Državna revizija u svojem nadzoru poslovanja Ministarstva obrane u
2004. u poslu vezanom uz nabavu 39 kamiona nije našla gotovo ništa
sporno! Revizori u izvješću ističu samo to da kod primjene offset
programa nije postupljeno “potpuno u skladu s odredbama prema kojima je
ponuda trebala biti upućena u Ministarstvo gospodarstva te da nije
sadržala sve podatke”. Dakle, samo sitan prigovor na kupnju o kojoj se
sada toliko govori. Zbog takvog izvještaja revizora vjerojatno ni DORH
nije reagirao na prozivanja koja je predsjednik Mesić povremeno
priređivao spominjući to kao grijeh Berislava Rončevića, bivšeg
ministra obrane.
Finska
policija uhitila bivšeg direktora Patrie
Mesić: Treba utvrditi tko je odgovoran za netransparentnost procedure
nabave kamiona za MORH
Izravna pogodba
Uskok je, kako doznajemo, ozbiljno reagirao tek kad su lani u prosincu
novine objavile tekst utemeljen na Mesićevim tada nešto preciznijim
izjavama u kojemu je bilo nešto više elemenata za pokretanje postupka.
Dakle, prije godinu dana Uskok je zatražio od nekih državnih tijela da
dostave dokumentaciju vezanu za sporne nabave i, nakon poneke
požurnice, prikupio dovoljno materijala da prije nekoliko tjedana
zatraži od policije ispitivanje svih osoba uključenih u sporan posao,
što će policija, kako doznajemo, učiniti do početka iduće godine. Kako
bilo, ispostavilo se da bi Mesić mogao biti u pravu jer, prema prvim
informacijama, ministarstvo je kupilo kamione po cijeni koja je za 14
mil. kuna viša od najniže ponude, a najmanje 6 mil. kuna viša od one
koja je u natječaju bila ocijenjena kao najpovoljnija!
Možda je šteta što Mesić odmah, još 2005., nije progovorio o detaljima
posla koji su mu bili poznati ili što pak nije izravno kontaktirao s
DORH-om. Posao je tekao ovako: najprije je bio raspisan natječaj, a kad
su ponude otvorene, zaključeno je da neće biti dovoljno novca za kupnju
svega što je potrebno, pa je natječaj poništen. Tada je ministar
Rončević naredio da se sastavi nova komisija u koju je ušao i Ivo
Bačić, tada ministrov pomoćnik.
Ona je trebala sklopiti izravnu nagodbu s Eurokamionom, tvrtkom koja
zastupa talijanski Iveco. Na natječaju je za 44 kamiona i još 32 druga
vozila trebalo dati 39,7 mil. kuna, a izravnom pogodbom država je
platila 34,4 milijuna kuna za samo 39 kamiona. Umjesto da je samo
smanjen broj vozila u nabavi po natječaju, ministar se odlučio na
poništenje natječaja i izravnu nagodbu, a kamioni su plaćeni, k svemu,
unaprijed.
Razgovori u MUP-u
Bit će zanimljivo doznati kako to da revizori u tom poslu nisu našli
spornim ništa osim procedure u vezi s prihvaćanjem tzv. offset
programa, što je program suradnje domaćih proizvođača u nekom poslu.
K svemu, revizori su pregledavali te poslove nakon što je Mesić, još
početkom 2005., na to skrenuo pozornost. Zanimljivo je i to što je
Mesić o kamionima govorio upravo u trenutku kad je Sanader lani
sastavljao novu vladu. Sanader je ipak Rončevića, kojega je Mesić
uporno prozivao, postavio ni više ni manje nego u MUP, a on je pak sa
sobom doveo i državnog tajnika Ivu Bačića koji je još državni tajnik u
MUP-u i kojega će sada također ispitivati policija o nabavi kamiona...
ISTRAGA U MORH-u