Dvorac Saint Jean

Povijesno zdanje: Evo zašto je baš u ovom dvorcu svijetu pokazan Rimčev Bugatti

Foto: Bugatti
1/6
21.06.2024.
u 15:24

Dvorac je danas dom tvrtke Bugatti Automobiles, mjesto koje poput magneta privlači automobilske entuzijaste. Nimalo nalik drugim tvornicama automobila, mjesto je to koje kao da izranja iz prošlosti, okruženo drevnom šumom, uz zvukove krda jelena.

Automobilski svijet s nestrpljenjem je očekivao sinoć održanu svečanu premijeru novog Bugattijeva hiperautomobila, modela Tourbillon, prvog Bugattija u potpunosti razvijenog pod paskom Mate Rimca. Otkrivanju noviteta u Francuskoj nazočili su rijetki uzvanici. Uz nekolicinu svjetskih medija, među kojima je bio i Večernji list, tamo su bili kupci koji su već uplatili polog za automobil kojega će dobiti najranije 2026. godine.

Koju je lokaciju Bugatti odabrao kako bi svijetu predstavio najnovijeg člana svoje obitelji? Logično, prvi smo ga put ugledali u Bugattijevu dvorcu u Molsheimu, lokaciji posebnoj poput automobila ovog brenda. Otkad ga je 1928. godine kupio Ettore Bugatti, dvorac Saint Jean mjesto je na kojem su se, uvjetno rečeno, zbivala čuda. Nikada nije bio dom obitelji Bugatti, već je bio mjesto na kojem su primali goste, klijente, vozače utrka,… Samo su privilegirane osobe imale priliku posjetiti ovaj dvorac, a tek je u novije doba Bugatti dopustio mogućnost da se u ovom vrijednom povijesnom zdanju i prespava. 

Izvorno ga je 1857. izgradila obitelj Wangen de Geroldseck, a njegovi zidovi još odjekuju zvukovima zabava koje je u dvorcu održavala elita 20. stoljeća. Do upečatljivih kamenih stepenica gosti su nerijetko stizali u osobnom automobilu Ettorea Bugattija, modelu Type 41 Royale – najluksuznijem autu ikada stvorenom - a prošli bi ispod kamenog svoda izgrađenog iz dijelova ruševine iz 15. stoljeća, igrom slučaja blago zakrivljenog tako da podsjeća na Bugattijevu rešetku. Večere u Bugattijevu dvorcu uvijek su se odvijale s jednakom preciznošću koju je Ettore Bugatti primjenjivao pri izradi svojih automobila.

Imanju je dodao staklenik, kako bi njegovi gosti mogli uživati u svježim plodovima. Osmislio je i vlastiti uređaj za izradu tjestenine, izgradio je kokošinjac kako bi svakoga dana bilo svježih jaja, čak je osmislio personalizirani pribor za jelo sa svojim inicijalima. Za Ettorea, vrijeme provedeno u dvorcu trebalo je biti refleksija Bugatti automobila: savršeno u svakom detalju.

VEZANI ČLANCI:

Dvorac je danas dom tvrtke Bugatti Automobiles, mjesto koje poput magneta privlači automobilske entuzijaste. Nimalo nalik drugim tvornicama automobila, mjesto je to koje kao da izranja iz prošlosti, okruženo drevnom šumom, uz zvukove krda jelena. Dvorac je dio Bugattijeve priče gotovo kao i ikone poput modela Type 35, Type 41 ili Type 57. Postao je dio legende, posebno mjesto i za Bugatti i za njihove klijente. Izoliran s 23 hektara okolne zemlje, Bugattijev dvorac mirna je oaza. Uz glavni objekt, još su dvije povijesne zgrade, koje su pretvorene u staje nakon Drugog svjetskog rata. Ettore je i sam volio konje. Na vrata je ugradio brave vlastitog dizajna koje bi omogućile tim plemenitim životinjama da ih otvore blagim guranjem glave, pa tako ni on nije morao silaziti s konja.

 

GALERIJA Svjetska premijera: Prvi Bugatti u potpunosti razvijen pod paskom Mate Rimca
1/48

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije