Europsko vijeće za sigurnost prometa (ETSC) i Parlamentarno savjetodavno vijeće za sigurnost prometa Velike Britanije (PACTS) objavili su izvještaj te predložili nove tehničke standarde za električne romobile i njihovu upotrebu u Europi. Pravila vezana uz električne romobile razlikuju se od države do države, a autori izvještaja žele da se preporuke usklade. Cilj je na povećanju sigurnosti. Izvještaj je, naime, baziran na velikom broju dostupnih podataka, bolničkih studija, testiranja sigurnosti vozila i istraživanja iz cijele Europe.
Preporuke uključuju, kako prenosi Revija HAK, tvornički postavljeno ograničenje brzine od 20 km/h, veće kotače, zabranu prevoženja drugih osoba na romobilu i vožnje po kolniku, obaveznu kacigu, minimalnu dob od 16 godina, neovisne prednje i stražnje kočnice, svjetla, pokazivače i zvučni uređaj za upozorenje.
"Premda mislimo da bi se električni romobili trebali kretati sigurnom brzinom i da bi njihovi vozači trebali nositi kacige, odgovornost je gradova uspostaviti sigurno cestovno okruženje, s mrežom odvojenih biciklističkih staza i odgovarajućim ograničenjima brzine", kažu autori izvještaja.
Osobno prijevozno sredstvo
Kako je Večernji list pisao u srpnju 2022. godine, na snagu je stupio Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim su uvedene značajne novosti u zakonsku regulativu na području sigurnosti prometa na cestama. Po prvi se puta od tada zakonski regulira sudjelovanje u prometu električnih romobila, električnih monocikli, segwaya i sličnog, koji se svrstavaju u posebnu kategoriju vozila - osobno prijevozno sredstvo.
VIDEO Pogledajte ludu jurnjavu romobilom kroz naselje, auto ga jedva sustigao
Osobno prijevozno sredstvo je vozilo koje nije razvrstano niti u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg je mjesta, a čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h, odnosno čija najveća konstrukcijska brzina ne prelazi 25 km/h.
Novi Zakon propisuje pravo i način korištenja površina po kojima se mogu kretati te uvjete koje moraju ispunjavati vozila i njihovi vozači prilikom sudjelovanja u prometu. Također, vozači osobnog prijevoznog sredstva, kao i vozači bicikala, sukladno novom Zakonu, ne smiju upravljati vozilom koristeći slušalice na ili u oba uha, čime bi se umanjila mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. U slučaju kršenja propisane obveze, propisana je sankcija, odnosno novčana kazna u iznosu od 300 kuna.
Novim Zakonom, dodatno se propisuju površine kojima je vozač dužan prilagoditi brzinu kretanja vozila. Tako su u Zakon uvedene tzv. "druge površine“, kako bi regulativa i u tom dijelu bila primjenjiva i na nove kategorije vozila, odnosno na osobna prijevozna sredstva.
A kada će ursula u ćorku zbog tajnih dogovora sa pfizerom