Brod Tristar Ruby

Prvi tanker s ukapljenim plinom na putu je iz SAD-a, evo kada stiže u Omišalj

Rijeka: Brod LNG Croatia uplovio u brodogradilište Viktor Lenac
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
1/4
23.12.2020.
u 16:33

FSRU brod, ploveća jedinica za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina, stigao je u Hrvatsku u listopadu, plaćen je 159,6 mil. kn tvrtki Golar koja je LNG tanker Golar Viking prenamijenila u FSRU brod

Prvi tanker za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (UPP) na putu je za Hrvatsku i očekuje se da će do LNG Terminala u Omišlju na otoku Krku stići na samu Novu godinu, odnosno za desetak dana.

U tvrtki LNG Hrvatska kažu da je taj tanker UPP ukrcao u SAD-u, a kad stigne u Hrvatsku, pretovarit će oko 147.000 kubičnih metara UPP-a na FSRU brod LNG Croatia. Napominju i da će se točna količina ukapljenog prirodnog plina koji će se pretovariti s tog tankera potvrditi 72 sata prije samog dolaska na terminal. A prvi tanker s ukapljenim plinom koji će uploviti u Omišalj zove se Tristar Ruby, izgrađen je 2008. i plovi pod liberijskom zastavom. UPP za Hrvatsku ukrcan je na terminalu za izvoz ukapljenog prirodnog plina Cove Point u američkoj saveznoj državi Maryland odakle se Tristar Ruby za Omišalj uputio 19. prosinca.

Dolaskom tog tankera i pretovarom UPP-a tako će i službeno početi s komercijalnim radom hrvatski LNG terminal. To su nam potvrdili i u tvrtki LNG Hrvatska u kojoj kažu da se aktivnosti povezane s puštanjem terminala u rad trenutačno nalaze u završnoj fazi i da će terminal početi s radom 1. siječnja 2021., što je u skladu s planiranim rokovima.

VIDEO LNG terminal

– Sve aktivnosti povezane s puštanjem terminala u rad, a koje uključuju testiranje određenih sustava na brodu i svih sustava na kopnenom dijelu terminala, trenutačno su u tijeku te se nalaze u završnoj fazi, a sve kako bi terminal započeo s radom 1. siječnja 2021. godine – poručuju iz LNG Hrvatske.

Probni rad

Za probni rad terminala koristi se ukapljeni prirodni plin koji je dovezen iz Španjolske, a testiranja samih brodskih sustava odvijaju se, navode u LNG Hrvatska, u skladu s visokim industrijskim standardima te pod strogim nadzorom nezavisnog klasifikacijskog društva koje potvrđuje funkcionalnost opreme i sustava. Tristar Ruby prvi je u nizu tankera koji će u Omišalj sljedeće godine dovesti UPP pa tako u LNG Hrvatska navode da, prema zajedničkom godišnjem rasporedu usluga terminala za UPP, u razdoblju od 1. siječnja do 30. rujna 2021., na terminalu se očekuje dolazak 22 tankera za prijevoz UPP-a.

Puštanjem u rad LNG terminala na Krku, Hrvatska će tako dobiti alternativni dobavni pravac za plin, a time će se realizirati ideja o tom terminalu stara nekoliko desetljeća.

Ukupna vrijednost projekta izgradnje LNG terminala na Krku je 233 milijuna eura, što uključuje radove na gradilištu i nabavu FSRU broda. Pri tome je 101 milijun eura bespovratnih sredstava EU, dioničari LNG-a Hrvatska (HEP i Plinacro) osigurali su 32,2 milijuna eura, a iz državnog proračuna je za taj projekt osigurano preostalih 100 milijuna eura. Sam FSRU brod – ploveća jedinica za skladištenje i uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina plaćen je 159,6 milijuna kuna od tvrtke Golar koja se obvezala na konverziju tadašnjeg LNG tankera Golar Viking u FSRU brod koji je nakon prenamjene u Kini nazvan LNG Croatia. Iz Kine je u Hrvatsku stigao u listopadu, a nakon dodatnih provjera u brodogradilištu Viktor Lenac otplovio je do Španjolske po UPP za probni rad. Na terminal u Omišlju stigao je 1. prosinca.

Mogu pristati svi LNG tankeri

Brod je dug 280,17 m, širok 43 metar te bruto tonaže 96576 tona. FSRU brod LNG Croatia je spremničkog kapaciteta od 140.000 kubičnih metara, ima nominalni kapacitet uplinjavanja UPP-a od 300.000 kubičnih metara prirodnog plina/satno, što na godišnjem nivou daje kapacitet od 2,6 milijardi kubičnih metara plina, a koji je u skladu s tehničkim kapacitetom plinskog transportnog sustava Republike Hrvatske.

Na terminal za UPP u Omišlju mogu pristati svi LNG tankeri, i to kapaciteta od 3500 do 265.000 kubičnih metara, što predstavlja ukupnu svjetsku flotu LNG tankera koji prevoze UPP. Prema International Gas Union LNG izvješću za 2018., od ukupno 413 brodova u svjetskoj floti LNG tankera, njih 327 je kapaciteta do 170.000 kubičnih metara od čega je 124 kapaciteta do 140.000 kubičnih metra. Teret će s LNG tankera prekrcavati na LNG terminal u količinama od minimalno 8000 kubičnih metara po satu. Na hrvatskom LNG terminalu radit će oko 60 ljudi. Pretvorba prirodnog plina iz tekućeg u plinovito stanje na tom brodu radit će se u otvorenom sustavu pri kojem se za zagrijavanje LNG-a koristi toplina morske vode.

Za iduće tri plinske godine zakupljen je sav slobodni kapacitet hrvatskog LNG terminala tako da nema više slobodnih kapaciteta. Zadnji koji su zakupili kapacitete hrvatskog LNG terminala su mađarski MET i katarski Power Globe Qatar LCC. Sukladno Pravilima korištenja terminala za ukapljeni prirodni plin, svake godine do 15. lipnja zainteresirani korisnici terminala mogu dugoročno zakupiti slobodne kapacitete uplinjavanja UPP-a na terminalu.

Plinska godina traje od početka listopada jedne do kraja rujna iduće godine, no kako LNG terminal na Krku s radom kreće početkom 2021. tako je plinska godina za njega 2020./2021. od 1. siječnja do 30. rujna 2021. Prema podacima tvrtke LNG Hrvatska, za plinske godine od 2023./2024. do 2026./2027. sredinom lipnja ove godine bilo je zakupljeno po nešto više od dvije milijarde kubičnih metara, a u plinskim godinama od 2027./2028. do 2029./2030. po nešto više od 1,1 milijardu kubika.

Ključne riječi

Komentara 66

Avatar PatriaCro
PatriaCro
18:02 23.12.2020.

Na večernjom ima toliko srbijanca da je to čudo. Ako ih ne možeš prepoznati, jednostavno je, ponestaje im zraka koliko su duboku u prdari rusije.

Avatar PatriaCro
PatriaCro
16:46 23.12.2020.

Bravo HDZ. Naredne tri godine su već rasprodane.

MO
montello
17:51 23.12.2020.

bravo

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije