HRVATSKA PODUZETNICA

Šola o skandalu u HUP-u: Ovime se šalje poruka 'prijavite nasilnika i on će dobiti 900.000 kuna'

Manuela Šola
Foto: Screenshot
21.05.2020.
u 14:58

- Skandalozna je odluka da se naprave sporazumni raskidi radnog odnosa i isplati odšteta. HUP se trebao boriti i tako poslati poruku svim poslodavcima da se to tako ne smije raditi - smatra Manuela Šola, vlasnica agencije Komunikacijski laboratorij

U najnovijoj epizodi Bizcasting poslovnog podcasta vlasnica agencije Komunikacijski laboratorij Manuela Šola pričala je o u utjecaju korone na PR branšu, skandalu sa seksualnim uznemiravanjem u HUP-u, odnosu sa suprugom Nikolom Žinićem, a dotakla se i svojih poduzetničkih pothvata iz mladosti.

Posebno se oštro osvrnula na skandal sa seksualnim uznemiravanjem u HUP-u.

„Za tu vijest sam saznala iz medija i ostala sam šokirana. Govorimo o 14 djelatnica koje su podignule prijavu protiv jedne osobe, to je trećina zaposlenika HUP-a i to je skandalozno. Instinktivno sam željela napustiti tu organizaciju, ali uvidjela sam da ne mogu to napraviti zbog njih 14. Ja nisam nikad bila u takvoj situaciji, ali vjerujem da je žrtvama jako teško napraviti prijavu. I onda kad to napraviš najmanje što mogu je podržati ih. I odlučila sam to. U našem društvu se svi mi borimo za nešto načelno, ali kad treba javno istupiti i založiti se, onda kalkuliramo. Ja prva, ali ovo je jedna od rijetkih stvari u životu gdje ne mogu kalkulirati jer je prevažno. Osjećam se odgovorno iako nisam odgovorna. Skandalozna je odluka da se naprave sporazumni raskidi radnog odnosa i isplati odšteta. HUP se trebao boriti i tako poslati poruku svim poslodavcima da se to tako ne smije raditi jer se ovako šalje poruka – prijavite nasilnika i on će dobiti 900.000 kuna“, istaknula je Šola.

Za sebe kaže da je smirena u komunikaciji i da ne gubi kontrolu. „Znam dignuti glas, ali generalno mislim da sam smirena. Danas sigurno jasnije i transparentnije komuniciram, sve, pa i probleme, mislim da je to pitanje odrastanja, i životnog i poslovnog. Rekla bih da je u tom kontekstu danas lakše raditi sa mnom jer jasnije komuniciram i probleme i izazove, i na koji način ćemo ih rješavati, nemam s time nikakav problem. Uopće nisam čovjek koji viče, vrlo rijetko dignem glas, mislim da je gore kod mene kad se utišam, onda je to vrlo jasna poruka da su stvari ozbiljne“, rekla je pa se dotaknula i procesa odabira zaposlenika.

„Cijeli selekcijski proces nam je dosta ozbiljno razrađen. Imamo vanjske partnere koji nam pomažu dugi niz godina u testiranju i selekciji kadrova. Shvatili smo davnih dana da nam je, osim stručnosti i kompetentnosti, jako važno da se ljudi uklapaju u našu organizacijsku kulturu. Ako moram birati između nekog tko zna više i nekog tko zna malo manje, ali će se uklopiti u našu kulturu, uvijek ću prije odabrati ovog drugog “, istaknula je Šola koju, prema vlastitom priznanju, još uvijek pogađaju kritike, ali ih danas gleda kroz drugačiju prizmu.

„Kad sam bila mlađa bilo mi je jako teško, shvaćala sam to osobno. Sada uopće ne pristupam na taj način. Ja na našem eventu sjedim i pišem dojmove jer tako vidim stvari koje mogu biti bolje, to mi je prilika za učenje. Kaže se da trećinu vremena učiš doma, trećinu na poslu i trećinu od ljudi koji ti daju feedback bez obzira je li neka publika ili su to klijenti. Mi uvijek tražimo taj feedback, i od klijenata i od sudionika, to su nam praktički besplatne konzultacije i na tome smo zahvalni“, naglašava Šola i napominje da je bitan balans između muškaraca i žena na poslu, iako je PR branša izrazito ženski orijentirana. Zato je pri selekciji radnika čak spremna i progledati kroz prste muškarcima kojih je obično tek 20 posto među prijavljenima za natječaje. Ne pravi razliku ni između muškog i ženskog poduzetništva, već smatra da se ljudi razlikuju prvenstveno po karakteru. To je oslikala na primjeru sebe i partnera Nikole Žinića, suvlasnika jedne od najponatijih marketinških agencija Bruketa &Žinić&Grey.

„Između mene i dragog postoji velika razlika, no to nema veze sa spolom nego s osobnosti jer Nikola i ja zaista drugačije radimo i pristupamo. Drugačiji smo. On je puno topliji i tolerantniji dok ja, u odnosu na njega, baš i nisam“, istaknula je, dodavši kako ju je majčinstvo ipak smekšalo.

"Nisam imala problema u trudnoći i vrlo rano sam se vratila na posao te sam nakon dva tjedna bila na prvom sastanku, a nakon mjesec dana počela raditi u malo drukčijem ritmu. Bilo mi je jako zahtjevno, s time da sam imala jako dobru potporu, od svog partnera, do tete koja je čuvala dijete kad sam ja radila i svojih roditelja koji su mnogo pomagali. Dakle, uza svu tu pomoć, opet mi je bilo teško", kaže Šola dodajući kako cijeli taj sustav ima jako mnogo prostora na kojem se treba poraditi kad je riječ o pomoći ženama koje imaju vlastiti posao, kako bi taj posao nastavile raditi i nakon što postanu majke.

U BizCastingu je otkrila da je odrasla u poduzetničkoj obitelji, ali da u početku nije imala ambicije nastaviti tim stopama. Ipak se pokazalo da jabuka ne pada daleko od stabla pa je već kao mlada djevojka radila brojne poslove, od pranja prozora na benzinskoj i hostesiranja do rada u videoteci.

"Drago mi je što sam krenula u poduzetničke vode. Mislim da to nije neuobičajeno kod djece koja su odrasla u poduzetničkom okruženju, gdje poduzetništvo postaje način života, a vjerojatno su ga moji roditelji u mene i sestru nesvjesno usađivali, tako da je očito poduzetništvo bio moj put", kaže Šola, inače rođena Bjelovarčanka.

Kao najbolji od tih početničkih poslova izdvojila je pranje prozora na benzinskoj postaji. „Skužila sam sistem da se petkom i subotom najbolje zarađuje, tako da tim danima nisam išla van. Ne mogu se sjetiti točnog iznosa, ali mogu reći da bismo za deset dana rada zaradile, prijateljica i ja, za cijelo ljetovanje. Te novce nisam štedila, nije mi problem raditi ali volim trošiti, volim hedonistički pristup životu. Radila sam da bi si kupila obleku, bila duže na moru ili da bi putovala", objasnila je i napomenula kako je super odrastati u malom gradu.

Prve korake u malo ozbiljnije poduzetničke vode napravila je za vrijeme studiranja. „Prvi posao koji sam imala, radila sam kao tajnica na drugoj godini faksa, za informatički časopis VIDI. Imala sam viška vremena, pa stalno neke ideje, pa su me uključili u razne projekte. Tu se susrela s event managementom. Nisam nikad sanjala da ću to raditi, ali mi se jako svidjelo pa sam nakon nekog vremena odlučila pokušati samostalno raditi i baviti se samo tim poslom“, prisjetila se. Agencija koju je pokrenula prije 16 godina zvala se Abrakadabra, a prije nekoliko godina su se rebrandirali u Komunikacijski laboratorij. Danas se bave odnosima s javnošću za različite kompanije i klijente, a event management im je samo jedan segment posla.

U BizCastingu je prokomentirala i još uvijek aktualnu krizu s koronavirusom kazavši da je značajno utjecala na posao njene tvrtke. Cijeli event biznis stoji i kolege koje se samo bave event managementom danas su zaista u velikim problemima jer evenata nema i neće ih biti još neko vrijeme. S druge strane, nama se posao odnosa s javnošću povećao, u kontekstu opsega. Zato što su danas kompanije svjesne da moraju puno više komunicirati i sa zaposlenicima i eskternom javnosti i u tom kratkom vremenskom razdoblju se prilagoditi. Sva istraživanja pokazuju da potrošači ne žele da brendovi prestanu komunicirati. Ovo je prilika da kompanije pokažu svoje drugo lice“, poručuje Šola i napominje kako većina tvrtki u krizi komunicira važnost kupovine hrvatskih proizvoda, što i inače treba promovirati.

„Postoje kompanije koje jako dobro hrabro komuniciraju i u svakoj komunikaciji vidiš njihove vrijednosti, a postoje i one koje to rade generički. Danas je aktualnost važnija nego ikad“, smatra Šola koja je kao dobar primjer istaknula kampanju HTZ za Liku, dijelom i stoga što smatra da ćemo u neko skorije vrijeme svi putovati većinom u domaće destinacije.

Za kraj je voditelju Viti Turšiću podijelila nekoliko savjeta o tome kako orgnizirati promotivni event BizCastinga "Mislim da će ljudi nakon svega ovoga biti željni takvih sadržaja te im to treba omogućiti", zaključila je Šola.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije