Panthera je prekrasan avion. Savršeno skladnih linija koje teško mogu sakriti kako je iza njezine konstrukcije velika ambicija opravdana podjednako velikim znanjem. Osim što je četverosjed u stanju dići se i bez spuštanja stići do, primjerice, Istanbula, učinit će to i vrlo jeftino trošeći tek četrdesetak litara goriva na sat uz brzinu od 400 km/sat za tu udaljenost. Ili energetski ekvivalent toj vrijednosti jer nudi se opcija s benzinskim motorom, elektromotorom ili hibridnim pogonom Pipistrel razvijenim u kući uz potporu Europske komisije.
Kod Panthere se, dakle, kao jedine u svijetu nude tri vrste pogona. U Pipistrelu, naime, još prije 11 godina nastala je motorna jedrilica Taurus Electro, prvi svjetski dvosjedni zrakoplov s elektromotorom pogonjenim elisom koja po potrebi izlazi iz trupa. Ta jedrilica koja uzlijeće sama od magazina Popular Science dobila je 2008. nagradu za jednu od deset najboljih svjetskih inovacija.
Večernji list imao je prilike među prvima se upoznati s Pantherom u društvu njezina tvorca Ive Boscarola, osnivača najvećeg proizvođača ultralakih aviona na svijetu Pipistrela. Panthera u koju je pretočeno sve Pipistrelovo veliko znanje očito označava i novu eru za tvrtku iz Ajdovščine, njezin ulazak u svijet općeg zrakoplovstva, vrijeme koje će obilježiti još jedna velika inovacija, ali i suradnja s Uberom. Iako, kako će se kasnije vidjeti, inovacija je zapravo deminutiv svega što se radi u tvrtki sa sjedištem u gradiću koji smo najviše poznavali kao sjedište Fructala.
>> Cijeli tekst čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista od nedjelje ili u našem e-izdanju
Od ostalih tema izdvajamo:
>> Tko je bihaćki multimilijunaš u središtu pornoskandala
>> Milanka Opačić došla je u SDP 1991. godine kada su iz njega svi bježali
>> Svi poslovi Stjepana Tuđmana su propali, ostao je samo dug
>> Treći kupon za nagradnu igru - osvojite Fiat Tipo
To je vec nesto i za pohvalu. A ne onaj Rimac gdje svaki strucni jugoljevicar zna da rimcev navodni elektroauto uopce ne postoji i nikada nece funkcionirati iako bi ga znao svaki ljevicarski elektricar jos bolje napraviti.