore za gradnju Podravskoga ipsilona, koji vodi od Zagreba prema utvrdama HDZ-ovih koalicijskih partnera – HSS-a u Podravini i tadašnjeg HSLS-a, koji je vodila Đurđa Adlešič, prema bjelovarskome kraju. Strabag je vodeći partner u konzorciju s Viaduktom i Skladgradnjom koji je dobio gradnju objekata na Ipsilonu, a posao je vrijedan 571 milijun kuna plus PDV.

No Strabag sad traži od HAC-a 24,3 milijuna kuna! Zasad – jer se ta svota iz mjeseca u mjesec povećava zbog nemogućnosti izvođenja radova koje su ugovorili, a to im, tvrde, stvara troškove jer su im neiskorišteni i radna snaga i strojevi. U Strabagu tako upozoravaju HAC da su ih uveli u radove na Ipsilonu u svibnju 2009., no da su sagradili samo jedan nadvožnjak jer im na ostalim dijelovima gradilišta nije omogućeno izvođenje radova. Naime, Strabag je od HAC-a dosad dobio samo izvedbene projekte za dva nadvožnjaka, a za još 19 nadvožnjaka, četiri mosta, tri podvožnjaka i pet propusta dokumentacija im još nije dostavljena! Upozoravaju HAC da suprotno ugovoru još nemaju neometan pristup gradilištu zbog nedovršena otkupa zemljišta.

HAC-ov odgovor Strabagu pak otkriva još jednu dimenziju o sklapanju ugovora o gradnji autocesta. U svoju obranu HAC navodi da Strabag nije dostavio pravovaljan vremenski plan i tijek novca za ugovoreni posao te bankovna jamstva. Tako navode da je umjesto pet posto od ukupno ugovorena posla, Strabag HAC-u dostavio jamstva od pet posto za samo 36 % ugovorene vrijednosti. U HAC-u stoga smatraju da je Strabagov zahtjev za odštetom neosnovan jer on nije ispunio obveze!

Ugovor za Podravski ipsilon potpisan je dakle bez osiguranog novca, zemljišta, projekata, jamstava...

Nadaju se dogovoru

U Strabagu su nam kazali da su u tijeku razgovori s HAC-om, nadaju se da će se dogovoriti i da zasad ne razmišljaju o tužbi. Potvrdili su da izvođenje radova gotovo i nije počelo. “Strabag je unatoč tome pravodobno dostavio potrebno jamstvo u skladu sa svojim udjelom u poslovnoj udruzi. Kako su izvedeni samo neznatni radovi, HAC se i više nego osigurao tim jamstvom. Na žalost na tome zarađuje samo banka”, navode u Strabagu i dodaju da dostava jamstva nije pretpostavka za sklapanje ugovora. Strabag sad traži produljenje roka izvođenja radova do listopada 2012.

Iz HAC-a pak nisu odgovorili na naš upit u vezi s Podravskim ipsilonom.

Ključne riječi

Komentara 1

SP
spartak
19:40 16.06.2011.

Vlasnik Strabaga je kupio već pola mista Sutivana na Braču. Sad mu valjda treba lova za drugu polovicu. Eto za kakvu smo državu krv prolijevali! Budale.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije