Škverovi na prodaju

Premijerka Kosor: Neka živi Brodosplit! Imamo i plan B

škver
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
1/4
19.03.2010.
u 10:58

Premijerka s pola Vlade u splitskim brodogradilištima u trenucima dok Dalmacija prijeti općim štrajkom

– Razgovarali smo isključivo o Brodosplitu. Uprava i sindikati prihvatili su da zajedno radimo i na mogućem “planu B” ako privatizacija ne uspije. Vjerujemo da će uspjeti, ali imamo i odgovor što nakon 20. travnja. Vlada će učiniti baš sve da se ovdje, u realnim okvirima, nastavi proizvodnja – izjavila je danas premijerka Jadranka Kosor nakon sastanka s upravom i čelnicima triju sindikata škvera održanom iza zatvorenih vrata. Vlada je u Split došla u “najjačem sastavu”, i to u vrijeme kad se cijela Dalmacija trese i najavljuje opći štrajk.

>> Kerum o odnosu s premijerkom: Niti ja zovem nju niti ona mene

>> Premijerka Blanki: Uvijek kad mi je teško, sjetim se tebe

Jaka delegacija

U pratnji premijerke tenzije i strah od stečaja došli su smiriti potpredsjednik Vlade, ministar financija Ivan Šuker, ministar gospodarstva Đuro Popijač, ministar prometa Božidar Kalmeta, ministar znanosti Radovan Fuchs, čelnik HFP-a Vedran Duvnjak i Branko Bačić. Jadranka Kosor istaknula je da su razgovarali o svim mogućnostima, konkretnim planovima i prijedlozima da se zaštiti što više radnih mjesta u Brodosplitu. Premijerka se obvezala da će Vlada s upravom i sindikatima učiniti sve za opstanak proizvodnje.

– Neka živi Brodosplit – poručila je premijerka škveranima okupljenim na porinuću trajekta koji za Jadrolinijinu liniju Split – Supetar gradi Brodogradilište specijalnih objekata.

Škverani strahuju

Plan B, koji je premijerka spomenula u Splitu, zanima sve hrvatske škverane koji strahuju da bi on mogao značiti stečaj. Do danas je za šest hrvatskih brodogradilišta otkupljeno ukupno deset natječajnih dokumentacija. Neka imena su poznata, dok neka iznenađuju, poput priče da je za BSO zainteresiran Samsung ili za Brodosplit jedna indijska tvrtka koja proizvodi vagone. Ipak, interes ne znači i ponudu, dokazao je to i prvi krug privatizacije. Najveći interes u ovom krugu iskazala je samoborska grupacija DIV koja je otkupila natječajnu dokumentaciju za četiri brodogradilišta, Brodosplit, Brodotrogir, 3. maj i Uljanik.

– Smatramo da bi mogući stečaj brodogradilišta bio katastrofa za gospodarstvo u cjelini, a posebice za sve nas proizvođače koji sudjelujemo u opremanju brodova vlastitim hrvatskim proizvodima i radom. Želimo samo nastavak proizvodnje, okrupnjavanje ukupnih domaćih potencijala, aktivno sudjelovanje na tržištu i kontinuitet proizvodnje u zadanim okvirima – rekao nam je član uprave Darko Pappo. U ime kralja lonaca Filipa Zeptera dokumentaciju za Brodogradilište Kraljevica opet je otkupila splitska tvrtka Propela.

– Uvjeti natječaja nisu se značajnije mijenjali, smanjili su se dugovi na štetu pomorskog dobra. Čekamo bilancu za 2009. godinu, koja još nije gotova, da bismo donijeli konačnu odluku – kaže direktor tvrtke Propela Blaž Buble.

I splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić opet je zainteresiran za Brodotrogir, gdje želi sagraditi turistički kompleks.

– Naša analiza svih aspekata brodogradilišta pokazala je da je tu najvrednija lokacija. Spremamo ponudu, no u posljednje vrijeme javnost se poprilično senzibilizirala za škverove, pa ne želimo ispasti zli ljudi koji ih žele uništiti. Tu smo kao opcija – objasnio je Ljubičić.

Uljanik
Početna cijena za kupnju našeg najvrednijeg škvera u Puli je 400 mil. kuna, a trenutačno zanima samo tvrtku DIV

3. maj
Riječko brodogradilište prodaje se za jednu kunu, a za njega su, kako doznajemo, zainteresirani Crown Ivestment GmbH i ponovno samoborski DIV

Kraljevica
I brodogradilište Kraljevica prodaje se za jednu kunu, a zasad je jedino poznati “kralj lonaca” Zepter otkupio natječajnu dokumentaciju

Brodotrogir
Još jedno brodogradilište koje se prodaje za kunu. Za njega je ponovno zainteresiran splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić te DIV

Brodosplit
Brodosplit, koji se isto prodaje za jednu kunu, dokumentaciju je otkupio DIV te navodno jedna indijska tvrtka koja proizvodi vagone

BSO
Početna cijena za BSO je 18,160.100 kuna, a među radnicima se priča da su dokumentaciju otkupili Goran Prgin iz NCP grupe te Samsung

Komentara 160

DU
Deleted user
11:23 19.03.2010.

Bože, samo nas čuvaj najjačeg sastava vlade!

OB
-obrisani-
11:50 19.03.2010.

..FRKA ....NERVOZA...STRAH......stizu vatrogasci gasiti pozar....!!! ha ha ha ha

SJ
Sve je uzalud
18:19 19.03.2010.

Nije malo zima !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije