Trojica prijatelja, francuskih studenata, koji su lani svojim privatnim videouratkom s odmora kod nas “Road Trip in Croatia” našem turizmu priskrbili sjajnu reklamu, nisu niti slutili kakvu će grudu zakotrljati.
Ubrzo su ih angažirali iz Turističke zajednice Baranje za glavne glumce u trominutnom spotu “Invited to Baranja”. Sedmodnevni doživljaji trojice mladića u Osijeku, Đakovu, Kopačkom ritu, Belom Manastiru.... prikazani u kratkom videu, lansiranom sredinom studenog, do danas su imali više od 90.000 pregleda. “Višak” materijala iz pustolovine Baranjom pretočen je u polusatni turistički film.
Pariški studenti već rade
Prvi filmić “Road Trip in Croatia”, pak, do danas je vidjelo čak 400.000 ljudi, a najnoviji uradak, svojevrsni film o filmu, opširnije će prikazati što su sve mladići, koji su se neplanirano našli u ulozi ambasadora hrvatskog turizma, vidjeli i okusili u Osijeku i Baranji. Taj će polusatni videouradak biti predstavljen 19. veljače u Belju na 2. Forumu obiteljskog smještaja i kulturnog turizma Slavonije, Baranje i Srijema, a nakon toga će biti korišten kao vrijedan promotivni alat tamošnjih domaćina. Dečki su, doznajemo u Turističkoj zajednici Baranje, s veseljem i puno entuzijazma, bez kune honorara, odradili svoj zadatak. Svoj trojici je 25 godina, na različitim su pariškim fakultetima, a prijatelji su iz srednje škole. Pascal Tang završava financijski menadžment i radi u jednoj međunarodnoj računovodstvenoj tvrtki, a hobi mu je, osim putovanja, filmska montaža.
Michel John Truong studira pravo i ljudske resurse, a na pola radnog vremena zaposlen je i u jednoj pariškoj trgovini odjećom. Philippe Heng završava studij marketinga i menadžmenta i također već radi. Kad im je stigao poziv iz Baranje, nisu dvojili.
Dovezli ih iz Budimpešte
– Ponudili smo im smještaj, hranu i plaćeni put do Budimpešte, gdje smo ih dočekali i automobilom dovezli k nama – kaže direktor TZ Baranje Matej Perkušić.
– Inače, ovaj nastavak filma o tri mlada Francuza u Hrvatskoj samo je jedna u mnoštvu novih promotivnih, kulturnih i turističkih aktivnosti na području Baranje koje planiramo za 2016. Efekta je bilo već nakon lansiranja kratkog filma, porastao je broj upita o mogućnostima dolaska u Baranju i iz Hrvatske i iz cijelog svijeta. U 2015. smo u Baranji ugostili oko 9000 gostiju, što je 18 posto više nego 2014., a naše su ambicije, dakako, puno veće. Ne ovisimo o suncu i moru i imamo što ponuditi posjetiteljima tijekom cijele godine – poručuje Perkušić.
>> Hrvatski turizam prošle godine pobjednik na Mediteranu
>> Kako nas vide i čime su oduševljeni? Ovaj video o Hrvatskoj morate pogledati
Sve je to manje-više u redu, samo mi nije jasno (kada već spominju "Kopački rit") o kojim i kakvim se "kopačima" radi. Ili su pak možda mislili na Kopačevski rit?