– Prijašnjih godina retardantom se prskala zelena površina, a ne željeznička pruga. Već tristotinjak metara od prskanja Drago Rogulj zvao je svog šefa da mu kaže da nešto nije u redu. Nije mi poznato da je netko nadzirao prskanje – kazao je Srđan Šimić, profesionalni vatrogasac i član DVD-a Kaštela, svjedočeći na Županijskom sudu u Splitu o željezničkoj nesreći u Rudinama.
Šimić je bio u robelu (pružno vozilo) i potvrdio je da im je kad su stigli u Labin rečeno da je iskočio nagibni vlak. Vraćali su se u Kaštela, međutim kako vozač nije mogao zaustaviti robel, iskočio je s ostalima iz njega.
Na upit jednog od okrivljenika kako su se ponašali kotači robela, Šimić je kazao:
– Bio mi je zadatak spasiti živu glavu, a ne gledati kako se ponašaju kotači.
I svjedok Špiro Radunić, član DVD-a Kaštela, potvrdio je da se nikada do te 2009. godine nije retardantom prskalo tračnice nego samo raslinje.
Treći saslušani svjedok Tonči Kovač, šef sekcije održavanja pruga u Splitu u HŽ Infrastrukturi, izjavio je da uopće nije bio obaviješten da će se pruga tretirati retardantom!
– Moja je obveza staviti robel na raspolaganje službi zaštite od požara, a u vrijeme nesreće bio sam na godišnjem odmoru – kazao je Tonči Kovač. Na upit zastupnice optužbe Rene Laure je li sekcija znala da će se pruga tretirati odgovorio je kako nema saznanja tko je o tome obavijestio nadzorništvo.
– Ovdje nije poštivana uobičajena procedura, moralo se obavijestiti pisanim putem tako da postoji nekakav službeni trag – kazao je Kovač.
Suđenje za nesreću "vlaka smrti" nastavlja se sutra saslušavanjem novih svjedoka.
Šef održavanja pruga u Splitu tvrdi da nije znao za prskanje tračnica, primitivno nepotrebno ispitivanje ili utvrđivanje pronalaženje . postoji li pismeni izvještaj koji je zaprimio i podpisao ? Ja ili ne ? Ili je istina da se je retardirano se radi sa retardantom. Radni nalog je bio prskati PREAGOVE ili TRAČNICE kamenje okliš ? Uređaj za radni zadatak je legalan i zakonski odobren od za zaštite na radu kao radni uređaj ?