MOĆNI BORBENI ZRAKOPLOV

Samo ovih osam država posjeduje Rafale: Među njima su tek tri europske, najviše ih ima Francuska

Rafale
Foto: MORH/ T. Brandt
1/6
23.04.2024.
u 09:25

Grčka i Hrvatska prve su europske države koje su kupile francuske Rafale. Hrvatska ih je kupila dakle 12, a Grčka dvostruko više, 24. Od europskih zemalja posjeduje ih, dakako, još Francuska, koja ih ima 234.

Prvih šest borbenih aviona Rafale F3-R u Hrvatsku bi trebalo sletjeti 25. travnja, a iz Francuske do baze Pleso u Zagrebu dovest će ih hrvatski piloti koji se obučavaju u Francuskoj. Hrvatska i Francuska potpisale su, da podsjetimo, krajem 2021. ugovor o nabavi ukupno 12 rabljenih zrakoplova tipa Dassault Rafale F3-R.

Inače, Grčka i Hrvatska prve su europske države koje su kupile francuske Rafale. Hrvatska ih je kupila, dakle, 12, a Grčka dvostruko više, 24. Od europskih zemalja posjeduje ih, dakako, još Francuska, koja ih ima 234. Taj borbeni avion koristi još pet zemalja iz ostatka svijeta. Najviše su ih kupili Ujedinjeni Arapski Emirati – njih 80. Slijede Egipat s njih 55 te Indonezija s 42. Katar i Indija imaju po 36 Rafala svaka.

Prvih sest borbenih aviona Rafale F3-R u Hrvatsku bi trebalo sletjeti prekosutra, 25. travnja. Avione ce iz Francuske do baze Pleso dovesti hrvatski piloti. Oni su se oko godinu dana obucavali u Francuskoj. Inace, Grcka i Hrvatska prve su europske drzave koje su kupile francuske Rafale. Ukljucujuci Francusku, ovaj borbeni avion koristi osam drzava, a napreduju i pregovori s Finskom. Najvise su ih kupili Ujedinjeni Arapski Emirati - njih 80. Photo: Marko Picek/PIXSELL
Foto: Marko Picek/PIXSELL

Avion Rafale, francuskog proizvođača Dassault Aviation, dvomotorni je svenamjenski borbeni avion 4.5+ generacije opremljen naprednim napadno-navigacijskim sustavima, elektronskim radarom novije generacije RBE2 uz visoku integraciju senzora i sustava samozaštite, kao i mogućnošću korištenja širokog spektra naoružanja zrak-zrak i zrak-površina, što ga čini jednim od najboljih borbenih aviona današnjice.

Operativno-tehničko održavanje aviona Rafale i komponenti provodi se kroz model održavanja prema stanju aviona (On Condition Maintenance), pojašnjava MORH. Riječ je o modelu održavanja aviona, motora i komponenti prema fleksibilnoj dinamici povremenih pregleda s progresivnim pristupom i minimalnim potrebama za ljudstvom i opremom.

VEZANI ČLANCI:

Dužina polijetanja aviona Rafale zavisi od poletne težine odnosno konfiguracije aviona i kreće se oko 600 metara, a dužina slijetanja oko 450 metara u konfiguraciji bez podvjesnog tereta. Najveća poletna masa od 24.500 kg omogućuje mu da uz širok spektar naoružanja zrak-zrak i zrak-površina u kombinaciji s dodatnim vanjskim spremnicima za gorivo učinkovito provodi širok spektar borbenih zadaća u taktičkom radijusu od 1800 km. Najveći dolet s vanjskim spremnicima za gorivo iznosi 3700 km.

FOTO Nova era u obrani neba: U četvrtak u Hrvatsku slijeću Rafali, jedni od najboljih borbenih aviona u svijetu

Rafale
1/18

Komentara 49

DX
Dxxt90
10:08 23.04.2024.

Anušiću, neka prelete preko Zagreba, ali ne prije podne da nam predsjednik ne padne s kreveta

AS
Asus
09:30 23.04.2024.

Hrvatska naprijed! Stigni Grčku

Avatar Hazl113
Hazl113
13:14 23.04.2024.

homofobic, Rafal ti skine 4 Su-35 prije nego ga primijete.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije