Unatoč teškom stanju u gospodarstvu nama u Hrvatskoj sada ne trebaju "krv, znoj i suze" što neki prizivaju. Nismo u takvoj situaciji jer imamo ogromne prirodne kapacitete koji omogućavaju dvostruko veću proizvodnju i dohodak, sa samo 10 posto više rada bilo bi nam duplo bolje, a Amerikancima bi s dvostruko više rada bilo tek 10 posto bolje - optimistično je u Rijeci tribinu pod nazivom "Sumrak krivonomije", u organizaciji Primorsko - goranskog saveza, zaključio prof. Ljubo Jurčić.
Pritom je posebno naglasio da je odgovornost sada na narodu jer on mora izabrati Vladu kojoj će na prvom mjestu biti briga za državu, a ne za osobne interese.
Govoreći o stanju u Hrvatskoj Jurčić je ustvrdio da ono nije posljedica svjetske krize navodeći niz pokazatelja koji to potvrđuju te je kao temeljni problem naveo nedostatak proizvodnje što za posljedicu ima nezaposlenost i visoki vanjski dug od 45 milijadri eura koje smo, kazao je, pogrešno potrošili.
- Svi govore o stranim investicijama koje će nas spasiti, a to je iluzija , strani investitori nikad ne razvijaju zemlju, oni su tu zbog svoga profita - kazao je dodajući i da uopće ne treba raspravljati ući ili ne ući u EU jer je Europa standard, a ondje, tvrdi, najbolje prolaze oni koji se dobro pripreme.
Za Jurčića to znači da se Hrvatska mora pobrinuti da ima dobru Vladu koja će znati iskoristiti potencijale koje Europa nudi, a ne na zapad doći kao roblje. Zemlja je bogata ako ima nacionalni proizvod, nacionalne poduzetnike i nacionalnu Vladu koja preuzima odgovornost za cjelokupno stanje u društvu.
- "Krivonomija" se u Hrvatskoj ogleda u naopako postavljenim ciljevima i mjerama, kaže Jurčić.
- Na prvom mjestu mora biti industrijska politika, što i kako proizvoditi, pa i Europa nas pita što je vaš nacionalni proizvod, slijedi regionalna politika, gdje što proizvoditi, a tek potom financijsko-fiskalna politika, kako isfinacirati proizvodnju i tek na kraju monetarna politika koja je sada posve pogrešno na prvom mjestu i postala je fetišom - smatra Jurčić.
Hrvatska nema nacionalni proizvod u automobilskoj industriji a sve ostalo je tu.