SAINT-NAZAIRE - Parobrod trimaran dug 280 metara i širok 70 metara izazov je u okviru projekta Jules Verne, nove inovacije Brodogradiliša Saint-Nazaire, na zapadu Francuske, koji se želi istaknuti među europskim konkurentima.
Ograničeni u širinu tehničkom prisilom, parobrodi rijetko premašuju 40 metara. "Rješenje je više trupova", objašnjava Christian Gaudin, odgovoran za razvoj novih brodova u Brodogradilištu Atlantique, tvorac projekta Jules Verne zajedno s arhitektom Fredericom Savarinom.
Podvodni dio trimarana sastavljen je od središnjeg trupa s ravnom pramčanom statvom i dva pobočna plovka, koji mu osiguravaju veliku stabilnost i omogućuju instaliranje dvije do tri dodatne palube u odnosu na klasični parobrod.
Brodogradilište Atlantique već je osmislilo projekt "Plutajući otok" (4000 kabina, 400 m dug i 300 m širok). Projekt Jules Verne "nije složeniji od klasičnog broda: ako brodogradilište dobije narudžbu, znat će ga napraviti", tvrdi Gaudin.
"Nismo željeli napraviti divovski brod po broju kabina", bilježi arhitekt koji je stvorio izmjenjivi prostor koji može ponuditi do 1700 kabina veličine 20 četvornih metara.
Trimaran ima adute za osvajanje američkog tržišta krstarenja, namijenjena zabavi i stoga zahtijevajući više prostora: "Gotovo smo udvostručili površinu u odnosu na klasični brod, uklonio sam palube, napravio bazene u kombinaciji sa sunčalištima", komentira Savarin.
(Hina)