Novi detalji poslova na Dalmatini od Ravče do Ploča

Raste afera HAC: Osam izvođača za posao od 2,2 mlrd. kuna koji je stao

radovi
25.02.2010.
u 17:20

Nova se dionica razlikuje od one prijašnje zbog novih objekata koji nemaju veze s ugovorenom trasom.

Izmjena trase dionice autoceste Zagreb-Split-Dubrovnik od Ravče do Ploča, osim što je hrvatske porezne obveznike stajala "dodatnih" 529 milijuna kuna, mogla bi, čini se, zainteresirati i Državno odvjetništvo u sklopu istrage malverzacija u tom poduzeću.

Bez upravnog postupka

Večernji list, naime, posjeduje ugovor o gradnji te dionice autoceste iz 2005. s potpisom tadašnjega predsjednika HAC-ove uprave Marija Crnjaka te osmero izvođača radova. Vrijednost tog ugovora bila je milijardu i 749 milijuna kuna, a ta dionica autoceste duga 19,4 kilometra trebala je ići od Ravče do Stoševice s izlazom na državnu cestu.

No iste je godine iznenada odlučeno da se trasa promijeni te uskladi sa širim prometnim rješenjem koje uključuje čvorište, spoj na državnu granicu s BiH i na luku Ploče pa se ta dionica produžila 2,1 kilometar.

Zanimljivo je da se tada HAC nije odlučio poništiti stari, već sklopljen ugovor iako je zapravo riječ o posve novom projektu pa se tako trebao ponoviti i cijeli upravni postupak.

Iz opisa nove trase jasno je da se ona razlikuje od prijašnje zbog novih objekata koji nemaju nikakve veze s ugovorenom trasom. Umjesto da raskine postojeći ugovor i raspiše novi natječaj, HAC je iz nepoznata razloga izravnom pogodbom ugovorio aneks ugovora za projekt od kojeg je zapravo – odustao.

Vrijednost je tog dopunskog ugovora, koji je 2008. godine potpisao bivši predsjednik uprave HAC-a Jurica Prskalo, s osmero istih izvođača, 433 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 529 milijuna s porezom.

Nova trasa autoceste nije tako prema prijašnjim najavama iz HAC-a "pojeftinila" 340 milijuna kuna, nego poskupjela spomenutih 529 milijuna kuna. Nikola Blagaić, jedan od bivših članova Nadzornog odbora HAC-a, danas pak nije mogao objasniti zbog čega se HAC nije odlučio poništiti stari ugovor za dionicu autoceste te kako to da su radovi toliko poskupjeli.

– Tu se događaju čudne stvari koje ne bih volio komentirati – kratko je odgovorio Blagaić. Bivši državni tajnik za infrastrukturu Zdravko Livaković jučer nije odgovarao na telefonske pozive.

Ugovarali bez dozvola

U međuvremenu je u javnost procurila i informacija da su radovi na dionici Dalmatine od Ravče do Vrgorca, među ostalim, zaustavljeni jer je taj dio autoceste pod povećalom USKOK-a jer, neslužbeno doznajemo, zapravo nema valjanu građevinsku dozvolu. Zbog toga je i zatražena dokumentacija iz HAC-a.

Postavlja se i pitanje kako su bivši čelnici HAC-a, nedavno pušteni iz pritvora jer su osumnjičeni zbog malverzacija u bojenju dvaju tunela, mogli zapravo sklapati poslove s izvođačima radova bez svih potrebnih dozvola.

Radovi na ovom dijelu Dalmatine prekinuti su pošto je novi direktor građenja Ivica Mlinarević zadužen da prouči svu dokumentaciju o ovoj dionici autoceste.

Vrijednost dionice 2,2 milijarde kuna bez PDV-a
Cjelokupna vrijednost nove trase dionice autoceste od Ravče do Ploča, stoji u aneksu ugovora, iznosi 2,2 milijarde kuna bez PDV-a. Krajnji rok dovršetka radova trebao je biti 30. prosinca 2009., a među izvođačima su bili Hidroelektra, Konstruktor, Viadukt, Cesta Varaždin, Zagorje tehnobeton i Strabag.

Komentara 38

ZA
zagorec55
09:47 26.02.2010.

istražite ispravno bit čete prije gotovi

GA
gala
10:45 26.02.2010.

sdp-ovci su bezgrešni dok se ne dira u njegove redove. predložili su osnivanje povjernestva za istragu privatizacije ine, ali samo od 2004. na ovamo. jasno znajući da je račan 2002. potpisao štetan ugovor s mmf-om u kojem se postavljaju uvjeti prodaje ine.

JM
Juraj_MALI
20:06 25.02.2010.

Rastu afere u novinarskim krugovima kao gljive poslije kiše, samo što im pravosuđe ne potvrđuje priče. Toliko novinarstvu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije