Za oglašavanje u predsjedničkoj kampanji novoizabrani predsjednik Ivo Josipović potrošio je 8 milijuna i 950.325,05 kuna, a njegov poraženi protukandidat Milan Bandić više 15 milijuna i 278.984,26 kuna, objavilo je Državno izborno povjerenstvo.
Službeni podaci DIP-a o donatorima i konačnim iznosima donacija koje donosi t-portal:
>>Milan Bandić -15.278.984,26 kn
>>Ivo Josipović -8.950.325,05 kn
>>Nadan Vidošević - 6.823.266,69 kn
>>Andrija Hebrang -6.357.005,39 kn
>>Dragan Primorac -3,853.407,92
>>Boris Mikšić - 3.247.163,00 kn
>>Vesna Pusić - 1.977.725,89 kn
>>Vesna Škare Ožbolt - 1,057,345,37
U DIP-u kažu da još nisu dobili financijske izvještaje svih predsjedničkih kandidata premda je jučer bio posljednji dan za njihovu predaju, no za većinu su prikupili sve podatke, te ih i objavili na svojim internetskim stranicama www.izbori.hr
S obzirom na to da je moguće da su neki kandidati poslali izvještaje poštom te da zato još nisu stigli, DIP će ih pričekati još danas i sutra jer imaju još osam dana do objave svih financijskih izvještaja.
U svakom slučaju, izvještaje su podnijeli i Josipović i Bandić. Stožer Milana Bandića na internetskim je stranicama objavio podatak o potrošenih 15.278.984,26 kuna, a Štefanija Balog, voditeljica financija u kampanji Ive Josipovića, a ranije i predsjednika Mesića, rekla je da su svoj izvještaj DIP-u predali jučer te da je Josipović potrošio 8.950.325,05 kuna.
- Najveći iznos dao je SDP, a ostatak su darovi fizičkih i pravnih osoba. U računicu je ubrojen i iznos za volontere. U troškovima je i 500.000 kuna koje Josipoviću država tek treba isplatiti jer svaki kandidat koji osvoji više od 10 posto glasova birača dobije 250.000 kuna, a oni koji uđu u drugi krug dobiju još 250.000 kuna - objasnila je Balog.
Prema izvještaju revizije SDP je, kao nositelj financiranja kampanje, Ivi Josipoviću na račun Erste & Steiermaerkische Bank uplatio ukupno 6.835.505,50 kuna.
Od "darova domaćih fizičkih osoba" Josipović je dobio 965.538,37 kuna, a od pravnih osoba 565.300 kuna.
"Ostali izvori i volonteri" u Josipovićevoj kampanji vrijedili su 83.981,18 kuna. Podsjetimo, za ulazak u drugi krug izbora i osvajanje 10 posto glasova birača Josipović je dobio 500.000 kuna koje će, kada se isplate, pridružiti troškovima kampanje.
Najveći "domaći fizički darivatelji" koji su iz vlastita novčanika dali novac kako bi Josipović došao do Pantovčaka su Hektor Claudio Rois, poduzetnik iz Argentine, koji je darovao čak 90.000 kuna, i Neven Vranković, član uprave Adriatic grupe i potpredsjednik za korporativne aktivnosti, koji je donirao 75.000 kuna.
Od domaćih tvrtki Josipoviću je najviše pomogao Dioki org. petrokemija d.d. u vlasništvu Roberta Ježića i to sa 200.000 kuna.
Druga po redu je Maksima komunikacije d.o.o. Zagreb, tvrtka za odnose s javnošću koju vodi sin pokojnog Ivice Račana Zoran, i to s uplatom u iznosu od 162.000 kuna.
Ostale tvrtke uplatile su manje od nekih pojedinaca koje smo naveli, a među njima su: Visoka poslovna škola Libertas Zagreb, Jadranska trgovina d.o.o. Dubrovnik, Zadar gradnja d.o.o. Zadar...
Bandića su financirali: Todorić ( koji je kao protuuslugu za legalizaciju dvorca Bandiću pomogao ukrasti 6 miliona preko Zagreb-plakata), Mamić ( jer mu je Bandić dao dio od 40 miliona koje svake godina krade preko Dinama), Pašalić (jer mu je Bandić besplatno sagradio prilaz do naselja Odra) i 6 tajnih vlasnika Golf & Country Kluba ( jer im je Bandić omogućio legalizaciju vila u Blatu). Svi navedeni bi bili u zatvoru da je ovo pravna država.