Porez na nekretnine nije se još ni “ohladio”, a ministar financija Zdravko Marić iako nije izravno izravno najavio uvođenje tzv. zelenog poreza na automobile, ipak je rekao da se o tome razmišlja.
U javnosti se već diže bura koja bi i pokušaj uvođenja novog opterećenja mogla spriječiti, a po uhodanoj praksi ili se o propisu šuti ili agresivna interesna skupina napada propis. Nedostaje rasprave iz koje bi se moglo procijeniti učinci nekog poreza, odnosno služi li da bi se utažio apetit države za novcem ili da bi uredio neki dio sustava. Zeleni porez, tako je, svojevrsna kazna za vožnju automobila starijih od deset godina i služi kako bi se poticalo građane na zamjenu vozila mlađim modelom. Takav je propis u skladu s politikom održivog okoliša, koju Hrvatska zastupa, kao i povećanje naknade za obnovljive izvore energije koja je povećala cijenu električne energije jer skupu struju iz vjetra i sunca netko mora platiti, a to su uvijek potrošači. Pod pritiskom glasne manjine premijer Plenković nedavno je prolongirao porez na nekretnine, kojim se moglo znatno urediti tržište nekretnina, a u prošlosti su se spriječili i pokušaji jačeg oporezivanja drugih oblika imovine pristupa.
Zanimljivo, buna je bila znatno tiša kada se preko noći odustalo od smanjenja opće stope PDV-a na 24 posto, što je bilo i predizborno obećanje HDZ-a svojim biračima. Građani nisu burno reagirali kada je u pitanju PDV, izuzetno progresivan porez koji najteže opterećuje siromašne, ne pogađa ih to što imamo jedno od najvećeg opterećenja na plaće u Europi, ali kada je riječ o oporezivanju imovine koje porezni teret prenosi na bogatije, onda se javnost diže na stražnje noge. Hrvatski državni aparat u najširem smislu izuzetno je skup, a namiruje se iz uskog kruga izvora pa ga je time i teže podnijeti. Zato država ne bi trebala zanemarivati potencijal evidentiranja i oporezivanja imovine ni onaj naplate korištenja i aktivacije svoje imovine. Oporezivanje i uporaba kapitala pristup je koji su izabrale bogate kapitalističke zemlje.
Kad bi ljudi imali jednak pristup na plaću kao i na automobil i stan, možda i ne bi bio veći problem. Teško je to za pojmiti onima u vladi koji oboje imaju u izobilju.