rupa bez dna

Riječani u Galeb ulupali 4,7 mil. kuna, a razgledali ga samo jednom

'140110 RIJEKA REGIJA TITOV BROD GALEB U DOKU BRODOGRADILISTA VIKTOR LENAC U RIJECI Photo: Pero Lovrovic/PIXSELL'
'Pero Lovrovic/PIXSELL'
01.06.2012.
u 12:00

– Dosad uloženo u brod bačen je novac. Najjeftinije bi bilo brod izvući iz mora, konzervirati ga i urediti na suhom – kaže Ivaniš

U pet godina otkako je brod Galeb pod skrbništvom i u vlasništvu Grada Rijeke, za kupnju i održavanje nekadašnje Titove ploveće rezidencije Riječani su izbrojili 4,7 milijuna kuna. Do kraja 2012. taj će se iznos povećati, a ako ne bude zainteresiranih za gospodarsko korištenje broda, što će se vidjeti kad se potkraj ove ili početkom iduće godine raspiše natječaj za koncesiju, teret održavanja i brige o brodu na mrtvom vezu u Martinšćici i dalje će biti na leđima građana. Otkad je njihov, Riječani su tek jednom lani imali priliku razgledati ga.

Dijelovi u izvornom stanju

Upravo su troškovi i nedostatak vizije, a ne ideologija, ono što oporba zamjera gradonačelniku Vojku Obersnelu prozivajući ga da je Galeb rupa bez dna i da zbog njega nema novca za autohtonu spomeničku baštinu. Iz Liste za Rijeku gradonačelniku stižu najžešće kritike, tajnik te stranke Predrag Miletić kaže da nisu protiv toga da Galeb usidren u riječkoj luci bude muzej, ali ponavlja da bi za njegovo održavanje i obnovu novac trebao pritjecati iz državnog proračuna jer Galeb je nacionalno kulturno dobro. U Primorsko-goranskom savezu kažu pak da je kupnja Galeba bila loša odluka, ali se to ne želi priznati. Dosad uloženo bačen je novac, kaže Nikola Ivaniš.

– Dati Galeb u koncesiju ugostitelju još je i gore, znatno ispod razine kulturnog dobra. Brod treba izvući iz mora, konzervirati i urediti na suhom jer je to najjeftinije rješenje. Primjer je parobrod SS Robin, kultni brod engleske trgovačke mornarice koji je danas kulturna znamenitost Londona – kaže Ivaniš.

Gradske vlasti izabrale su svoj put pa će, kad se izradi potrebna dokumentacija i studije, što će opet platiti Riječani, biti raspisan natječaj za koncesiju. Obveze budućeg koncesionara kompletna su sanacija i obnova broda koji treba dovesti u plovno stanje, a u 20 godina trebao bi plaćati naknadu od 14.000 kuna na godinu i tri posto od prihoda ostvarenog od gospodarske djelatnosti. Dijelovi broda trebaju ostati u izvornom stanju.

Vlasnik dubokog džepa

Obveza je koncesionaru i da brod nekoliko mjeseci godišnje bude privezan u riječkoj luci i koristi se za protokolarne aktivnosti. Jasno je da Riječanima treba koncesionar s jako dubokim džepom, a dok ga ne nađu, oronuli ruzinavi brod bit će im trošak.

Ključne riječi

Komentara 21

OB
-obrisani-
12:15 01.06.2012.

Predlažem da brod aktiviraju i predaju udruzi Kontra..Održe paradu u Rijeci

PA
pasqualino
12:26 01.06.2012.

neka ga vežu na riječkoj rivi i pretvore u kupleraj, kao i mnoge brodove do sada.

MA
Malcolm
12:14 01.06.2012.

Vidi Tite, i dalje pravi štetu!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije