Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ocijenio je u četvrtak nakon sjednice Vlade da domaći prijevoznici zasad dobro funkcioniraju, ali i da bi zbog toga što vozači moraju u 14-dnevnu samoizolaciju promet roba za par dana mogao biti u problemu.
Na upit novinara kako komentira pritužbe domaćih prijevoznika robe da su u lošijoj poziciji od inozemnih i da bi to moglo ugroziti lanac opskrbe, Butković je kazao da prijevoz za sada funkcionira jako dobro, no i da je činjenica da "tih 14 dana samoizolacije stvara određene poteškoće našim vozačima".
"Mi smo u stalnom kontaktu sa svim prijevozničkim tvrtkama i kao resor imamo razumijevanja za to, ali to je jedna situacija u kojoj Nacionalni stožer civilne zaštite uvažava stavove resora i određene probleme, ali se kod donošenja odluka gleda što je najbolje u ovom trenutku da što prije zaustavimo koronavirus", rekao je Butković.
Dodao je da će se vidjeti idućih dana hoće li se mijenjati te mjere, dodavši da kao ministar razumije problem te upozorivši "da ćemo se sigurno naći u određenom problemu za par dana".
Udruženje cestovnog teretnog prometa Hrvatske gospodarske komore (HGK) upozorilo je u ponedjeljak da će neujednačen tretman stranih i domaćih vozača u provođenju mjera zaštite od koronavirusa dovesti će do kraha opskrbe.
"Prema informacijama koje dobivamo s terena, više od 60 posto domaćih vozača je u samoizolaciji ili karantenama, što naše tvrtke dovodi do točke pucanja. Ako pukne prijevoz, police u trgovinama će ostati prazne, a posljedice će vrlo brzo osjetiti cijelo gospodarstvo", istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj osvrnuvši se na 'neizdrživu situaciju' u koju se hrvatske prijevoznike dovodi zbog neujednačenog i neracionalnog provođenja mjera zaštite od koronavirusa.
Iz HGK ističu kako vozači prilikom prijevoza te utovara i istovara robe uopće ne dolaze u kontakt s drugim ljudima. Stoga traže omogućavanje samoizolacije doma, uz nadzor epidemiologa, ali do po nalogu poslodavca mogu nastaviti voziti dok god nemaju simptome. Takva je praksa u drugim zemljama, a kod nas ih se trenutno upućuje kućama u samoizolaciju te im se aktivira bolovanje i 14 dana moraju ostati u izolaciji, što dovodi do velikog problema za prijevozničku djelatnost, navode iz HGK.
Vozačima je, kako ističu, druga opcija karantena, koja bi trebala biti osigurana u svim županijama ili karantena/samoizolacija koju organizira trgovačko društvo ili obrt gdje čekaju nalog za novu vožnju. S obzirom da organizacija karantene u prostorima tvrtke nije izvediva za većinu prijevoznika, a karantene koje su osigurali županijski stožeri nisu niti približno dovoljno velike za prihvat svih vozača, prijevoznici i vozači se žale na nehumane i nehigijenske uvjete u karantenama, navode iz HGK.
Stoga iz Udruženja cestovnog teretnog prometa HGK apeliraju da se ujednače uvjeti za strane i domaće vozače te da se mjere zaštite od koronavirusa među prijevoznicima provode na jednaki način i uz iste uvjete koje imaju vozači u drugim zemljama EU.
VIDEO Policija grupira kamione na NP Bregana od kuda će u konvojima ići prema Srbiji i BiH
"Zajedno za Zagreb"
Donacije za uplatitelje iz Hrvatske uplaćuju se na račun: HR1210010051863000160 Državni proračun Republike Hrvatske s pozivom na broj odobrenja: HR68 5371 - OIB uplatitelja.
Donacije za uplatitelje izvan Hrvatske uplaćuju se na račun Ministarstva financija kod Hrvatske narodne banke, na broj računa IBAN: HR12 1001 0051 8630 0016 0
"Hrvatska protiv koronavirusa"
Donacije za uplatitelje iz Republike Hrvatske uplaćuju se na račun HR1210010051863000160 Državni proračun Republike Hrvatske s pozivom na broj odobrenja: HR68 5380 - OIB uplatitelja.
Donacije za uplatitelje izvan Hrvatske uplaćuju se na račun Ministarstva financija kod Hrvatske narodne banke na broj računa: IBAN: HR12 1001 0051 8630 0016 0
ovaj tekst je dokaz koliko su naši nesposobni. od prvog dana sam govorio da promet mora ići i da vozači nisu ugroženi jer ostaju u kabini.ali mi smo najveći pape ....govorim iz vlastitog iskustva jer mi je ostalo dosta robee u italiji i naši su odlukama koje su donijeli napravili samo da su počele dolaziti ponude za transport iz italije za par tona robe po cijeni za koju si prine mogao voziti šleper i pol.to se ne može platiti a nestašica kuca na vrata.pa pogledajte, u cijeloj državi čovjek ne može kupiti vrećicu suhog kvasca (germe).