Čak 93,5 posto nastavnika i profesora iz osnovnih i srednjih škola Hrvatske u posljednjih godinu dana susrelo se s neprimjerenim ponašanjem ili postupanjem roditelja svojih učenika. Šokantan podatak rezultat je istraživanja koje su proveli stručnjaci s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, izdavač udžbenika Profil Klett te članovi Sindikata hrvatskih učitelja i Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama, a u čijem je istraživanju sudjelovalo 2811 profesora i nastavnika.
S neprimjerenim fizičkim ili verbalnim ponašanjem roditelja prema nastavnicima i profesorima susrelo se 29,7 posto učitelja i nastavnika, a 85 posto njih takve situacije smatra najvećim problemom u odnosu s roditeljima. Da su pritisci roditelja preveliki kada je riječ o zaključnim ocjenama, sustav i obrazovna politika znaju već godinama, a sada je 40 posto učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola potvrdilo da se u posljednjih 12 mjeseci susrelo s roditeljskim pritiscima za povećanje ocjene djetetu, dok se čak 72 posto učitelja i nastavnika susrelo s roditeljima koji vrše neprimjereno velik pritisak na dijete u pogledu ocjena.
Statistika je poražavajuća kada se u odnos stavi i omjer roditeljskih aktivnosti kada je riječ o školskim obvezama – dakle 71,9 posto učitelja i nastavnika susrelo se s roditeljima koji ispunjavaju školske obveze umjesto djece, 77,1 posto učitelja susrelo se s roditeljima koji ne pokazuju interes za obrazovanje svoje djece, a 54,8% učitelja i nastavnika u posljednjih 12 mjeseci susrelo se s roditeljima koji ne dolaze u školu i ne odazivaju se na pozive učitelja/nastavnika. A svejedno imaju očekivanja i od nastavnika i od svoje djece.
Da je situacija i više nego poražavajuća, svjedoči i podatak nastavnika i učitelja koji su istaknuli da tijekom svog obrazovanja nisu bili educirani o odnosu s roditeljima, takvih je 68 posto, a 41,3 posto njih nikad nije primilo nikakvu edukaciju o odnosima s roditeljima.
– Škola je složen sustav u kojem postoje brojni društveni odnosi. Neki od tih odnosa dosta su striktno regulirani, čak i formalnim aktima, kao što su primjerice odnosi učitelja i učenika, ali za neke od tih odnosa ne postoje norme ponašanja ili su se one s vremenom izgubile. Ovo istraživanje pokazuje da je odnos roditelja i učitelja/nastavnika upravo takav odnos, koji se promijenio i danas više ne postoje jasne norme i pravila ponašanja u tom odnosu. S obzirom na to da tradicionalne norme koje su regulirale taj odnos očito više ne vrijede, potrebno je razvijati nove norme ponašanja u tom odnosu – osvrnuo se na dobivene rezultate voditelj istraživanja Dragan Bagić, profesor s Filozofskog fakulteta. Upravo stoga sam istraživački tim sudjelovat će i u izradi stručnih priručnika i u edukacijama učitelja, uz uredništvo Profil Kletta, a u tome time će, uz Dragana Bagića, sudjelovati i profesorica Vesna Vlahović-Štetić i profesorica Željka Kamenov.
– Smatram da je, iz razloga što se u zadnjih nekoliko godina drastično povećao broj konfliktnih situacija u ustanovama za odgoj i obrazovanje, važno podržati ovu inicijativu. Pritisci (najčešće radi ocjena), sve češći fizički napadi, uplitanje u rad učitelja, nepostojanje adekvatne edukacije, nedostatak kvalitetnog dijaloga i efikasne podrške sustava alarmantni su pokazatelji da su promjene nužne. Ova inicijativa jasno je detektirala goruće probleme te će, sukladno rezultatima istraživanja, pružiti konkretnu potporu za rad s učenicima, rezultate prezentirati obrazovnim vlastima, a sve u cilju iznalaženja kvalitetnih rješenja u korist svih dionika u sustavu odgoja i obrazovanja – kazala je predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja Sanja Šprem, komentirajući rezultate provedena istraživanja.
>> VIDEO Jazavac ostaje jazavac: Nepristojnog čitatelja iz knjižnice vratili u prirodu
Prva dama je najbolji primjer.Direktno znadem kako je to i nesmijes ga krivo pogledati i problem je programiran.Roditelji su totalno zatajili kod kucnog odgoja,nikad nije krivo njihovo dijete.