OSTVAREN ŽIVOTNI SAN

Propao im jedan biznis, sve prodali i počeli ispočetka s 50 godina

Prodao sve da bi ostvario životni san, stare olupine pretvara u prekrasne automobile
Foto: Robert Anic/PIXSELL
1/10
24.08.2023.
u 10:47

Aleksander Gracijan Bukovec (57) do sada je restaurirao više od 50 oldtimera, a prvi klijent mu je bio jedan odvjetnik iz Kölna za kojeg restaurirao nekoliko prastarih traktora kojima je vratio stari sjaj

Rijetki su oni majstori koji znaju od olupine napraviti automobil vrijedan divljenju. Jedan takav je u Sračincu nedaleko od Varaždina. 

U radionici "Restauracije oldtimera GIGI", Aleksander Gracijan Bukovec (57) sa svojim timom stvara prava remek-djela. Svaka olupina, koja izgleda kao za otpad, postaje izazov za ovu stručnu ekipu. Oni vraćaju život zaboravljenim klasicima.

Priča počinje prije petnaestak godina kada je Aleksander, zvan Gigi, za sebe restaurirao Corvettu iz 1977. i Pontiac Trans Am iz 1979. godine.

"Sve je počelo iz hobija prije petnaestak godina kad sam počeo raditi svoj prvi auto kojeg sam sanjao 20 godina. Bila je to Corvetta iz 1977. Tada sam iz Amerike preko jednog čovjeka uspio nabaviti tu Corvettu i Trans Am. Počeo sam ih restaurirati i kad počneš raditi, napraviš jedan dio i onda vidiš da to ne zadovoljava, jer je i drugi kraj njega u lošem stanju", priča Bukovec koji svoje prve automobile uspio djelomično obnoviti prije nego što ih je morao prodati.

Od bankrota do životnog sna

Naime, on i supruga bavili su se prodajom tekstila više od 25 godina. Međutim, kada je nastupila kriza 2008., kako sam kaže, neslavno su propali. Nisu znali kako i što dalje. Razmišljali su da odsele u inozemstvo i tamo se zaposle. No, onda su se odlučili na riskantan potez koji se pokazao kao pun pogodak. Restauracija je postala profesija.

"Prodali smo našu novo izgrađenu kuću i kupili ovu zemlju i prostore gdje se danas nalazi radiona. S gotovo 50 godina počeli smo iz nule. Mogli smo ostati bez svega", govori Gigi i dodaje:

"Moj san je bio još jedan strašan auto, Cadillac Deville iz 1953., kojeg sam napravio skoro do kraja, međutim i on je morao biti žrtvovan. Njega sam prodao da bi napravio krovište na prvoj hali i tako je sve počelo".

Stvari su se nadovezivale jedna na drugu da bi danas došao do toga da radi kompletnu restauraciju vozila po principu "ključ u ruke". Automobili se rastavljaju do posljednjeg vijka, a specijalizirani timovi uređuju motore, pjeskare i lakiraju šasije, podvozja i kromiraju dijelove limenih ljubimaca, čiji vlasnici ne žale desetke tisuća eura da bi njihovi stari ljepotani iz Gigijeve radionice izašli potpuno novi.

Za prvog klijenta je restaurirao stare traktore

Do sada je restaurirao više od 50 oldtimera, a prvi klijent mu je bio jedan odvjetnik iz Kölna za kojeg restaurirao nekoliko prastarih traktora kojima je vratio stari sjaj. Trenutno radi na 20-ak automobila među kojima su Aston Martin, Rolls Royce, Alfa Romeo, tri Jaguara i četiri Mercedesa. Ponosno nam je pokazao model Triumph TR6 koji samo što nije gotov i ovih dana bi trebao biti isporučen vlasniku.

"Ovo je auto koji je došao u rinfuzi, u dijelovima, prepiljen na tri djela. Došao je u kombiju i mi smo ga uspjeli sastaviti. Čovjek koji ga je rastavio i počeo raditi na njemu je umro. Vlasnik onda nije znao što bi pa je čuo za mene i dovezao mi auto", objašnjava Aleksander.

Pokazao nam je i kako izgleda završna obrada motora nakon kompletne obnove. Motor pripada vozilu Land Rover serija 2 iz '60-ih godina prošlog stoljeća.

"Radimo tako da bude tvorničko stanje, od boje do vijaka i svih originalnih dijelova. Ne moram napominjati koliko vremena je potrebno da bi svaki segment toga motora izgledao kao nov. Neki dijelovi se čekaju mjesecima. Ali to je tek jedna faza. Sastavljanje i obnova motora su jedno, a puštanje u pogon je drugo", pojašnjava.

VEZANI ČLANCI:

Rijetki kamiončić

Aleksander ima vrlo zanimljivih projekta na kojima trenutno radi. Jedan od njih je vrlo rijetki kamiončić Tempo Matador, kakvog su '50-ih i '60-ih godina mali europski obrtnici, poput mljekara i pekara, koristili za dostavu. Ima tri olupine kabine u vrlo lošem stanju od kojih mora složiti vozilo koje će izgledati kao da je vremeplovom stiglo u budućnost.

"Vlasnik mi je dostavio te kabine. Jednu je nabavio iz Australije i to je bila jedina živuća u Australiji, a druga je stigla iz Paragvaja", pokazuje nam Aleksander.

Zvijezda radionice

Ipak, trenutno je zvijezda radionice crveni kultni Mercedes 190 SL (W121), pravi ljepotan, ikona i san svakog oldtimeraša. A njegova priča također je vrijedna pažnje. Naime, vlasnik je jedan imućni industrijalac iz Njemačke. Kada je kupio pogonske hale u Rumunjskoj pronašao je tog Mercedesa u jednoj od hala. Bio je zapušten, s njega su bili pokradeni dijelovi - jednostavno, bio je u katastrofalnom stanju. Vlasnik ga je odlučio potpuno renovirati ne pitajući za cijenu. I tako je došao kod Gigija prije dvije godine.

"Dijelovi za ovaj automobil su ekstremno skupi i jako ih je teško nabaviti. Samo Mercedesov znak, ako ga uspijete naći, stoji tisuću eura", rekao je Bukovac i dodao kako je crveni ljepotan 80 posto završen te će njegov vlasnik uskoro moći uživati u njemu.

Rad na takvim klasicima vrlo je izazovan i dugotrajan, ali kada od olupine nastane automobil koji vraća u zlatno doba filmskih zvijezda, onda se sav trud isplati. Aleksander i njegovi dečki doista uživaju u svom poslu i sretni su da mogu raditi nešto što toliko vole.

"Da sam vani bio bih milijunaš"

"Većina muške populacije sanja imati nekog dobrog starog klasika. Ja sam igrom slučaja bio taj sretnik da me ljubav prema svom autu, kojeg sam godinama sanjao, dovela do toga da danas radim posao koji volim i da imam prilike vidjeti aute koje većina ljudi nikad u životu ne vidi", kaže Gigi i dodaje kako je zadovoljan jer može pristojno živjeti od svog rada.

"Kod nas dolaze stranci restaurirati svoja vozila jer je pet puta jeftinije. Da radim ovaj posao vani bio bih milijunaš", zaključio je Bukovac.

VIDEO: OPG Anton Škunca proizvodi kreme, ulja i hidrolate od ljekovitog bilja na Pagu

Komentara 1

Avatar horuk
horuk
13:20 24.08.2023.

Bravo. Inače i ja imam oldtimere i pomalo sam u toj temi. Ni u Njemačkoj nije nitko od restoratora postao miliuner za 7 godina (možda izuzetci) Ali svi su na kraju dobrostojeći to je istina. (Ima i onih koji su propali odn. nadrljali jer su loše radili) Nije ni točno da su hrvatski restoratori 5x jeftiniji. Možda su 20% jeftiniji. U svakome slučaju je bavljenje restoriranja automobila isplativa tema. Ali preporučljivo je samo onima koji to vole kao g. Gracijan Bukovec. Inače bez ljubavi prema oldtimerima i tehnici nema uspjeha. Naprotiv, mušterije su po pravilu imućnije od prosjeka i traže kvalitetu za svoj novac.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije