Erasmus+ projekt spojio je jednu slovensku i jednu slavonsku, konkretnije osječku školu, a rezultat je dragocjena razmjena iskustva. I dok će u okviru svog projekta učenici i nastavnici Osnovne škole Jagode Truhelke iz Osijeka idućeg proljeća posjetiti Osnovnu školu dr. Janeza Mencingerja iz Bohinjske Bistrice, njihovi su predstavnici nedavno već gostovali u Osijeku.
Naime, u okviru projekta te slovenske škole "Obogatimo naše delo", proveden je u prosincu Job Shadowing u osječkoj OŠ Jagode Truhelke.
- Cilj posjete slovenske škole bio je prenijeti znanja i iskustva o programima rada s darovitim učenicima, kao i upoznati se s izvanučioničkim, terenskim i outdoor aktivnostima povezanim sa specifičnostima slavonskog kraja. Slovenska škola ujedno je i partner OŠ Jagode Truhelke u projektu "Krea(k)tivnost suvremenog učenja" u kojoj će se u ožujku provoditi mobilnost naših učenika – započinje Irena Bando, stručni suradnik knjižničar, izvrsni savjetnik, koordinator Job Shadowinga u OŠ Jagode Truhelke.
Job Shadowing partnera iz Slovenije sastojao se, dodaje ona, od prezentiranja rada učitelja OŠ Jagode Truhelke kroz formalne i neformalne metode rada temeljene na odgoju i obrazovanju, kao i od kulturoloških aktivnosti upoznavanja zavičaja.
Primjerice, na kreativnom satu njemačkog jezika učenici 8. b razreda i njihova učiteljica engleskog i njemačkog jezika Katarina Ćorković Matančić predstavili su gostima inovativne i kreativne metode učenja stranih jezika sudjelovanjem u raznim međunarodnim projektima. Gostima su postavljali razna pitanja na engleskom jeziku o školstvu u Sloveniji, njihovim poslovima, pravima učenika, slobodnom vremenu...
Učenici 4.a razreda, pak, s učiteljicom razredne nastave Gordana Herhenreder, sa stručnom suradnicom Irenom Bando i s učiteljicom informatike i matematike Anamarijom Buzgo, pripremili su kreativnu radionicu inspiriranu slavonskom ornamentikom i zlatovezom. Nakon istraživačkog dijela o zlatovezu, učenici su izrađivali straničnike za knjige koje su ilustrirali konturnom tehnikom imitirajući zlatovez crtajući ornamente sa slavonskih nošnji.
- Razgovaralo se o simbolici slavonskih motiva povezujući ih s načinom života slavonskog kraja. Potom su na informatici ilustrirali na papiru čestitku za Božić koju su ugradili u QR kodove. Potom su u programu Power Point oblikovali etiketu s tekstom o radionici i QR kodom te ih nalijepili na poleđinu straničnika – prikazuje koordinatorica Irena Bando.
Učenici 6. razreda s učiteljicom povijesti i engleskog jezika Lenom Cvenić Lijić proučavali su glagoljičko pismo te su, priča naša sugovornica, pomoću tableta vježbali pokrete rukom kako naučiti pisati glagoljicu. Kistovima na papiru su pisali slova glagoljice te napraviti glinene pločicu s glagoljskim natpisom ukrašeno pleterom.
- Učenici 5. i 7. razreda s učiteljicom hrvatskog jezika Vjekoslavom Hrastović predstavili su razne načine stvaralaštva u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje na temelju jezičnih vještina, aktivnoga rječnika i stečenoga znanja. Učenici 7. c su pojasnili postupke diorame, lektire u televizoru, knjige na preklop, pizza lektire predstavljajući prednosti ovakvoga načina analize djela. Učenici 5. a i c su dramatizirali tekst, pripremali rekvizite za kazalište sjena s grafoskopa te izveli igrokaze s lutkama – navodi ona.
Učenici 4.b s učiteljicom razredne nastave Ivanom Kovačić predstavili su radionicu oslikavanja boca, čaša i svijećnjaka decoupage tehnikom koju su organizirali zajedno s učenicima i roditeljima. Svoje su radove darovali gostima i ugodno ih iznenadili sposobnostima i vještinama učenika.
A na Sajmu zdravlja, učenici 7. razreda, prevođeni učiteljicama Sanjom Merdić i Vesnom Ovničević, prezentirali su hranjive vrijednosti raznih prehrambenih proizvoda kao što su smothie od povrća i voća, mousse od soka slanutka i tamne čokolade, zdrave grickalice bučnih sjemenki, čips od algi, humus od slanutka, čaj s medom.
- Učenici su također izložili postere i modele organa ljudskog tijela te prezentirali razne zanimljive teme o biologiji i ekologiji. Učenici 6.razreda su prezentirali načine istraživanja voda s ciljem osvještavanja važnosti očuvanja voda, a na kraju sata su provjerili svoje znanje pomoću kviza izrađenog u aplikaciji Kahoot. Nadalje, projekt Naturavita, koji govori o važnosti čuvanja šuma i drveća, predstavili su učenici 2. b razreda s učiteljicom razredne nastave Lianom Mur. To su povezali s obradom lektire Pismo iz Zelengrada, što je eko priča u stihovima, te su prezentirali na koji način znaju prepoznati tragove životinja u šumi – iznosi Irena Bando.
Psihologinja Martina Ivandić prezentirala je načine identifikacije darovitosti kod učenika u školi te je predstavila regionalni projekt Škola 21. stoljeća-Škola za kreativnost koji se provodio s potencijalno darovitim učenicima u našoj školi. Prikazane su didaktičke igre koje su korištene za razvoj divergentnog mišljenja, kao i razne aktivnosti koje su se s učenicima provodile tijekom projekta (istraživanje emocija, mindfulness tehnike, rad s asocijativnim kartama, zadatak poticanja kreativnog razmišljanja...). Gosti iz Slovenije su se i sami okušali u jednom kreativnom zadatku gdje se mogla figurativno utvrditi razvijenost kreativnosti kod svakoga od njih.
- Iskustvo Job Shadowinga bila je izazovna prilika okušati se u organiziranju i predstavljanju rada djelatnika škole, ali i u osvještavanju važnosti prenošenja znanja, iskustva u svrhu samoaktualizacije vlastitog rada i jačanja partnerskih odnosa te iznimna važnost i dobrobiti sudjelovanja u Erasmus projektima – zaključuje ona.
Gosti iz Slovenije obišli su i turističke bisere Slavonije i Baranje, kao što su Kopački rit i dvorac Tikveš.
U okviru kulturološko-zavičajnog programa organiziran je odlazak u Vukovar, gdje su obišli spomen groblje Ovčara, povijesni galerijski centar Vukovarski toranj te Gradski i Vučedolski muzej.