Otvorena je USKOK-ova istraga protiv donedavnog šefa Hrvatskih cesta Josipa Škorića, njegova bratića i predsjednika Uprave Osijek Koteksa Zorana Škorića te Sande Bajtl, direktorice tvrtke Structivo. Zatražen je istražni zatvor protiv sve troje zbog opasnosti od utjecaja na svjedoke. Osumnjičeni su, laički rečeno, za primanje mita i namještanje poslova oko izrade bukobrana na dvije ceste, a policija je u subotu satima pretraživala njihove domove u Osijeku. Uhićeni su i odvedeni u Zagreb.
Josip Škorić ispitan je već istoga dana u večernjim satima u zagrebačkom USKOK-u, a potom je predan pritvorskom nadzorniku. – Nije se branio šutnjom, iznosio je obranu, prilično sadržajnu, u cijelosti poriče kazneno djelo. Čekamo da ga preprate sucu istrage koji će odlučiti o istražnom zatvoru – kazao nam je kratko u nedjelju dopodne njegov odvjetnik Darko Maržić. Što imaju reći na optužbe za koje ih USKOK tereti, istražiteljima su odgovorili i Zoran Škorić te na koncu Sanda Bajtl. Sve se zbivalo, vjeruju istražitelji, od veljače prošle do veljače ove godine, kada je Josip Škorić ostvario koruptivni dogovor s direktoricom Bajtl i bratićem Zoranom Škorićem. Dogovoreno je da će Sanda Bajtl i Zoran Škorić dati Josipu Škoriću materijalnu nagradu na način koji on odredi kao protuuslugu za poslove koje će Hrvatske ceste sklopiti s Osijek Koteksom, a potom će ta tvrtka kao podizvođača angažirati poduzeće u kojem je Bajtl direktorica. Radilo se o izvođenju radova vrijednih 10 milijuna eura, priopćio je USKOK ne iznoseći imena.
Koristeći svoje ovlasti predsjednika uprave Hrvatskih cesta, Josip Škorić je, sumnja se, osigurao žurno provođenje javne nabave za rekonstrukciju ceste između Baćin Dola i Rešetara, “znajući da su za izvođenje tih radova zainteresirani Osijek Koteks i tvrtka Sande Bajtl”. Potom je poduzeo potrebne radnje kako bi osigurao prihvat ponude društva iz Osijeka te potpisao odluku kojom je navedeni posao dodijeljen tom društvu. Pri izvođenju posla je Zoran Škorić kao podugovaratelja angažirao tvrtku u kojoj je direktorica Sanda Bajtl, razabire se iz USKOK-ova priopćenja.
Vezano za drugi postupak javne nabave, izvođenja radova na osječkoj obilaznici, Z. Škorić i S. Bajtl dogovorili su, sumnja se, da će ponudu podnijeti Osijek Koteks koji će potom angažirati kao kooperanta tvrtku na čelu sa Sandom Bajtl, koja će obaviti gotovo sve radove. Naime, prema podacima dobivenim od Josipa Škorića bilo im je poznato, kaže USKOK, da njezina tvrtka nema potrebne reference iz natječaja Hrvatskih cesta. Stoga je Josip Škorić, dogovorno, ishodio promjenu i prilagodbu uvjeta izvođenja i plaćanja radova mogućnostima i poslovnim potrebama tvrtke Sande Bajtl, kako bi mogla biti angažirana kao podizvođač radova. Provedena je potom javna nabava i Josip Škorić je potpisao odluku o dodijeli posla Osijek Koteksu. Zoran Škorić potom je ponovno kao podizvođača angažirao tvrtku Sande Bajtl.
Sukladno dogovoru, Zoran Škorić je, sumnja se, za Josipa Škorića nabavio automobil vrijedan najmanje 66.900 eura, a naknadno je platio i dodatnu opremu za taj automobil vrijednu 3500 eura. Osim toga, Z. Škorić je dogovarao financiranje dijela građevinskih radova na obiteljskoj kući svoga bratića, dok je Sanda Bajtl putem svoje tvrtke plaćala izvođenje građevinskih radova te nabavu materijala i opreme za obnovu te kuće u iznosu od najmanje 52.281 eura. “Kako bi prikrili stvarnu prirodu navedenih plaćanja, prijenos vlasništva osobnog automobila s prodavatelja nije izvršen, dok je okrivljena direktorica plaćanja iskazala kao trošak uređenja vlastite nekretnine u Osijeku”, navodi USKOK.
POVEZANI ČLANCI:
Josip Škorić podnio je krajem kolovoza ostavku na mjesto predsjednika Uprave Hrvatskih cesta objasnivši je osobnim razlozima. Njegovo uhićenje bacilo je novo svjetlo na taj, za mnoge iznenadni potez pa se postavilo pitanje je li upravo bojazan od istražitelja natjerala Škorića na odlazak s pozicije na kojoj je proveo gotovo sedam godina. Navodno je znao, čulo se u subotu u Osijeku, da je u posljednje vrijeme pod povećalom USKOK-a.
Bajtl mlada menadžerica godine
Hrvatske ceste, inače, imaju svoj antikorupcijski program, štoviše, kreirali su i posebnu politiku za suzbijanje podmićivanja. Na njihovoj službenoj internetskoj stranici dostupan je, tako, i Akcijski plan za provedbu Antikorupcijskog programa za trgovačka društva u većinskom državnom vlasništvu za razdoblje od 2019. do 2020. Taj dokument potpisuje Josip Škorić, kao tadašnji predsjednik Uprave HC-a.
“Kao društvo od posebnog interesa za RH, Hrvatske ceste d.o.o. uspostavile su u svom poslovanju, održavaju i trajno poboljšavaju Sustav upravljanja za suzbijanje podmićivanja te Sustav postupanja s prijavama nepravilnosti. U skladu sa zahtjevima i smjernicama standarda, identificirani su ciljevi oba sustava te je uspostavljena Politika za suzbijanje podmićivanja i za postupanja s prijavama nepravilnosti koja predstavlja okvir za njihovu provedbu, održavanje i trajno poboljšavanje”, objašnjeno je na njihovoj internetskoj stranici. Objavili su i opširan popis provedenih aktivnosti u sklopu antikorupcijskoj plana.
Od trojca koji se našao na meti USKOK-a široj je javnosti najmanje poznata Sanda Bajtl. No ta je diplomirana inženjerka građevine prikupila dva desetljeća iskustva u građevinarstvu kao voditeljica, poduzetnica i vlasnica građevinske tvrtke. Proglašena je 2008. za najboljeg mladog menadžera godine, a priznanje je to koje dodjeljuje CROMA – Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika.
GALERIJA Priveden Josip Škorić
Ima jedna nezgodna rečenuca u ovom tekstu "koristio je svoje ovlasti"...ako mu je Poslovnik,Pravilnik,Uredba ili neš3ti četvrto omogućili da koristi na takav način svoje ovlasti kao šefa- onda je ovo sve opet neka glupost od USKOK-a....ne vjerujem da je nespreman to radio već ima sigurno akte kojima će sada tvrditi i objašnjavati svoje odluke oko namještanja posla i to mu nitko neće moći opovrgnuti jer je taj sav sustav (i to ne samo u njegovoj bivšoj firmi) složen da pogoduje direktoru javnog poduzeća koji onda radi što ga je volja ..ne bi me iznenadilo da ova akcija neslavno završi i prije nego dođe do sudske trakavice bez konca i kraja