David Sopta

Šef Jadrolinije otkrio detalje o padu rampe: 'Puknula je sajla, provest ćemo istragu i vještačenja'

Supetar: Trajekt Mljet čija se rampa otvorila u plovidbi privezan je u luci
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
1/7
01.09.2024.
u 13:59

"Koji je točan uzrok puknuća u ovom slučaju, ne znamo još uvijek, ali provest ćemo internu istragu, kao i vještačenje čelik-čela na ovom i drugim brodovima kako bismo utvrdili odgovaraju li ta čelik-čela tehničkim specifikacijama iz postupka javne nabave putem koji su nabavljena", poručio je Sopta

Nakon što je došlo do pada rampe na brodu Mljet, čelni čovjek Jadrolinije David Sopta komentirao je što se dogodilo. Sopta je jutros rekao da nije došlo do prelijevanje mora u garažu te da je do pada rampe došlo zbog puknuća čelik-čela, odnosno sajle kojom se rampa podiže i spušta.

– Rampa nije pala tijekom navigacije, nego tijekom pristajanja u luku. U navigaciji ne može doći do pada jer hidraulički sustav osigurava da do toga ne dođe. Čelik-čela se na trajektima ovog tipa mijenjaju svake godine, pri čemu se redovite obavljaju vizualni pregledi i u slučaju da se primijeti istrošenost, ona se zamjenjuje jer na svim brodovima imamo rezerve. Koji je točan uzrok puknuća u ovom slučaju, ne znamo još uvijek, ali provest ćemo internu istragu, kao i vještačenje čelik-čela na ovom i drugim brodovima kako bismo utvrdili odgovaraju li ta čelik-čela tehničkim specifikacijama iz postupka javne nabave putem koji su nabavljena – rekao je Sopta za Novi list.

Podsjetimo, zbog tehničkog problema s rampom brod Mljet u luci Supetar iskrcao je vozila i putnike preko druge rampe, u tijeku je otklanjanje problema, a liniju je preuzeo drugi trajekt, izvijestila je u subotu navečer Jadrolinija Rijeka naglašavajući da nije došlo do prodora mora u prostor garaže.

Priopćenje Jadrolinije uslijedilo je nakon što su mediji objavili fotografije broda, kojem je pala rampa, kako pluta ispred supetarske luke. "Radi tehničkog problema s rampom, brod Mljet je u luci Supetar iskrcao sva vozila i putnike preko druge rampe. U tijeku je otklanjanje tehničkog problema. Liniju Split - Supetar preuzima trajekt Hrvat", naveli su nakon toga iz Jadrolinije.

VEZANI ČLANCI:

Pojedini mediji objavili su i izjave čitatelja koji su naveli da je došlo do prodora mora u prostor garaže, a iz Jadrolinije to demantiraju. "Nadodajmo da do prodora mora u prostor garaže nije došlo, a što je vidljivo na objavljenim fotogalerijama", stoji u priopćenju Jadrolinije koja je poslala i fotografije garaža na brodu Mljet. 

Inače, 11. kolovoza na trajektu "Lastovo" u luci na Malom Lošinju dogodila se nezapamćena tragedija, uslijed koje je brodska rampa usmrtila trojicu pomoraca. Jedan član posade koji je pao u more s teškim je ozljedama završio u bolnici i izvan je životne opasnosti. Poginuli pomorci su vođa stroja Boško Kostović (58) iz Vinišća i kormilari Marko Topić (38) iz Solina te Denis Šarić (54) iz Zadra. Kostović je u Jadroliniji radio punih 35 godina, Šarić 18, a Topić oko tri godine.

Uzrok nesreće još se istražuje. Uz ostala državna tijela, u istragu je uključena i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, u kojoj su najavili su da će do kraja godine izraditi nacrt što se točno dogodilo tog 11. kolovoza iza 15 sati. Spomenimo i da se sredinom kolovoza dogodio kvar na rampi na trajektu "Tin Ujević", odnosno pukla je sajla koja je u skorom roku popravljena. Za to vrijeme putnici su, umjesto Ujevićem, za Brač isplovili trajektom "Mljet".

FOTO Ovo je rampa koja je usmrtila pomorce u Malom Lošinju

Supetar: Trajekt Mljet čija se rampa otvorila u plovidbi privezan je u luci
1/16
Ključne riječi

Komentara 14

NE
NenadNikolicCroatia
16:24 01.09.2024.

Nakon tragedije u Malom Lošinju gdje su ubijena tri mornara u padu čelične rampe na njih uprava Jadrolinije je treba poduzeti hitne mjere. Ono što se prema susavu upravljanja kvalitetom trebalo odmah uraditi je audit svih sustava rampi na svim trajektima Jadrolinije, od pregleda tehničke dokumentacije, neposrednog vizualnog pregleda na svakom od trajekata od strane kvalificiranih stučnjaka i odrediti hitne datume za detaljni laboratorijski pregled materijala i sklopova koji su doveli do smrti ljudi. Svakako utvrditi da li su se periodički i vanredni pregledi radili redovito, da li su zapisi originalni ili su naknadno fasificirani. Što god bilo uprava Jadrolinije se osramotila s nabavkom grčkih trajekata pa nikom ništa, zašto bi brinula da će se otkriti muljaže sa servisiranjem i zamjene istrošenih dijelova u planiranim terminima. Ministarstvo koje je nadležno nije prstom mrdnulo. A sam ministar ne razlikuje krave od bikova i time sa bavi umjesto svojim visokoplaćenim poslom. I to javno, radi viceve iz ozbiljnog posla a brodovi redom otkazuju, trojica mrtvih. Ostala je samo korupcija koja je izvjesna u nabavci grčkih starudija koje su za rezalište. I još dali brodu ime Oliver.

ZO
Zorica48
21:51 01.09.2024.

30.6. brod iz Supetra za Split imao je problem sa rampom. Dugo smo cekali da se iskrcamo. Nazalost zaboravila sam ime broda.

PE
pežo
22:24 01.09.2024.

Do jučer nas je lagao kako je sve u redu.Ministar i on nemaju zrno morala zar treba još veća tragedija za ostavke i ispitivanje njihove uloge .

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije