Biljka je ovo koju su koristile još i drvene Inke a smatrale su je svetim korijenom te su vjerovali da je snažan afrodizijak i da poboljšava libido i plodnost, a prema legendi, vojnici Inka nosili su korijen u bitke kako bi obnovili snagu i izdržljivost. Posebno zainteresirani za sve blagodati bili su Španjolci pa je po dolasku u Europu ova biljka ubrzo stekla popularnost kao lijek za razne tegobe. Sve blagodati ove biljke prepoznala je i Jelena Ferk, vlasnica brenda Bioandina.
– Ideja za osnivanjem tvrtke i našeg brenda bila je posve spontana. Zbog poslovnih obaveza, često smo boravili u Južnoj Americi pa smo i sami osjetili dobrobit autohtonih biljaka s područja Anda. Odlučili smo osnovati tvrtku s ciljem edukacije i informiranja šire javnosti o prednostima i zdravstvenim dobrobitima autohtonih peruanskih biljaka, ali i općenito poticati na zdraviji način života – govori Jelena te otkriva kako su došli do ideje za ime tvrtke koja je nastala 2018. godine.
– Riječ BIO u nazivu nalazi se kako bismo jasno dali do znanja kako su naši proizvodi visoke kvalitete i sadrže ekstrakte biljne hrane koja je ekološki uzgojena. S druge strane, htjeli smo dati do znanja da su naši proizvodi nastali od biljaka s područja Andi pa se i riječ „Ande“ našla u nazivu i tako je nastala Bioandina.
Najbolja maca dolazi iz kolijevke uzgoja, odnosno iz regije Junín, gdje nastaju i Bioandina proizvodi, a posebna mikroklima, mineralima bogato tlo i tradicionalni uzgoj bez poljoprivrednih strojeva doprinose njezinoj kvaliteti. Nakon iskapanja, maca se prirodno suši na suncu, obično mjesec dana, i to na istom polju gdje je i rasla. Budući da je takav korijen pun plijesni i toksina, domoroci macu nikad nisu konzumirali sirovu, već kuhanu, a tako se poslužuje i danas.
– Nakon mljevenja Bioandina maca ide u proces termičke obrade koja joj daje niz benefita. Procesom termičke obrade dolazi do aktivacije spojeva koji su zaslužni za adaptogeno djelovanje ove biljke, a osim toga, ona je i lakše probavljiva, za razliku od sirove mace – kaže Jelena te objašnjava kako postoje znanstvena istraživanja koja su dokazala da upravo sušenje mace na zubatom suncu i termička obrada doprinose njezinom blagotvornom djelovanju.
Kako nam je Jelena ispričala, postoje 3 vrste korijena (žuti, crveni i crni), a svaki od njih ima svoje posebnosti, dok općenito maca doprinosi hormonalnoj aktivnosti, zdravlju reproduktivnog sustava te libidu i spolnoj funkciji muškaraca.
U ponudi trenutno imaju 9 proizvoda: Crvena aktivirana Maca prah, Crna aktivirana Maca prah, Premium Mix maca prah, Crvena aktivirana Maca kompleks kapsule, Crna aktivirana Maca kompleks kapsule, Premium Mix kapsule, Camu Camu vitamin C kompleks ,Mačja kandža i B.dynamic. Crna i crvena maca u kapsulama obogaćene su vitaminima B6 i B12, a početkom iduće godine na tržište stižu i noviteti.
-Posebno smo ponosni na naš najnoviji proizvod B.dynamic koji je kombinacija biljnih ekstrakata (Crna maca, Camu Camu i guarana) te vitamina i minerala (vitamin D, C i B kompleks, željeza i kroma, te L citrulina), a namijenjena je urbanim ženama i muškarcima koji su konstantno izloženi stresu, umoru i nedostatku energije. B.dynamic se zbog svog sastava savršeno uklapa u njihovu svakodnevicu. Vodili smo se time da u dvije kapsule dobiju sve što im je potrebno kako bi svoje dnevne zadatke ispunjavali brže i efikasnije.Jelena je posao pokrenula 2018. godine, a kroz godine je, osluškujući potrebe klijenata, Bioandina postala prepoznatljiv brend na tržištu.
– U samim počecima bili smo samo još jedni u nizu koji u ponudi imaju takvu vrstu proizvoda. Krenuli smo s macom u prahu. Osluškujući potrebe kupaca, uskoro smo u ponudu uveli kapsule. Cilj nam je uz konstantne edukacije predstaviti naše proizvode kao visoko kvalitetne Premium dodatke prehrani koji se po mnogočemu razlikuju od sličnih proizvoda na tržištu. Smatram da smo u tome i uspjeli te da su kupci prepoznali kvalitetu naših proizvoda.
Sva sirovina dolazi im iz Perua koji je domovina mace, ali riječ je i o području na kojem rastu i druge autohtone biljke koje imaju u ponudi poput Camu Camu i Mačje kandže. Sušenje i ekstrakcija obavljaju se u Peruu, dok se pakiranje vrši u Hrvatskoj i Sloveniji. Bioandina maca je jedina aktivirana i termički obrađena maca na našem tržištu i upravo ih to razlikuje od drugih sličnih proizvoda te vrste.
– Surađujemo s brojnim stručnjacima iz područja, medicine, nutricionizma te farmacije. Svi naši dodaci prehrani odobreni su od strane Ministarstva zdravstva te ih većina ima i odobrene zdravstvene tvrdnje – govori Jelena te otkriva koliko im je ekologija važna u poslovanju.
– Razvitkom tehnologije i dostupnosti raznih informacija, vjerujemo kako se sve veći broj ljudi zanima i okreće zdravijem načinu života. Na putu do zdravijih navika, počinju spoznavati važnost ekološkog uzgoja i dobrobiti koje pruža. Trenutno u asortimanu imamo 4 proizvoda koja imaju eko certifikat. To su mace u prahu i Camu Camu.
Ono što ih posebno motivira su pozitivne reakcije na proizvode, kako potencijalnih kupaca, koji se žele informirati o ponudi, tako i vjernih kupaca koji se uvijek vraćaju.
– Svaki posao sa sobom nosi pozitivne i negativne strane. Obiteljski posao iziskuje puno truda i žrtvovanja privatnog vremena. Važno je pronaći balans između privatnog i poslovnog vremena. Najljepši dio je kada nakon nekog perioda osjetite benefite svog rada i odricanja i shvatite da trud nije bio uzaludan.
Budući da sirovina dolazi iz dalekog Perua, izuzetno je važno da svi segmenti budu pomno isplanirani kako bi sve funkcioniralo kako treba.
– Izazovi su u gotovo svim segmentima poslovanja. U samim počecima tu smo bili samo suprug i ja, te smo sve radili sami. Sada imamo tim ljudi i svatko je zadužen za svoj dio posla.
Sirovina nam stiže iz dalekog Perua. Sve pripreme, od narudžbe do kapsuliranja i pakiranja, moraju biti dogovorene na vrijeme kako bi sve išlo po planu. U posljednje tri godine naše poslovanje smo proširili i izvan granica Republike Hrvatske pa se naši proizvodi mogu naći u Sloveniji, Srbiji i Crnoj Gori – govori Jelena te ističe koliko je važno u poslovanju imati pouzdanog partnera kao što je A1 Hrvatska. Njihove su usluge i ponuda najbolji suputnik u uspješnoj poslovnoj priči.
– To nam je važna stavka s obzirom na to da u cijelom procesu ne možemo sudjelovati sami, već imamo partnere koji su dio priče da bi proizvod mogao izaći u prodaju – zaključuje Jelena koja već sprema novitete za iduću godinu.
Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska.