Ove bi se godine ne berlinskom ITB-u Berlinu većina turističkih zemalja mijenjala s Turskom. Nakon nekoliko mršavih turističkih sezona ta zemlja ubrzano pridobiva goste koje joj je konkurencija na čelu sa Španjolskom preotela u protekle četiri godine, kaže čelnik njemačkog udruženja putničkih agencija i turoperatora DRV Norbert Fiebig. Turska je već lani uknjižila 22 posto veći turistički promet nego prethodne godine, a za 2019. su njeni turistički čelnici zacrtali između 48 i 50 milijuna stranih gostiju, odnosno barem osam milijuna više nego u 2018. No za sve ostale čiji turizam snažno ovisi o njemačkim turistima ova će godina, kako je najavio minhenski sajam turizma, a sad se potvrđuje i na berlinskoj burzi, biti prilično izazovna. Buking jest posljednjih tjedana živnuo, s višemjesečnim podbačajem u prodaji ljetnih odmora je manje-više gotovo, ali, upozorava Fiebig, ukupni rast rezervacija putovanja iz Njemačke trenutno ipak iznosi samo jedan posto.
Najveći teret činjenice da se turisti masovno okreću Turskoj, ali i Egiptu i Tunisu, podnijet će turistička velesila Španjolska. Tamošnji turistički radnici, koji za sobom imaju za sobom imaju šest godina uzastopnog rasta lani su ugostili gotovo 83 milijuna turista, a sad su zabrinuti i zbog gospodarskog usporavanja u Europi. I to će, smatraju, dodatno pokrenuti val europskih turista, koji su u vječnoj potrazi za što jeftinijom ponudom, prema Turskoj, gdje lira vrijedi oko 50 posto manje u odnosu na euro nego 2015. godine.
Kako god, hrvatski ministar turizma Gari Cappelli uvjeren je da će Hrvatska i u tako izazovnoj godini proći bez minusa i ponoviti lanjskih 2,9 milijuna turista iz Njemačke.
- Hrvatska je i dalje vrlo zanimljiva njemačkom tržištu. Njemačka i Hrvatska su prijateljske zemlje, a posebno ističem ulaganja u RH koja iznose 3,2 milijarde eura u posljednjih desetak godina. Naš je cilj dodatno jačati međusobne odnose, a upravo će naša zemlja sljedeće godine biti partner najvećeg poljoprivrednog sajma „Zeleni tjedan“ koji se održava početkom 2020. u Berlinu. Bit će to prilika da zajedno u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede i HGK-om prezentiramo sve što hrvatsko selo proizvodi za hrvatski turizam – upravo to želimo osnažiti - komentar je ministra Cappellija.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić kaže, pak, da je prema informacijama partnera s kojima su se turistički čelnici Hrvatske susreli prvog dana berlinske burze turizma, pozicija Hrvatske na njemačkom tržištu stabilna, a prodaja aranžmana sve intenzivnija. Iako, dodaje, vrhunac prodaje tek predstoji. Product manager lidera na turističkom tržištu Njemačke, TUI-ja, Sven Görrissen, ističe da mjesta za paniku nema unatoč i dalje nešto usporenijoj prodaji aranžmana za Hrvatsku nego je to bio slučaj lani u ovo vrijeme. Predstavnici po veličini četvrte turoperatorske grupacije u Njemačkoj, FTI-ja koji ima godišnje 4,8 milijuna putnika i tri milijarde eura prometa, otkrivaju da se kod njih buking za Hrvatsku intenzivira. Prodaju ljetovanja u Hrvatskoj dodatno bi, ističu strani partneri, intenziviralo spuštanje cijena za desetak posto. Hrvatski turistički čelnici još su prije više tjedana jadranskim domaćinima poručili da s takvim rješenjima ne treba žuriti. Ministar Cappelli smatra da bi to bilo rušenje tržišne pozicije hrvatskog turizma, a to je ponovio i na burzi ITB u Berlinu. Inače, na sajmu koji je okupio 180 zemalja i na kojem će biti sklopljeno poslova vrijednih sedam milijardi eura, Splitsko-dalmatinska županija se prvi put predstavlja na samostalnom štandu. Partnerima i posjetiteljima predstavit će se autohtonim sirevima, pršutom, vinima i koktelom - Srce Jadrana.