Radnici Fiatova pogona u mjestu Pomiglianu d'Arcu, pokraj Napulja, izjasnili su se na referendumu za razvojni plan koji im je predložila tvornica automobila, dakle, protiv sindikalne konfederacije CGIL koja im je predlagala odbacivanje programa ulaganja i proizvodnje. Referendumu održanom u utorak pristupilo je 95 posto od gotovo 5000 zaposlenih, od kojih se 64 % izjasnilo za, a 36 % protiv plana. Fiat je očekivao veći postotak glasova za plan jer je on praktički ultimativni. Naime, da su se radnici izjasnili protiv plana, a što im je predlagao sindikat CGIL, dok su ostali sindikati već potpisali Fiatov projekt, onda bi se taj pogon zatvorio i automobili panda proizvodili bi se samo u Poljskoj.
Ministar rada Maurizio Sacconi zadovoljan je rezultatima referenduma i naglašava kako je pobijedila logika modernizacije te je izrazio nadu da će se Fiat pridržavati projekta i uložiti 700 milijuna eura u novu proizvodnju.
Podtajnica sindikata CGIL Susanna Camusso izjavila je kako je rezultat referenduma bio predvidiv, ali se i dalje traži od Fiata da ipak izmijeni dijelove plana u kojem se praktički zabranjuje štrajk.
Čelnik drugog najvećeg talijanskog sindikata CISL Raffaele Bonanni naglašava kako su na referendumu "pobijedili rad i smisao za dobro".
Prije održavanja referenduma delegirani upravitelj Fiata Sergio Marchionne oštro je napao sindikat CGIL, koji je odbio potpisati sporazum s pogonom tvornice automobila u mjestu Pomiglianu d'Arcu. Fiat želi da sindikati potpišu nove obveze za radnike, kao što je odustajanje od bolovanja i štrajkanja, prije nego što će uložiti 700 milijuna eura u obnovu pogona i proizvodnju novog modela pande od polovice 2011. godine. Kao primjer da se štrajka i kada nije potrebno, Marchionne je iznio kako su radnici Fiatovih pogona na Siciliji i u Pomiglianu štrajkali da bi gledali utakmicu talijanske reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Južnoafričkoj Republici.
Fiat želi biti siguran u ostvarenje programa, dakle, i u isplativost investicije i zbog toga traži punu produktivnost. Jedna od točki sporazuma predviđa, na primjer, smanjenje sa 40 na 30 minuta dnevni odmor. Tih 10 minuta više u proizvodnji znači proizvesti 25 automobila dnevno više ili 6650 automobila više godišnje. Radilo bi se u tri smjene po osam sati s pola sata odmora šest od sedam dana u tjednu. Predviđeni su i dodaci za noćni rad itd., ali je smanjena mogućnost odlaska na bolovanja i praktički je zabranjen štrajk, premda bi to bilo u suprotnosti s ustavom.
Fiat prijeti zatvaranjem pogona u Pomiglianu d'Arcu, koji nije produktivnan. Tu 5100 zaposlenih proizvodi samo 35.000 automobila godišnje, dok u poljskom pogonu Fiata 6000 zaposlenih proizvodi 600.000 automobila godišnje. Između zaposlenja, pa i bez mogućnosti štrajkanja, i ostavljanja 5100 obitelji bez dohotka, većina djelatnika se ipak odlučila za manja radna prava. Zbog toga i ministar Sacconi, kao i dio sindikata, govori o novom pristupu radu. Odnosno, ono za što su se sindikati izborili tijekom prošlih desetljeća sada postaje "zastarijelo".
Ovaj OČITO naručen članak zaslužuje samo jednu molbu. Da cijenjeni novinar i vechernji jave kako stoje stvari s ovim Fiatovim pogonom i radnicima za recio šest mjeseci?? Da vidimo je li prihvaćanje uvjeta Fiata tim ljudima u Italiji omogućilo da rade i ŽIVE OD SVOJEG RADA I PLAĆE??? Samo toliko.