Dok je propalo mirenje i najavljuje se štrajk, petsto nastavnika strukovnih škola iz cijele Hrvatske započelo je danas s edukacijom na trećim "Danima strukovnih nastavnika" koji su započeli danas, u Šibeniku, u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. "Dani strukovnih nastavnika" trajat će do 11. listopada i prilika su nastavnicima strukovnih predmeta svih strukovnih škola za usavršavanje i razvoj kompetencija nužnih za reformske procese koji će uslijediti u strukovnim školama Hrvatske.
Podsjetimo, kurikularnom reformom u strukovnim školama zasad su izmijenjeni općeobrazovni predmeti, a tek treba uslijediti izmjena strukovnog sadržaja. Bez obzira na postojeći jedinstveni model obrazovanja (JMO), Hrvatska je konačno odabrala smjer dualnog obrazovanja, točnije, učenje na radnome mjestu u suradnji s gospodarskim sektorom. Pritisak gospodarstvenika, kako domaćih tako i stranih, pritisak ostalih članica Europske unije za uvođenjem dualnog obrazovanja, urodio je plodom.
Velika prednost reforme strukovnih škola, u odnosu na "Školu za život", jest da se ona neće provoditi frontalno, ni ishitreno, već okrenuti pravim koracima. Hrvatska će tako izraditi standarde zanimanja, tek onda standarde kvalifikacija, a nakon toga izrađivat će kurikule za strukovne predmete. Svo to vrijeme, strukovni nastavnici bit će aktivno uključeni u edukacije i procese kako bi prvi svladali promjene koje moraju prenijeti na učenike.
U ovoj reformi, barem kako najavljuju Vlado Prskalo, pomoćnik ministrice obrazovanja i Mile Živčić, v.d. ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje, mobilni timovi puno će češće i aktivnije dolaziti u školu te biti pomoć nastavnicima.
- Vaša uloga u obrazovanju je nezamjenjiva. Moguće vam je dati razna pomagala, unaprijediti i modernizirati sustav, ali vi ste ti zbog kojih je svaki kurikul dobar. I najgori kurikul s najboljim nastavnikom je izvrstan- kazao je tako Mile Živčić otvarajući službeno danas "Dane strukovnih nastavnika".
U reformi strukovnih škola do sada je donesen Zakon o strukovnom obrazovanju koji je, kako je to pojasnio Vlado Prskalo, dao školama veću autonomiju i mogućnost iskorištavanja fondova EU, imenovani su regionalni centri kompetentnosti i donesen je nacionalni kurikul za strukovno obrazovanje kojim su definirali općeobrazovni predmeti.
-Ovdje ne ulazimo frontalno, nego tamo gdje ima interesa, a osnovni interes i uvjet jest poslodavac. Cilj je da učenik što moguće prije postane radnik. Već u prvoj godini poslodavac će procijeniti je li učenik za njega ili ne te hoće li ga kod njega čekati, po završetku školovanja, radno mjesto- kazao je Vlado Prskalo.
Naznačuje da je do sada promijenjeno i u eksperiment obuhvaćeno devet zanimanja, među kojima su dimnjačari, staklari i frizeri. Frizeri koji će se sada, umjesto tri, školovati četiri godine.
-Poslodavci su nam ukazali na nužnost tih četiri godine obrazovanja- kazao je Prskalo.
Do 11. listopada, u Šibeniku, nastavnike strukovnih škola očekuju brojne radionice i edukacije.
podijeli pa vladaj...