Podstrana walk and bike

'Šetnica i biciklistička staza dovest će nove goste, oni su dobri potrošači'

Završna konferencija projekta "Podstrana walk and bike"
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
1/21
20.08.2019.
u 13:56

Projekt obalno-riječne šetnice koštao nas je 10 milijuna kuna od čega smo 8,5 milijuna dobili bespovratnih sredstava iz EU fondova, a 1,5 milijun je išao na teret Općine, a i taj smo dio također povukli iz drugih fondova, rekao je načelnik Bartulović

Podstrana je dobila prvorazrednu šetnicu i biciklističku stazu. Povodom svečanog otvorenja u Turističkoj zajednici Podstrane održana je završna konferencija projekta Morsko-riječna šetnica i biciklistička staza "Podstrana walk and bike", u organizaciji Poslovnog tjednika, Večernjeg lista i Općine Podstrana, na kojoj je predstavljen upravo završeni projekt velikim dijelom sufinanciran sredstvima Europske unije.

Na panel diskusiji "Značaj razvoja sportske infrastrukture za razvoj turizma, gospodarstva i za poboljšanje životnog standarda građana" zanimljive su podatke iznijeli Danira Zanki, pročelnica Upravnog odjela za javnu nabavu, gospodarstvo, društvene djelatnosti i EU fondove Općine Podstrana, prof. dr. Neven Šerić s Ekonomskog fakulteta u Splitu i Denis Špadina, predsjednik Biciklističkog saveza Splitsko-dalmatinske županije, a znalački ju je moderirala novinarka Ana Abrahamsberg. Načelnik Općine Mladen Bartulović istaknuo je kako su biciklistička staza i šetnica dio sveobuhvatnijeg projekta uređenja obale od ušća rijeke Žrnovnice do sportske lučice Strožanac, koji ukupno košta više od 18 milijuna kuna.

- Projekt obalno-riječne šetnice koštao nas je 10 milijuna kuna od čega smo 8,5 milijuna dobili bespovratnih sredstava iz EU fondova, a 1,5 milijun je išao na teret Općine, a i taj smo dio također povukli iz drugih fondova. Na obalnom pojasu od ušća Žrnovnice do hotela Lav. Dobili smo plažu, parkiralište, komunalnu infrastrukturu za ugostiteljske objekte i druge sadržaje, dječje igralište, dva igrališta odbojke na pijesku, šetnicu, biciklističku stazu – zadovoljno je iznio Bartulović. Riječ je o prostoru koji je prije 50-ak godina bio pješčana plaža, međutim, došlo je do divljeg nasipanja i sustavno je devastiran.

- To je trajalo do 2010. godine kada smo mi u Općini donijeli plan uređenja prostora, a onda u suradnji s građevinskim fakultetom u Splitu izradili projektnu dokumentaciju. Prvi smo povukli sredstva za biciklističke staze koje je osigurala Urbana aglomeracija Split – rekao je Bartulović.

Danira Zanki je objasnila kako je projekte Urbane aglomeracije Split odobrilo Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU za korištenje ITU mehanizma. Integrirana teritorijalna ulaganja predstavljaju mehanizam (ITU mehanizam) Europske unije koji je uveden s ciljem jačanja uloge gradova kao pokretača gospodarskog razvoja. Teritorijalni obuhvat Urbane aglomeracije Split obuhvaća 7 općina i 6 gradova. Morsko riječna šetnica i biciklistička staza „Podstrana walk & bike“ nalazi se na zapadnom dijelu Općine Podstrana, a obuhvaća nove biciklističke staze i šetnice na morskoj obali dužine 363 metara i pješačke i biciklističke staze uz lijevu obalu rijeke Žrnovnice, duge 1610 metara. Lokacija staze idealna je za opuštanje, odmor i rekreaciju, opremljena je informativnim pločama, pametnim klupama i reklamnim vitrinama s ucrtanim rutama.

Načelnik Bartulović najavio je daljnju izgradnju biciklističkih staza, kao i apliciranje projekta Podstrana walk and bike u fondovima za borbu protiv pretilosti.

- Želimo promijeniti svijest i navike mladih, izvesti ih u prirodu. Cilj je omogućiti vožnju biciklom od Trogira do Omiša. Mi smo započeli, ja ću, budem li načelnik, u sljedećih 10 godina napraviti još 7 km staza. Povezat ćemo se biciklističkom stazom, i Omiš je povukao 8,5 milijuna kuna i počeli su raditi – poručio je Bartulović.

Ante Šošić, dožupan Splitsko-dalmatinske županije čestitao je Podstrani koja je započela s povezivanjem Aglomeracije od Trogira do Omiša biciklističkim stazama.

- Znam koja je muka ishoditi građevinsku dozvolu na pomorskom dobru. Pomoći ćemo vam s nastavkom projekta i volio bih da vas i ostali gradovi i općine slijede – poručio je Šošić.

Projekt je predstavio Božen Živaljić, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje, komunalne poslove i zaštitu okoliša Općine Podstrana.

- Cesta D8 koja prolazi kroz Općinu Podstrana iznimno je opterećena, s prosječnim dnevnim prometom od 55.000 vozila, kojih je za vrijeme sezone čak i 75.000. To je najprometnija cesta u Hrvatskoj, druga je Zagreb-Pleso, a s obzirom na njezino neadekvatno stanje jedna je od najopasnijih. Cilj projekta Morsko riječne šetnice i biciklističke staza „Podstrana walk & bike“ je poticanje biciklizma kao alternative u prometu, poboljšanje i razvoj biciklističke infrastrukture unutar Općine Podstrana, a samim time i unutar Urbane aglomeracije Split. Isto tako, cilj ovog projekta je i razvoj cikloturizma koji je u svakodnevnom porastu čime se itekako povećava turistička ponuda Općine Podstrana. Ovim projektom želimo povećati udio biciklista te smanjiti broj putnika u automobilima, smanjiti prijevozne troškove i prometne gužve, te troškove parkiranja i energenata, što doprinosi smanjenju negativnih ekoloških utjecaja prometa te poboljšanju kondicije i zdravlja stanovništva. Želimo stvoriti prepoznatljiv izgled Općine Podstrana, a samim time i obogatiti turističku ponudu naše općine kao atraktivnu turističku destinaciju – iznio je Živaljić.

- Podstrana je primjer kako lokalna zajednica treba upravljati resursima turizma, a ne čekati da im Ministarstvo priprema sezonu. Danas je sadržaj važniji od smještaja i kupanja čemu svjedoči da se prvo bukiraju vile u zaobalju – tim je riječima Neven Šerić započeo izlaganje na panelu o značaju razvoja sportske infrastrukture za razvoj turizma, gospodarstva i za poboljšanje životnog standarda građana.

- Ovo je zamašnjak. Pojavit će se nove strukture gostiju koji traže nove usluge i proizvode. Primjerice, biciklisti su ekološki osviješteni, imaju zdrave prehrambene navike što je prilika i za domaće poljoprivrednike – tvrdi Šerić.

Špadina je iznio podatak kako su 30% sudionika u prometu u EU biciklisti, a u Hrvatskoj tek 2%. -Dobro je što smo u naše strategije ubacili cikloturizam. Smanjuje se emisije CO2, utječe pozitivno na zdravlje, a kanal je zarade. Primjerice Bol je od 1000 bicikla za iznajmljivanje imao dnevni promet od 150.000 kuna – rekao je Špadina.

Za cikloturiste je istaknuo kako su zahtjevni gosti, traže uređene i označene staze, kategorizirani smještaj, iznajmljivače kvalitetnih bicikala, servise te, naravno električne bicikle i dovoljan broj punionica.

- Šetnica i biciklistička staza pridonijet će razvoju cikloturizma, dovest će i nove goste, oni su dobri potrošači, a dolaze u predsezoni i posezoni. Produljit će sezonu, potaknuti različitu ponudu, ali turizam nam dolazi kao bonus, gradili smo je prije svega sa željom da kao i cijela obala bude novi dnevni boravak našim građanima i da im podignemo kvalitetu života. Ovo je naš prvi veliki EU projekt i iznimno su nam značajna iskustva koja smo stekli i koja ćemo prenijeti na buduće projekte – rekla je Danira Zanki i dodala kako su mještani i turisti izvrsno prihvatili novu šetnicu i stazu. U to smo se uvjerili i na njezinom službenom otvaranju jer su biciklisti već vozili. Nakon Walk&Bike konferencije, Podstrana priprema još jednu. Kralj Arthur je prema povijesnim izvorima, svoje umirovljeničke dane proveo je u Podstrani u kojoj je umro i gdje je pokopan. U studenom na tu će temu održati konferenciju na kojoj će se kupiti brojni povjesničari, turistički djelatnici i drugi.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije