Danom pristupanja Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije (1. srpnja) na snagu će stupiti novi Zakon o posebnom porezu na motorna vozila koji je Vlada danas uputila u Sabor.
Novim sustavom trošarina znatno će pojeftiniti vozila koja ispuštaju manje od 120 grama ugljikova dioksida po kilometru vožnje, ali će isto tako znatno poskupjeti sva vozila koja ispuštaju 130 ili više grama CO2 po prijeđenom kilometru. Cijene automobila koji ispuštaju između 120 i 130 grama CO2 ostat će približno iste. To je posljedica nove metode izračuna trošarina za kupnju motornih vozila. Od 1. srpnja dio trošarina plaćat će se ovisno o vrijednosti osnovice maloprodajne cijene vozila, a druga polovica ovisno o količini ispuštenog CO2.
Tako će, primjerice, Renault Twingo 1,2 (benzinac) pojeftiniti za čak 4100 kuna. Njegova sadašnja maloprodajna cijena iznosi 77.300 kuna, a nakon 1. srpnja iznosit će 73.199 kuna. Razlika u cijeni posljedica je relativno male količine ispuštenog CO2 po kilometru – samo 119 grama. Iz istih razloga pojeftinit će i VW Polo 1,2 (benzinac) koji ispušta 121 gram CO2. Cijena tog modela iznosit će 80.601 kunu što je 2896 kuna manje od trenutačne cijene. Honda Civic (2,2 sport, dizel) pojeftinit će za čak 12.374 kune jer ispušta samo 115 grama CO2 po kilometru.
S druge strane poskupjet će vozila koja su ekološki manje prihvatljiva. Recimo Honda Civic (1,8 sport, benzin) koja ispušta 145 grama CO2 po kilometru stajat će 162.244 kune ili 7244 kune više nego sada. Izračun novih i starih cijena izradilo je Ministarstvo financija.
>>Pojeftinjuju auti s malom emisijom CO2, zagađivači znatno skuplji
Mene zanima da oni nama objasne.....koliko ćemo mi platiti skrivenih nameta ako odemo recimo u Njemačku kupiti god-dvije stari auto ,koji je drastićno jeftiniji nego u Hrvatskoj??????