Digitalna Hrvatska

Puljani čekali u redu za aktiviranje e-osobne i aplikacije Certilia

Digitalna Hrvatska
Foto: Saša Miljević/Pixsell
1/9
14.09.2023.
u 09:30

Građani dobivali PIN potreban za aktivaciju elektroničke osobne iskaznice, a AKD im je pomagao i pri aktivaciji mobilne aplikacije Certilia kako bi mogli pristupati portalu e-Građani, potpisivati dokumente online...

Večernji list kao dio ekipe Digitalne Hrvatske i ove je godine nastavio digitalnu edukaciju građana diljem Hrvatske uz inovativni koncept putujuće turneje. Cilj je akcije približiti građanima svakodnevno korištenje digitalnih platformi kako bi uštedjeli vrijeme koje su dosad trošili na "papirologiju" te poboljšali kvalitetu života.

Digitalno napredan grad

U Puli su jučer građanima digitalne mogućnosti približili stručnjaci iz Ministarstva pravosuđa i uprave, AKD-a (sa svojim brendom Certilia), APIS-a IT, Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, HGK, MUP-a, te Grada Pule.

13.09.2023., Pula: Na pulskom trgu Portarata, prezentiran je Projekt Digitalna Hrvatska, jesenski nastavak. Gradjani su tom prigodom mogli aktivirat e-osobnu, te saznati sve o digitalnim uslugama partnera u projektu. Photo: Sasa Miljevic/PIXSELL
Foto: Sasa Miljevic / PIXSELL

Digitalne osobne iskaznice aktivirale su se na licu mjesta, a interes građana bio je iznimno velik; mnogi su iskoristili priliku i uz pomoć stručnjaka pokrenuli aplikacije i tako aktivirali svoje nove osobne iskaznice ili druge usluge koje su im dostupne u sklopu aplikacije e-Građanin.

– Pula je digitalno jedan od najnaprednijih gradova u Hrvatskoj te sustavno i prilagođeno građanima daje na uvid sve svoje usluge gradske uprave i dostupne podatke, a time i podiže standardizaciju u pogledu transparentnosti i interakcije s građanima. Cilj nam je da se građani što više služe digitalnim uslugama i tako si podižu kvalitetu života. Digitalizacija pomaže svima, pa iako su mlađe generacije puno slobodnije u korištenju digitalnih usluga, i starije generacije od nje imaju itekako koristi, najviše u famoznoj borbi s birokracijom i papirologijom kada treba u dugim redovima čekati na neke dokumente niza institucija. Međutim savlada li se korištenje svih usluga koje platforma e-Građanin nudi u pogledu preuzimanja niza dokumenata koje izdaju državne institucije, to olakšava svakodnevicu.

E-građanin svake godine upotpunjava paletu svojih usluga pa se svaki građanin mogao na licu mjestu, uz pomoć stručnjaka, uvjeriti u sve nove mogućnosti te dobiti pomoć pri prvom korištenju usluge – kazala je Ivona Močenić, dogradonačelnica Pule. Zahvalila je organizatorima što su odabrali baš Pulu za prezentaciju ovog projekta i naglasila važnost digitalizacije. Građanima Pule vrijedne su službenice pulskog MUP-a na Portarati izdavale PIN potreban za aktivaciju elektroničke osobne iskaznice, dok im je AKD pomagao pri aktivaciji mobilne aplikacije Certilia koja omogućava korištenje digitalnog identiteta i na mobilnim uređajima kako bi mogli primjerice pristupati portalu e-Građani ili potpisivati dokumente online. Građanima su podijeljeni uređaji, e-čitači osobnih iskaznica, a imali su također prilike sudjelovati u nagradnim kvizovima te pokazati svoje digitalno znanje i osvojiti vrijedne nagrade.

13.09.2023., Pula: Na pulskom trgu Portarata, prezentiran je Projekt Digitalna Hrvatska, jesenski nastavak. Gradjani su tom prigodom mogli aktivirat e-osobnu, te saznati sve o digitalnim uslugama partnera u projektu. Photo: Sasa Miljevic/PIXSELL
Foto: Sasa Miljevic / PIXSELL

– Veliki odaziv građana koji su već u 11 sati strpljivo čekali u redu kako bi aktivirali elektroničku osobnu iskaznicu i mobilne aplikacije Certilia pokazuje da je ovo hvalevrijedna inicijativa Večernjeg lista i ostalih partnera ovog projekta – napominju o projektu iz Grada Pule.

Partnerima Večernjaka u projektu bilo je iznimno drago zbog velikog interesa građana, jer, ističu, zbog njih je projekt i pokrenut. AKD podržava ovu Večernjakovu kampanju jer želi osvijestiti ljude koliko je bitna digitalizacija. Počeli su prije godinu, dvije informirati javnost o novoj osobnoj iskaznici na kojoj je i biometrija lica i otisak prsta, dakle ima najvišu razinu sigurnosti.

Digitalna Hrvatska dolazi u Osijek 19. rujna gdje će i Slavonci moći dobiti uvid u usluge e-Građanin

– Aktualan je i brend Certilija, pa osobnu iskaznicu možete imati i na mobitelu i samo jednom u pet godina otići u MUP napraviti novu osobnu, a sve ostalo građanin može raditi putem mobitela; od narudžbe kod liječnika, sve putem e-Građanina, a preko aplikacije Certilia mogu potpisivati i ugovore; za kredit u bancima, kupnju automobila, mladi ugovore s SC-om za zapošljavanje, upisati se na fakultet... Mogućnosti su velike, a sigurnost neupitna jer imamo sigurnosnu razinu 4 s biometrijom lica i otiskom prstiju. Aplikacija Certilia, posebno sada kada ljudi dosta putuju, sve popularnija – pojašnjavaju iz Uprave AKD-a za odnose s javnošću, koja najavljuje da će Certilia biti i digitalna putna vjerodajnica, što je projekt koji će ove godine biti testiran i kojim će korisnici te aplikacije imati i putovnicu te odrediti kamo žele putovati i najaviti let. Turneja Digitalne Hrvatske po gradovima uvelike doprinosi promociji digitalizacije među ljudima jer na licu mjesta mogu provjeriti sve e-usluge.

13.09.2023., Pula: Na pulskom trgu Portarata, prezentiran je Projekt Digitalna Hrvatska, jesenski nastavak. Gradjani su tom prigodom mogli aktivirat e-osobnu, te saznati sve o digitalnim uslugama partnera u projektu. Photo: Sasa Miljevic/PIXSELL
Foto: Sasa Miljevic / PIXSELL

Digitalizacija pravosuđa

– Nastojimo što više približiti digitalnu stranu pravosuđa i javne uprave građanima. U zadnje smo dvije godine uložili 27 milijuna eura u digitalizaciju pravosuđa i javne uprave. Sve usluge u jednom životnom ciklusu; već od prijave rođenja; a imamo u zadnje dvije godine 3700 novorođenčadi prijavljeno preko e-Građanina, preko upisa u vrtiće i škole pa na dalje, u potpunosti su pokrivene. Tijekom godina primjećujemo da se digitalne usluge sve više koriste, pravi je zamah nastao u vrijeme pandemije COVID-19, a broj korisnika nam je u porastu, posebno za e-Komunikacije, u sklopu čega građani koji imaju predmet na sudu mogu u potpunosti pratiti, online podnositi podneske, vaditi razna uvjerenja; od rodnih listova do onog o nekažnjavanju.

Građani online pregledavaju i zemljišne knjige. Možda su stanovnici Zagreba i istočne Hrvatske malo više uključeni, gledano po korištenju e-Komunikacije, no interes svuda raste, a ovakvi susreti s građanima diljem Hrvatske sve te usluge dodatno populariziraju – napominju iz Ministarstva pravosuđa i uprave. Prema pokazateljima Ministarstva, mjesečno koz sustav e-građanina ima čak 20.000 zahtjeva za podizanje uvjerenja. Najviše se koristi sustav e-Komunikacija, uvjerenja o nevođenju kaznenog postupka koja je bitna kod zapošljavanja, izdaje se jako brzo i besplatna je, te pregled zemljišnih knjiga, a izvadak iz njih može se dobiti besplatno. E- Komunikacijom razmjenjujte dokumente sa sudovima ili pratite stanje svog predmeta - napominju Večernjakovi partneri u provođenju projekta.

13.09.2023., Pula: Na pulskom trgu Portarata, prezentiran je Projekt Digitalna Hrvatska, jesenski nastavak. Gradjani su tom prigodom mogli aktivirat e-osobnu, te saznati sve o digitalnim uslugama partnera u projektu. Photo: Sasa Miljevic/PIXSELL
Foto: Sasa Miljevic / PIXSELL

Predstavnici Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva za portal e-Građani kažu da je on u funkciji od 2014. godine i nudi 102 usluge.

Točnije, portal obuhvaća 12 područja i svaka usluga služi tome da ljudima olakša život, a sustav bilježi više od 140 milijuna ulaza, što znači da su građani toliko puta manje odlazili na šaltere. U rujnu je turneja projekta Digitalna Hrvatska, osim jučer u Puli, bila na raspolaganju i građanima u Bjelovaru i Zaprešiću, a 19. rujna bit će na raspolaganju građanima u Osijeku.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije