Večeras u Osijeku

Promocija 2. izdanja knjige 'Hrvatska u 30 priča'

Zagreb: Državni vrh na promociji knjige Bože Skoke i Zvonimira Frke-Petešića "Hrvatska u 30 priča"
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
1/3
07.06.2024.
u 17:03

Autorima Boži Skoki, Zvonimiru Frki Petešiću i ilustratoru Vedranu Klemensu cilj je brendiranje hrvatskoga identiteta

Knjiga “Hrvatska u 30 priča”, objavljena u nakladi Ljevaka i Večernjeg lista, suvremeno je brendiranje Republike Hrvatske u kojemu je kratka priča temeljni kulturni izraz čiji je cilj populariziranje hrvatskog kulturnog identiteta. Brendiranjem se određeni fenomen, u ovom slučaju Republika Hrvatska, određuje značenjski, prostorno, vremenski, osjetilno i osjećajno, a s konačnim ciljem postizanja želje za poistovjećivanjem. Autorski trojac – Božo Skoko, Zvonimir Frka Petešić i ilustrator Vedran Klemens nadilaze uloge pripovjedača jer njihov je cilj brendiranje hrvatskoga identiteta, a misija im je diplomatska s vizijom uspostavljanja prepoznatljivosti, poželjnosti i poistovjećivanja.

U svom pristupu brendiranju Republike Hrvatske autori zahvaćaju više stoljeća, a među njima se ističe 879. godina. Ta znakovita godina i datum 7. lipnja u osječkom predstavljanju knjige “Hrvatska u 30 priča” povezuju se s Danom hrvatske diplomacije, koji se u knjizi opisuje u 16. kratkoj priči čiji je naslov “Stara nacija i mlada država rođena u ratu”. Riječ je o priznanju samostalne hrvatske države dobivenom 879. godine blagoslovom pape Ivana VIII., a navedenom u pismu pape Ivana VIII. upućenom 7. lipnja 879. godine knezu Branimiru. Znakoviti datum papinskog blagoslova današnje Republike Hrvatske u Osijeku danas 7. lipnja 2024. proslavlja svoju 1145. obljetnicu.

Knjiga “Hrvatska u 30 priča” potvrdila se medijem za određenje višeslojnog fenomena hrvatskoga identiteta koji je metonim Lijepe Naše prenio na 30 izabranih tema, odnosno slojeva i razina. Vrijedi podsjetiti da himna “Lijepa naša domovino” broji 189 godina postojanja te je jednim od uvriježenih epiteta s kojima se poistovjećuje Republika Hrvatska.

Brendiranje Bože Skoke, Zvonimira Frke Petešića i Vedrana Klemensa složeni je fenomen Lijepe Naše prenijelo opisivanjem hrvatskog kulturnog identiteta upisanog u brojne simboličke odlike: sportske, ratničke, izumiteljske i kršćanske sve do estetike crveno-bijelih kvadratića, kravate, umjetničkih posebnosti i rituala ispijanja kave te spremnosti na nesebično pomaganje drugima.

POVEZANI ČLANCI:

Da je ostvaren konačni cilj brendiranja, a to je postizanje želje za poistovjećivanjem s brendiranim fenomenom – u ovom slučaju, hrvatskim kulturnim identitetom, svjedoči podatak da se u Osijeku predstavlja drugo dopunjeno izdanje te da je riječ o najprodavanijoj knjizi 2023. u Hrvatskoj u kategoriji društvo, politika i povijest. Za očekivati je da će drugo izdanje doživjeti svoje nasljednike te da će engleski prijevod pratiti i prijevodi na druge jezike. Na nama je da ne razočaramo sve one koji se potaknuti knjigom “Hrvatska u 30 priča” budu željeli poistovjeti s nama, nego da ih dodatno osokolimo, a autore zamolimo da nas i nadalje motre te vješto prenose informacije o našoj jedinstvenosti koja je prijeko potrebna u sve zamjetnijoj “globalnoj istosti”.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije