IZRADA NOVIH DOKUMENATA

Preko 221 tisuće osobnih iskaznica isteklo od proglašenja epidemije, MUP savjetuje da se zamijene

Mijenja se osobna iskaznica
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/3
13.02.2023.
u 15:42

Kada se u Republici Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava

Ministarstvo unutarnjih poslova sugerira građanima da zamijene istekle osobne dokumente, odnosno podnesu zahtjev za izradu novih. Iako odluka o proglašenju epidemije nije donesena, iz MUP-a ističu kako je za očekivati da će u dogledno vrijeme biti s obzirom na to da se na razini WHO-a o tome vode razgovori. Podsjeća se kako je nakon proglašenja epidemije bolesti COVID-19 u Republici Hrvatskoj 11. ožujka 2020. godine, a s ciljem smanjenja fizičkih kontakata te zaštite građana i službenika koji provode upravne postupke u policijskim upravama i postajama, Hrvatski sabor 7. travnja po hitnom postupku donio dopune Zakona kako građani, za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, ne bi morali podnositi zahtjev za izdavanje novih isprava.

Izmjenama Zakona o dopunama Zakona o osobnoj iskaznici, Zakona o dopuni Zakona o putnim ispravama hrvatskih državljana, Zakona o dopuni Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Zakona o dopuni Zakona o nabavi i posjedovanju oružja građana, osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole i oružni listovi čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar Republike Hrvatske, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije. Dakle, kako ističe MUP, kada se u Republici Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava. 

U protekle gotovo tri godine, broj osobnih isprava kojima je istekao rok važenja, ali se i dalje smatraju važećima, iznosi 221.387 osobnih iskaznica, 411.905 putovnica i 78.524 vozačkih dozvola. Putovnica i vozačka dozvola, za razliku od osobne iskaznice, nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.

"Kako bi se nakon proglašenja prestanka epidemije, kada se očekuje da će se veći broj naših građana odlučiti za podnošenje zahtjeva za novim ispravama, izbjegle gužve savjetujemo da već sada, ako ste u mogućnosti, svoje istekle isprave zamijenite novima. Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica svakako koristite dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese. Putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta", dodaje se. 

Ministarstvo unutarnjih poslova ističe i kako građani samo zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice moraju podnositi u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema svom prebivalištu dok druge usluge Ministarstva unutarnjih poslova mogu koristiti i preko sustava e-Usluge MUP-a RH i putem sustava e-Građani. Osoba koja uz prijavljeno prebivalište na području Republike Hrvatske ima i prijavljeno boravište, zahtjev za izdavanje osobne iskaznice može podnijeti u policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja obavlja i upravne poslove, mjesno nadležnoj prema mjestu svojeg boravišta. Osoba koja nema prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj, a kao hrvatski državljanin je ishodovala osobnu iskaznicu s prebivalištem izvan RH, zahtjev za izdavanje osobne iskaznice podnosi u bilo kojoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji u Republici Hrvatskoj koja obavlja i upravne poslove.

Također, podsjeća se na ekonomičnost koju omogućava aktivacija elektroničke osobne iskaznice eOI, a nakon čega je moguće podnijeti zahtjev za izdavanje putovnice i vozačke dozvole elektroničkim putem, dakle bez dolaska u policijske postaje ili uprave. Aktivacijom elektroničke osobne iskaznice mogu se koristiti i ostale elektroničke usluge dostupne u sustavu eGrađani.

Komentara 3

TE
Templo
23:37 13.02.2023.

Istekla mi osobna prije 7 dana i necu podnositi za novu, neka proglass kraj ove najvece svjetske prijevare pa cu onda podnijeti zahtjev za novom. HDZ bi lovu i od osobnih iskaznica i od cjepiva, e pa ne moze oboje!

Avatar Hazl113
Hazl113
16:45 13.02.2023.

Znam neke osobe kojima je istekla osobna, a sada imaju preko 70 god. Sada je pitanje da li oni trebaju ili ne nove osobne, jer zakon kaže da svi koji navrše 70 god. ne trebaju imat nove.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije