Starost

Sa starih tunela odranja se kamenje - vozite autocestom

'21.04.2011. Drzavna cesta Krapina-Macelj - Na magistrali izmedju Durmanca i GP Macelj 3 tunela trebaju hitnu obnovu jer se dijelovi tunela doslovno raspadaju i pitanje je vremena kad ce netko stradat
Foto: 'Matija Topolovec/PIXSELL'
1/3
26.04.2011.
u 13:45

Iz Hrvatskih cesta doznajemo da je projektna dokumentacija za obnovu triju tunela spremna, ali nema novca

Na dionici autoceste od Krapine do Maclja, po mišljenju građevinskih i cestovnih stručnjaka, sagrađeni su najsuvremeniji tuneli u Europi. Tuneli na alternativnom pravcu, državnoj cesti Đurmanec - Macelj, ne mogu se ni približno usporediti, jer prijete urušavanjem. Unatoč najavama i obećanjima iz Hrvatskih cesta da će tijekom ove godine početi popravak triju starih, oronulih tunela na dionici državne ceste Đurmanec - Macelj, to se neće dogoditi.

Prebačeni u 2012.

Naime, kako nam je odgovoreno iz Hrvatskih cesta, projektna je dokumentacija za obnovu triju tunela spremna, ali novca nema, pa se ta investicija prebacuje za 2012. godinu.

Riječ je o tunelima Đurmanec, Mali Stog i Veliki Stog, čija je ukupna dužina oko 300 metara. Tuneli koji su građeni početkom sedamdesetih godina od betona nikada nisu ni bili obnavljani. U dva od njih nema rasvjete, zidovi su vlažni, voda se slijeva, vidljiva su napuknuća i vožnja kroz njih, za one koji znaju u kakvom su stanju, prava je avantura.

Slijetali u dvorište

Lanjske godine uoči turističke sezone na opasnost vožnje kroz tunele upozorili su mještani Donjeg i Gornjeg Maclja koji su, vozeći se tom cestom, bili svjedoci padanja kamenja s tunela na automobile. Srećom, nije se odronio veći komad i nije bilo većih posljedica. Vladimir Goričan, koji živi neposredno uz državnu cestu i prvi tunel Đurmanec, kaže da cestari dođu i pokupe kamenje, ali ništa se drugo ne događa. Uz njegovu kuću je tek lani postavljena zaštitna ograda, jer je nekoliko vozača sletjelo s ceste u njegovo dvorište. – Bilo je tu i stranaca i domaćih putnika, srećom, nitko nije teže stradao, ali brojni automobili doživjeli su "totalku". Uz pomoć Općine konačno su postavili ogradu – rekao nam je Vladimir. U kakvom su tuneli stanju lani su se uvjerili i stručnjaci iz Hrvatskih cesta, te Viadukta, koji su netom prije završili radove na dva tunela na istoj cesti nekoliko kilometra prije, na području grada Krapine.

Na loše stanje lani obnovljenih tunela, koji su izgledali isto kao i ovi u Maclju, upozorio je sam gradomačelnik Krapine Josip Horvat, i to na vrijeme, jer Hrvatske ceste našle su 24. milijuna kuna za obnovu tunela Krapina i Žutnica. Kako doznajemo, novac planiran za obnovu tunela u Maclju morao se zbog hitnosti preusmjeriti za bušenje tunela na cesti u Makarskoj, gdje je zbog kamene gromade zatvorena cesta. Mještani se nadaju da se tako nešto neće dogoditi i na ovoj cesti.

Ključne riječi

Komentara 2

LU
ludva
13:29 28.04.2011.

ovdje je barem sve jasno!.. novac planiran za obnovu tunela u Maclju morao se zbog hitnosti preusmjeriti za bušenje tunela na cesti u Makarskoj... ZAgorce ko j... nek im se tuneli zrušiju...

VI
Vilina
09:55 28.04.2011.

Da bi došli do mora trebaju valjda prvo srediti stvari na ulazu u RH...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije