Blindirani BMW vrijedan 4,2 milijuna kuna koji je potkraj 2008. kupljen za tadašnjeg premijera Ivu Sanadera, plaćen je dva puta!
Tvrdi to naš sugovornik upućen u istragu koja je u povodu Sanaderova BMW-a otvorena u USKOK-u. Kaže da je zadnja verzija koju je HDZ neki dan preko Ivana Jarnjaka, tadašnjeg glavnog tajnika stranke, plasirao javnosti o sudbini vozila točna, ali nepotpuna.
Tko je sve znao?
Nedostaje, naime, podatak da je BMW u cijelosti bio plaćen nakon sklapanja ugovora, i to novcem što potječe iz državne blagajne. Potom je, jer se pod pritiskom javnosti Sanader morao riješiti luksuznog vozila – njegova vrijednost još jednom namirena, ali iz HDZ-a.
U tome je dijelu, kaže naš sugovornik, točna Jarnjakova tvrdnja da su proizvođaču vratili novi BMW, ali da su zbog gubitka vrijednosti (bio je vožen i još oštećen) pod račun dali stari BMW te je plaćeno još 84.000 eura odštete!
Istragom se, kaže naš sugovornik, nastoji dokazati da je tvrtka koja je prodala vozilo vratila novac povučen iz proračuna pri sklapanju ugovora za novi Sanaderov BMW, ali da taj novac nije vraćen u državnu blagajnu. Premda je priča od početka usko vezana za HDZ, navodno je samo nekoliko ljudi iz te stranke, i to onih bliskih bivšem predsjedniku, znalo za kupovinu novog vozila.
BMW 760 Li s najmoćnijim motorom koji je 2008. godine uopće bio u ponudi – 6,0 V12, 327kW, odnosno 445 KS – bio je kasko osiguran, a osiguranje od malo više od 167.000 kuna ugovorio je i platio HDZ.
Kako je neki dan u saborskoj raspravi o izvješću Državne revizije zapazio zastupnik Goran Beus Richenbergh (HNS), iz stranačkih je računa vidljivo i da je HDZ platio carinu, ali Državna revizija nigdje nije pronašla kako je plaćen automobil, no zaključeno je da je sve u redu.
Prema tvrdnji našeg sugovornika po kojemu je mali broj ljudi u HDZ-u znao da je Sanader kupio novo vozilo (novi je BMW bio gotovo isti kao i onaj u kojem se Sanader do tada vozio), navodno se novo vozilo nije ni odmah registriralo, nego su, ispada, na novi BMW samo stavljene pločice sa starog. Po toj se verziji doznalo da premijer uživa u novom vozilu tek nakon nezgode u Sloveniji, kada je vozač u Mokricama ostrugao vozilo o žardinijeru.
Je li točno da je sporni BMW bio vožen a da nije bio registriran, samo prebacivanjem pločica sa starog, istražitelji bi trebali vrlo lako doznati jer se blindiranim ljubimcem cijelo vrijeme služilo Sanaderovo osiguranje.
Logično bi, stoga, bilo da sve pojedinosti oko uvoza i registracije zna Davor Blažević Tigar, sadašnji šef Uprave za poslove sigurnosti u Ministarstvu unutarnjih poslova koji je, kada je za bivšeg premijera nabavljano vozilo vrijedno 4,2 milijuna kuna, bio šef osiguranja Ive Sanadera. No jesu li istražitelji USKOK-a s Davorom Blaževićem razgovarali o tim okolnostima, nismo uspjeli doznati. Zato je, međutim, poznato da je u USKOK-u, i to nekoliko puta, na razgovorima bila prijašnja šefica računovodstva HDZ-a, Branka Pavošević.
Proturječne izjave
Ona je zasigurno trebala odgovoriti na pitanje kako to da je HDZ plaćao kasko za blindirano vozilo te podmirio troškove carine, ali nije bilo predviđeno da plati vozilo. Inače, izjave koje iz HDZ-a dolaze o tom BMW-u od početka su parcijalne i kontradiktorne. U ožujku prošle godine, kada se uopće doznalo da je za Sanadera kupljen novi blindirani BMW, glasnogovornica HDZ-a tvrdila je da nije kupljen BMW, već da je zadnje vozilo koje je stranka nabavila Škoda Octavia. Onda je Andrija Hebrang uvjeravao javnost da je riječ o ulaganju koje se temelji na procjeni sigurnosnih službi te da je posrijedi sigurnost tadašnjeg premijera.
Kada se shvatilo da su građani pogođeni krizom BMW jako loše primili, u HDZ-u su rekli da će ga prodati.
Pedro