Cijele godine uzimam instrukcije iz matematike jer mi ona slabo ide. Na
instrukcijama uspijem naučiti ono što treba za dovoljnu
ocjenu. Instrukcije uzima većina mojih kolega, otprilike pola razreda,
rekao je Matija Panić, učenik Željezničke tehničke škole u
Zagrebu.
Matematika i fizika
Puni sat plaća 60 kuna, a radi uglavnom svakog vikenda po sat ili dva.
Dodaje da jedan dio učenika instrukcije uzima za dovoljnu ocjenu, a
većina za željenu – trojku, četvorku ili peticu. Za vrlo
dobru ocjenu dodatnu poduku iz engleskog jezika uzima njegova kolegica
Marijana Čaić.
– Uzimam dva puta tjedno po sat vremena. Cijena je 60 kuna po
satu i ne čini mi se skupo budući da tako uspijevam dobiti bolju
ocjenu. U njezinu razredu većina učenika ne uzima instrukcije, a ako i
uzimaju, onda je to najčešće iz matematike. Maturantica Tea
Špehar instrukcije nikada nije uzimala, ali ih je, naravno
besplatno, iz matematike davala kolegama u razredu.
– Radili smo u grupici 5 – 6 učenika, pa iako nisam
profesor, mogla sam im objasniti gradivo koje smo učili. Puno mojih
prijatelja uzima instrukcije, a čujem da je tako u svim srednjim
školama. Gotovo svaki drugi učenik treba pomoć,
najčešće iz matematike ili fizike, a ima i onih kojima je
poduka potrebna iz kemije, stranog jezika pa i hrvatskog –
veli Tea.
Prema posljednjem istraživanju koje su prije dvije godine proveli Boris
Jokić i Zrinka Ristić Delić iz Instituta za društvena
istraživanja, više od 54% učenika drugih razreda srednjih
škola koristilo se podukom, a najviše ih je tu
pomoć trebalo za matematiku.
Borba s vjetrenjačama
– Sve više se traže instrukcije, ali ja to ne bih
vezala za nacionalne ispite i državnu maturu već za prezahtjevne
srednjoškolske, posebno gimnazijske, programe u odnosu na
ono što učenici obrade u osnovnim školama
– objašnjava Sonja Mudrić, profesorica matematike
u Športskoj gimnaziji. Njezin sat stoji 60 kuna, kao i u
većine.
– Postoji neusklađenost između želje da se kroz HNOS
učenicima olakša nastava u osnovnoj školi i
programa koji ih dočeka u srednjoj. Velik broj učenika uzima
repeticije, ne samo za pozitivnu nego i za bolju ocjenu. Ali
strašno je što prema mojoj procjeni gotovo
trećina gimnazijalaca, izuzev prirodoslovno-matematičkih gimnazija, ima
negativnu ocjenu iz matematike. U strukovnim školama
situacija je još lošija – upozorava
prof. Mudrić.
Profesorica hrvatskog u Medicinskoj školi u Vrapču Lahorka
Černok kaže: – Borimo se s vjetrenjačama da ih opismenimo. Iz
osnovne škole dođu s različitim predznanjima, a situaciju
komplicira i to što rade po različitim udžbenicima. Neki
učenici u 7. razredu obrade Sofokla, Antigonu i Kralja Edipa, a neki ne
čuju ni za Hasanaginicu.
Puni sat instrukcija naplaćuje 70 kuna, a polaznika joj ne manjka.
TREND U ŠKOLSTVU Učenici instrukcije najčešće uzimaju pri kraju polugodišta i školske godine