Ako ništa drugo, u krizi možemo računati na jednu sigurnu kartu – turistička sezona zasad cvjeta, a rezultate bolje od lanjskih bilježe i hotelijeri i privatni smještaj. Premda službenih podataka Ministarstva turizma za srpanj još nema, na polugodišnjoj je razini rast ukupnih noćenja šest posto, dok veliki hotelijerski lanci bilježe i 30 posto bolji rezultat od lanjskog.
Iznad očekivanja
– Ova je godina iznad naših očekivanja! Već smo u predsezoni ostvarili bolje rezultate u odnosu na prošlu godinu, čak 30 posto više u noćenjima, 11.157 noćenja zaključno s lipnjem. U glavnoj sezoni, koja je i prošle godine bila odlična, bilježimo nekoliko postotaka više noćenja, iz jednostavnog razloga zato što smo ograničeni kapacitetom te nemamo prostora za velike pomake – otkriva Lidija Jurešić, menadžerica za prodaju i marketing Blue Waves Resorta u Malinskoj.
U kolovozu i rujnu očekuju više od 14.000 noćenja, a obećavaju i rujan i listopad. Fizičke pokazatelje prate i financijski, s rastom od 11 posto u odnosu na prošlu godinu. Potvrđuju da je podbacio dolazak talijanskih gostiju, čak 50 posto po broju noćenja, no nadoknadili su ih Austrijanci, Nijemci i – domaći. Grupacija Valamar, čiji su hoteli najrasprostranjeniji na obali, bilježi u prvih šest mjeseci 1,17 milijuna noćenja, s rastom od 12,5 posto. Pritom su noćenja u najvećoj tvrtki Riviera Adria rasla 11,3 posto, a u dubrovačkom Babinu kuku čak 18,4 posto.
– Prihodi od prodaje veći su 13,3 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine te iznose gotovo 286 milijuna kuna, od čega se na inozemno tržište odnosi oko 85 posto – kažu u Valamaru otkrivajući da su im, tradicionalno, najbrojniji Nijemci, Austrijanci, Slovenci i Talijani, a u Dubrovniku Francuzi i Britanci. Udio domaćih gostiju je 10 posto. Falkensteiner hoteli bilježe popunjenost kapaciteta između 90 i 97 posto, što je jednako kao i lani, a rezervacije za kolovoz još uvijek pristižu te u konačnici očekuju još bolji rezultat. Šest posto više noćenja na polugodišnjoj razini ima i Maistra, a i srpanj im je bolji od lanjskog.
– Očekujemo nastavak pozitivnog trenda te zaključivanje sezone uspješnijim rezultatima o odnosu na lani – kaže stručna suradnica u Maistrinu marketingu Vanja Mohorović.
Bez interneta – mrtvi
Dobre rezultate hotelijeri zahvaljuju izvrsnim vremenskim prilikama, dok je privatnom smještaju pomoglo i podizanje granice ulaska u sustav PDV-a sa 85 na 230 tisuća kuna. Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja i turizama HGK, situaciju ocjenjuje općenito vrlo dobrom, boljom nego lani, s polugodišnjim rastom od osam posto, ali ističe i da su pojedinačno rezultati bitno različiti. Nakon podizanja granice PDV-a, gosti se više prijavljuju, ne odbijaju se rezervacije koje bi "probile" cenzus, a rasli su i ukupni kapaciteti.
– Oni koji su bar malo uložili u poboljšanje svoje ponude zadržali su svoje stare goste i na njihovu preporuku dobili nove. Vrijedi i pravilo da onaj koga nema na internetu – ne postoji – zaključuje Pinezić.
@ivo dugobaba nije laz!