Dok je sezona sniženja u punom jeku, čak je 72 posto građana naišlo na lažno sniženje, pokazalo je danas predstavljeno istraživanje eurozastupnice Biljane Borzan koja se bavi zaštitom potrošača u EU. Nakon što je izglasana rezolucija kojom se staje na kraj ''ograničenom'' roku trajanja uređaja, EU planira uvesti i nova pravila kojima će se lako moći otkazati online kupovine.
- Oglase određeno sniženje, a do ono zapravo nije. Prikažu da je cijena prije sniženja bila lažno visoka, a tek onda nakon sniženja ispada da se vraćaju na onu cijenu koja je bile i prije normalna - komentirala je Borzan prevare na sniženjima, prenosi Dnevnik Nove TV. Osim toga, istraživanje je pokazalo kako čak 80 posto kupaca bijele tehnike ne zna da ima jamstvo od dvije godine, što je problem koji se planira također promijeniti.
- Meni se recimo često javljaju zbog geoblockinga, da i dalje ne mogu kupiti neki proizvodi koji netko u Austriji ili Njemačkoj može kupiti. Mi smo to zakonom zabranili - dodala je, dok je i Tanja Popović Filipović iz Centra za edukaciju potrošača objasnila s kojim problemom se potrošači najviše susreću.
- Najveći broj građana nam se javlja da im trgovci ne žele zamijeniti robu koja ima materijalna oštećenja. Potrošač ima apsolutno pravo reklamirati robu i koja je kupljena na sniženju - objasnila je.
POVEZANI ČLANCI:
>> GALERIJA Tko ima najnižu, a tko najvišu plaću u Hrvatskoj: Za ovo zanimanje plaća je čak 3120 eura
Normalne i pouzdane trovine širom EU nemaju nikakav geobloking i čisto im je svejedno da li proizvod šalju u Grčku ili Portugal ili Hrvatsku jer ionako kupac plaća transport. Geobloking drže instant internet trgovine koje ionako životare gofdinu ili dvije pa propadaju jer su ustvari samo posrednici za ove prve a nemaju logistiku kao ovi prvi pa su zato ograničeni na malo područje a večinom imaju samo par zaposlenih