Pandemija koronavirusa gotovo preko noći potpuno je promjenila tržišta i potrošačke navike, uključujući i trgovinu preko interneta. Neki od proizvoda koji su do sada, više ili manje, "skupljali prašinu" po skladištima danas su roba za koju se ne pita za cijenu, dok su drugi artiki, koji su bili "vruća roba" danas proizvodi koje (gotovo) nitko ne želi.
Američka tvrtka Stackline analizirala je tko su najveći dobitnici i gubitnici usljed pandemije koronavirusa, odnosno koji proizvodi danas imaju najveći rast a koji najveći pad potražnje u SAD u odnosu na ožujak prošle godine.
Naravno, bez ikakve sumnje najveći rast potražnje je za gumenim rukavicama, čija je prodaja u odnosu na prošlu godinu porasla za 670 posto. U stopu ih slijede pekači kruha, za kojima je potražnaj narasla za 652 posto. Treći su proizvodi za kašalj i prehladu... Dezinficijensi su "tek" na dvanaestom mjestu, dok je čuveni toaletni papir na "skromnom" 24. mjestu sa rastom prodaje od "samo" 190 posto.
S druge strane, najveći "gubitnici" su putne torbe sa padom potražnje od 77 posto, kao i fotoaparati, za kojima je potražnja pala za 64 posto. Da je turistička sezona propala govori i podatak kako su na listi "gubitnika" i artikli poput muških kupaćih gaća (-64 posto), ženskih kupaćih kostima (-59 posto), ruksaka za plažu (-56 posto)... U padu je i oprema za sportske aktivnosti na otvorenom, sunčane naočale, šatori, prijenosni frižideri za plažu...
Činjenicu kako je dobar dio uredskih poslova "izmješten", odnosno da se obavlaj od kuće pokazuje i trend porasta kupovine pisaćih i radnih stolova za 89 posto, dok je kupovina uredskih stolica, ali za rad od kuće narasla za 104 posto.
Veliki rast prodaje bilježe i društvene igre i slagalice (117 posto u odnosu na prošlu godinu), ali i boje za kosu jer su frizerski saloni u većem dijelu svijeta jednostavno zatvoreni.